wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
ZIL 131 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4915 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Łukasz Traker [ 26 paź 2006, 20:50 ] |
Tytuł: | ZIL 131 |
ZIL 131, to rosyjski samochód ciężarowy wykożystywany do wielu zadań. Często spotyka się je w transporcie krajowym na terenie byłego związku radzieckiego, ale są one stosowane jeszcze w całej Europie, w Polsce najczęsciej spotkać je można na budowie oraz jako pług śnieżny. Samochód ten ma również bardzo dobre właściwości terenowe co potwierdziły wygrane rajdy przeprawowe. Wersja towarowa: Film wersji wojskowej na: http://www.russiantruck.co.uk P.S. Jak ktoś ma zdięcie straży pożarnej to mile widzane! |
Autor: | arkadiusz tasior [ 27 paź 2006, 15:54 ] |
Tytuł: | |
KIlka zdjęc ZIŁ-a, zapraszam do ogladania http://www.rogepost.com/dn/rwi2 |
Autor: | kraz [ 29 paź 2006, 12:00 ] |
Tytuł: | |
Bo on ma silnik benzynowy V8,ale w Polsce się je przerabia na diesla,najczęściej z Autosana.Oryginalny silnik pali ok.40l benzyny na 100km.To jest samochód przystosowany do warunków syberyjskich,gdzie jest -50 st.ten silnik może chodzić na najgorszej benzynie ma 150KM. |
Autor: | karakan [ 17 gru 2007, 12:06 ] |
Tytuł: | |
Tam klik na kontury Ukrainy i Zlomowisko skażonych http://www.opuszczone.com/index_2.php?s=galerie |
Autor: | kraz [ 17 gru 2007, 12:30 ] |
Tytuł: | |
Dla wtajemniczonych w rosyjską motoryzację. Czym różni się Ził 131 od Urala 375? |
Autor: | tedi73 [ 07 lis 2010, 1:53 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Witam Wszystkich, mam do was Panowie/Panie pytanko na temat Ził'a 131 i nie tylko, noszę sie z zamiarem kupna Ziła 131 lub Stara 266, problem polega tylko na tym, że cena 20 000zł za stara z demobilu to jak dla mnie przesada, zwłaszcza, że auto miało by służyć jako kamper off-road , za to Ził to wydatek około 10 000zł, tyle że to benzyna , chciał bym przełożyć do tego auta (Ził) silnik diesla np. cummins'a aerii B, gdzieś obiło mi się o uszy, że jest to możliwe, szukam kogoś kto posiada jakiekolwiek informacje przydatne przy takim projekcje, z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam |
Autor: | kraz [ 07 lis 2010, 10:58 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Czemu akurat taki silnik chcesz zakładać? Nie prościej założyć z Autosana H9, niedużo przerabiania jest. |
Autor: | tedi73 [ 07 lis 2010, 13:45 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
"Czemu akurat taki silnik chcesz zakładać? Nie prościej założyć z Autosana H9, niedużo przerabiania jest." Witam, ten silnik był tylko przykładem, na jakimś anglojęzycznym forum przeczytałem, że wchodzi bez problemu (ktoś już to robił), zastanawiałem się tez nad silnikiem SW 400 np. z autobusu Autosan, zwłaszcza, że kilka ogłoszeń aut (Ziłów) z takimi silnikami widziałem, czyli się da |
Autor: | kraz [ 07 lis 2010, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Autosan ma silnik 6ct107, SW400 to raczej silnik stacjonarny, albo do maszyn wolnobieżnych, z autobusu lepiej się sprawdza. |
Autor: | tedi73 [ 08 lis 2010, 12:47 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Cytuj: Autosan ma silnik 6ct107, SW400 to raczej silnik stacjonarny, albo do maszyn wolnobieżnych, z autobusu lepiej się sprawdza.
tutaj cytat z Wikipedii:"SW 400 - silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 6540 cm³, produkowany w Wytwórni Silników Wysokoprężnych Andoria S.A. w Andrychowie, na licencji brytyjskiej firmy Leyland, stosowany jako źródło napędu m.in.: autobusów Autosan H9, kombajnów Bizon, doświadczalnie - samochodów Star 28, 29 (po przeróbkach), 200, 244, 266 (zamiennie z silnikiem S359)." dla mnie w sumie bez różnicy jaki miał by to być silnik, oby cenowo nie powalał i żeby jak najmniej przeróbek było , chociaż z tymi przeróbkami, to już się trochę oczytałem na temat łączenia silnika X ze skrzynia Y i nie wiem, czy lepszym wyjściem nie było by kupienie tego stara |
Autor: | kraz [ 08 lis 2010, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Wikipedia nie zawsze prawdę podaje. |
Autor: | tedi73 [ 09 lis 2010, 1:53 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
spoko , chodziło mi o silnik który stosowano w autobusach i kombajnach Bizon, z ta przekładka może być sporo problemów, kolejny o jakim wyczytałem, to problem z przełożeniami, silniki benzynowe śmigają w okolicach 4000rpm, a diesel o którym myślę to jakieś 1900rpm, więc na dieslu i 5ym biegu (oryginalnej skrzyni), będzie o połowę wolniejszy niż na benzynie (teoretycznie) , chociaż mnie bardziej przeraża spasow2anie silnika ze skrzynią, przerabianie obudowy sprzęgła, kombinowanie z tarczą sprzęgłową i wałkiem |
Autor: | Bono29 [ 09 lis 2010, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
A nie lepiej przełożyć silnik i skrzynie w komplecie od stara/jelcza/kamaz/czegośtam? |
Autor: | kraz [ 09 lis 2010, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
A jak z takiej skrzyni wyprowadzisz napęd do przedniego mostu? |
Autor: | Bono29 [ 09 lis 2010, 22:07 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
A STAR 266 jak ma? Prawdę powiedziawszy to troszkę na ślepo strzelam. Ale myślę że prościej wymienić cały zestaw. |
Autor: | tedi73 [ 14 lis 2010, 19:56 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
chyba jednak lepszym rozwiązaniem było by założenie instalacji gazowej, zamiast przeróbek na diesla |
Autor: | arkadiusz tasior [ 29 maja 2012, 11:58 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Witam,nasz ZIŁ 131 pozyskany z WP jako cysterna paliwowa do samolotów,potem służył w Straży Pożarnej a obecnie od kilku dobrych lat w naszych rękach. |
Autor: | Ralfi [ 31 maja 2012, 22:59 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Piękne te Ziły macie Ten 157 też super a silniki to oryginalne benzynowce? |
Autor: | arkadiusz tasior [ 01 cze 2012, 9:18 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
witaj,tak oczywiście oryginalne jak najbardziej,benzynowe |
Autor: | JelczRally [ 09 lut 2013, 2:04 ] |
Tytuł: | Re: ZIL 131 |
Panowie jaki silnik był ORYGINALNIE montowany do ziła 157, D 470 tzw wirnika ? https://www.youtube.com/watch?v=aeJmWoa2dYY |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |