wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MAN FE410A podświetlanie zegarów - rozłączanie obrotomierza
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49240
Strona 1 z 1

Autor:  digidy [ 06 lut 2020, 22:41 ]
Tytuł:  MAN FE410A podświetlanie zegarów - rozłączanie obrotomierza

Witam wszystkich:-)
Mam od dawna, a może od zawsze problem z podświetleniem liczników oraz obrotomierzem. Podczas jazdy bez świateł podświetlenie obrotomierza pali się (choć nie powinno) i obrotomierz wskazuje poprawnie, gdy tylko włączę światła i mam załączone podświetlanie zegarów obrotomierz natychmiast rozłącza się (wskazuje 0) a podświetlenie działa na wszystkich zegarach oprócz właśnie obrotomierza! Żeby obrotomierz poprawnie wskazywał obroty na włączonych światłach muszę ustawić nastawę siły podświetlania (zaznaczyłem na czerwono) na wartość 0 czyli zupełnie wyłączyć podświetlanie i wówczas wyłączy się podświetlanie wszystkich zegarów oczywiście za wyjątkiem obrotomierza! Podgiąłem specjalnie piny na kości wchodzącej do obromierza i przesmarowałem wazeliną, dodatkowo próbowałem przemyć płynami typu wd nastawę podświetlania, ale tylko napsikałem do wewnątrz nie rozbierając go, osuszyłem i nic nie pomogło...

Obrazek

Autor:  MAN [ 07 lut 2020, 0:02 ]
Tytuł:  Re: MAN FE410A podświetlanie zegarów - rozłączanie obrotomierza

Sprawdziłbym przewody masowe od obrotomierza.
Inna sprawa to że te obrotomierze potrafiły umrzeć z starości, jak się kończył obrotomierz to wystarczyło w niego popukać aby zaczął działać z powrotem.

Autor:  digidy [ 19 lut 2020, 14:44 ]
Tytuł:  Re: MAN FE410A podświetlanie zegarów - rozłączanie obrotomierza

Dziękuję za pomoc!
Będę szukał, nie pamiętam czy masowy przewód wchodzący w okrągłej wtyczce do liczników miał kolor brązowy, ale na pewno znajdę... Jeśli nie dam rady to wystarczy, że jeżdżę w nocy bez podświetlania zegarów i obrotomierz pracuje normalnie;-).
Mam jeszcze pytanei przy okazji z innej beczki, nie chcę już tematu nowego zakładać o taką pierdołę:
Czy czajnik taki 300W 24V to pociągnie mi moje oryginalne gniazdo zapalniczkowe oraz przewody je zasilające? One oryginalnie za grube nie są... Prąd popłynie jakoś 300W/24V = ok 13A, da radę? Czajniczek taki 0,7L albo 1L używany bardzo sporadycznie żeby 2 małe kawy zrobić dla siebie i operatora, wolałbym czajnik niż butlę kupować i naboje bo pewnie tak robią zawodowi kierowcy...

https://allegro.pl/oferta/czajnik-samoc ... 7313578383

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/