Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2022, 0:07
Posty: 1

Witam,
niosę się z zamiarem kupna Mana z lat 09-12, euro 5, koła 315/80 jeśli się uda, silnik jeszcze nie zdecydowałem ile KM, wersja ciągnik siodłowy z przednim napędem typowo pod patelnię i niskopodwoziówkę do wożenia koparek na trasę i wjazd na budowę.
Jakie są plusy i minusy tych rozwiązań napędu przedniej osi? Jaka jest różnica w jeździe na codzień? Ile wynosi spalanie pusty/pełny przy hydro a ile przy sztywnym moście?
Zdaję sobie sprawę że sztywny most będzie miał w terenie większą siłę napędową, ale będzie więcej palił. Do tego może mieć mniejszą zwrotność bo chyba nie skręca aż tak kołami jak hydro. Wiem również że sztywny most jest cięższy więc stracę pewnie z 500kg ładowności.
Hydro na pewno jest słabszy, zwrotniejszy, zestaw pali trochę więcej niż zwykły koń, ale mniej niż sztywny most. Hydro chyba też będzie "szybszy" przy jeździe po trasie i lokalnych drogach, ale za to raczej nie będzie miał reduktora który znacznie przydaje się przy wjeżdżaniu/wmanewrowywaniu gdzieś lub jazdy w terenie.
Jaka jest ogólna różnica w trakcji tych zestawów, nie zamierzam wjeżdżać w bagno po zderzak ale w lekkim błocie po deszczu czy luźniejszym piachu standardowo będzie trzeba pojeździć...
Jak jest z jazdą w trasie takim zestawem, tzn jazda np 85-90kmh i jak się to auto zachowuje.
Wyczytałem że wersja z klasycznym napędem i reduktorem jest trochę wyższa niż hydro, więc trzeba dopasować bardziej naczepę.

Miał ktoś bezpośredni kontakt z obydwiema wersjami i jest w stanie to jakoś porównać? Interesuje mnie tylko i wyłącznie koń z 4x4 więc 3/4 ośki raczej nie będą się nadawać do porównania napędów.

Pozdrawiam i liczę na rzetelne odpowiedzi :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Witam,
niosę się z zamiarem kupna Mana z lat 09-12, euro 5, koła 315/80 jeśli się uda, silnik jeszcze nie zdecydowałem ile KM, wersja ciągnik siodłowy z przednim napędem typowo pod patelnię i niskopodwoziówkę do wożenia koparek na trasę i wjazd na budowę.
Jakie są plusy i minusy tych rozwiązań napędu przedniej osi? Jaka jest różnica w jeździe na codzień? Ile wynosi spalanie pusty/pełny przy hydro a ile przy sztywnym moście?
Zdaję sobie sprawę że sztywny most będzie miał w terenie większą siłę napędową, ale będzie więcej palił. Do tego może mieć mniejszą zwrotność bo chyba nie skręca aż tak kołami jak hydro. Wiem również że sztywny most jest cięższy więc stracę pewnie z 500kg ładowności.
Hydro na pewno jest słabszy, zwrotniejszy, zestaw pali trochę więcej niż zwykły koń, ale mniej niż sztywny most. Hydro chyba też będzie "szybszy" przy jeździe po trasie i lokalnych drogach, ale za to raczej nie będzie miał reduktora który znacznie przydaje się przy wjeżdżaniu/wmanewrowywaniu gdzieś lub jazdy w terenie.
Jaka jest ogólna różnica w trakcji tych zestawów, nie zamierzam wjeżdżać w bagno po zderzak ale w lekkim błocie po deszczu czy luźniejszym piachu standardowo będzie trzeba pojeździć...
Jak jest z jazdą w trasie takim zestawem, tzn jazda np 85-90kmh i jak się to auto zachowuje.
Wyczytałem że wersja z klasycznym napędem i reduktorem jest trochę wyższa niż hydro, więc trzeba dopasować bardziej naczepę.

Miał ktoś bezpośredni kontakt z obydwiema wersjami i jest w stanie to jakoś porównać? Interesuje mnie tylko i wyłącznie koń z 4x4 więc 3/4 ośki raczej nie będą się nadawać do porównania napędów.

Pozdrawiam i liczę na rzetelne odpowiedzi :)
Hydro na zwolnicy jest prawie tak wysoki jak na kardan. Zdecydowanie niższy jest na półosi - ale ciężej kupić ... W zaokrągleniu kardan 135, Hydro zwolnica 130, H półoś 125. Każde 4x4 jest na 80tkach jak nie 13r22,5 - coś innego to fantazja właściciela.
Man 4x4 - jeździ się tym jak zwykłym - raz na piaskownie a i do Paryża nie problem ... Mówię o kabinach sypialnych. Prędkość - na wał są równie szybkie jak 4x2 - dwa Hydro trafiły mi się ciut wolniejsze na kilkanaście sztuk - ale do wywrotki koło komina to plus a i na trasie o te 100 obr różnicy nie robi.
Spalanie też ogólnikowo : 4x2 to X, hydro to X+1 może 2 a kardan X+5 . Chociaż z tankowania dziś wyszedł mi kardan 32,3/100 w kółkach 60km na żwirowni a i nigdy 35 w sumie nie przekroczył... ale to 400ka

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: