Cytuj:
Znalazłem ,że to :
zawór podgrzewania Adblue w stanie otwartym, temperatura wyższa od oczekiwanej
Następnie poprzez google znalazłem temat naszego forumowicza który miał więcej błędów ale też miedzy innymi ten co ja i opisał usunięcie tak :
Dziś walczyłem z problemem więc tak zacząłem od sprawdzenia rezystancji na zaworze od ogrzewania i dozowniku.
Zawór ogrzewania 28-30 Ohm, dozownik 13 Ohm.
Więc komponenty sprawne. Po odłączeniu kostek od dozownika i zaworu płynu błędy te same z końcówka Fmi 13.
Więc zacząłem od instalacji. Wiązka która idzie od zaworu ogrzewania płynu łączy się z grubym peszlem który idzie do pompy. Właśnie w tym miejscu na samym łączeniu a dokładnie tym plastikowym trójniku urwany był jeden kabel od zaworu regulacji ogrzewania. Oraz różowy kabel który idzie od pompy gdzieś pod ramę również był cały zjedzony ale jeszcze się jako tako trzymał. Poodcinałem po parę cm dosztukowałem brakujące długości zgrzałem za pomocą koszulek termokurczliwych. Po przekręceniu zapłonu kontrolka mignęła jeszcze parę razy i zapaliła się na stałe. Po odpaleniu auta w diagnozie Błąd 5 05018-13 Passiv 5 01542-05 Passiv natomiast 3 05019-13 Aktiv .
Moje pytanko : gdzie ten zawór ogrzewania płynu ?? Tam pod tą przykrywką z tyłu pod kabiną ?
Majster ty cytujesz moje słowa
Masz przetarta wiązke między ramą a pompą adblue. rozetnij peszel i sprawdz które przewody zgniły. Posztukuj polutuj i będzie działać