wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50019 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bartek521 [ 27 gru 2020, 22:02 ] |
Tytuł: | Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Witam muszę kupić w ciagu 2 tyg ciągnik główne kryterium spalanie przy ładunkach max do wyjady 3-5t - czasami powrót max 6-10..t TRASY PL-DE-PL Kwota max 60-70tys netto ponieważ muszę zakupić jednocześnie naczepę. Proszę o pomoc w doborze ciągnika MEGA automat do powyższych ładunków . Zastanawiam się mocno nad IVECO STRALIs 460 Lub DAF XF105 460.. Jednocześnie czy ktoś miał doczynienia z Gazem CNG ?(planuję montaż , po okresie 3 mc) Many miałem TGA , TGX 440 to wychodziły ok 27l... Naczepa mega rozglądam się za 1 osią. z góry dziekuję za pomoc i odpowiedzi. |
Autor: | tomco23 [ 29 gru 2020, 1:15 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fe- ... a5aa89ad30 Moze tylko wrzucic nadbudowe dachowa lub dluga kabine lub to i to |
Autor: | bosman [ 29 gru 2020, 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Do lekkich robót, styro czy tektura, to coraz cześciej stosują Atego, TGM, Volvo FE czy LF65. Ale ciężko znaleźć takie ciągniki w wyższych kabinach z pełnym spojlerem. Spalania wychodzą przyzwoite, a mówimy tu o mocy 220-320KM. Moim zdaniem pełnoprawną Mege łatwiej kupić ale i ciężej sprzedać, koszty serwisowania też będą większe, dostęp do części podobny. Nie celuj w naczepę 1oś bo nic nie zyskasz, no może trochę przy 3osiowym zestawie na DE, ale jest bardzo podane na podmuchy boczne to ustrojstwo. 2 osiowa naczepa jest stabilniejsza i lepiej sie zachowuje na drodze, przy wspomnianym tonażu to nacisk na naped i tak znikomy. A odnośnie CNG to opłaca się tylko jak nie wyjeżdżasz z DE i tylko w podwójnej obsadzie. |
Autor: | Edler [ 29 gru 2020, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Czemu CNG tylko w podwójnej obsadzie? |
Autor: | tomco23 [ 29 gru 2020, 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Cytuj: A odnośnie CNG to opłaca się tylko jak nie wyjeżdżasz z DE i tylko w podwójnej obsadzie.
Chzba ktos sie zagalopowal z ta podwojna obsada jak i jazda wylacznie po DE |
Autor: | bartek521 [ 30 gru 2020, 1:00 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Posiadam zestaw TGL 8.250 spalanie wychodzi ok 22-25l . Ciągnik u mnie jest podyktowany raczej wygodą kierowcy( nie trzeba spinać ) Wozimy meble na DE i kiero mają po 8-12 miejsc rozładunku... nie miałem nigdy doczynienia z DAF XF 105.460 automat oczywiscie... jak mógłby sie sprawować taki 2012-2013r ? i spalanie...? |
Autor: | bosman [ 30 gru 2020, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Cytuj: Cytuj: A odnośnie CNG to opłaca się tylko jak nie wyjeżdżasz z DE i tylko w podwójnej obsadzie.
Chzba ktos sie zagalopowal z ta podwojna obsada jak i jazda wylacznie po DE W Polsce żadnej ulgi z tytułu stosowania paliwa alternatywnego w DE obniżone opłaty. I przy szczerych rozmowach z przedstawicielami Iveco i Scani wyszło, że opłaca się od mniej więcej 100tkm po DE, a to co wcześniej "to pokazanie się w ekoświecie". Obecnie CNG opłaca się tylko tam gdzie są obniżone stawki za infrastrukturę drogową lub jak AT możliwość jazdy 24h. Koszt zakupu to mniej więcej 180% ceny identycznego ciągnika w dieslu. Znacznie bardziej skomplikowana obsługa i dłuższe przestoje i większe koszty serwisowania. Zadzwoń do dowolnego serwisu i umów sie na jutro na duży przegląd swojego CNG... o taki grzyb... "za tydzień bo muszę części pozamawiać". |
Autor: | Rossi [ 30 gru 2020, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Ty tu piszesz o nowych autach fabrycznie na CNG/LNG, a on myśli o dołożeniu gazu do zwykłego gruza na sztukę, zgodnie z ostatnią modą wśród rasowych dziadów (25-30kzł zakładane w szopie, albo "warsztat mobilny") Jak już ma być koniecznie te nieszczęsne CNG to patrz żeby z jednej strony był jak największy zbiornik ON minimum 800l, a z drugiej strony zmieściły się 4 butle 300l razem. W DAFie może być problem, bo ma brdzo długi tłumik, dopiero polifty mają zmniejszony. W medze to już w ogóle trzeba rzeźbić. |
Autor: | bosman [ 30 gru 2020, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460 |
Cytuj:
Ty tu piszesz o nowych autach fabrycznie na CNG/LNG, a on myśli o dołożeniu gazu do zwykłego gruza na sztukę, zgodnie z ostatnią modą wśród rasowych dziadów (25-30kzł zakładane w szopie, albo "warsztat mobilny")
Jak dla mnie to przerost kombinowania, aż czuć kisnącą cebulę.Jak już ma być koniecznie te nieszczęsne CNG to patrz żeby z jednej strony był jak największy zbiornik ON minimum 800l, a z drugiej strony zmieściły się 4 butle 300l razem. W DAFie może być problem, bo ma brdzo długi tłumik, dopiero polifty mają zmniejszony. W medze to już w ogóle trzeba rzeźbić. Kolega/złotówa/ miał kiedyś Volvo S60 CNG, wszystko fajnie tylko on do gazowni miał 150m, tankowanie było w godzinach 8-15. Autko fajnie chodziło ale jak wyszło że butle kompozytowe o ciśnieniu 17MPa trzeba ponownie zalegalizować, a w praktyce wymienić to nagle oddajesz połowę oszczędności. I przeróbka na LPG wyszła taniej. A w ciężarówkach znam kilka firm co miało dotrysk LPG do kolektora ssącego i jakoś każdy poużywał i już nie wrócił, widocznie taki interes życia zrobili. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |