wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50019
Strona 1 z 1

Autor:  bartek521 [ 27 gru 2020, 22:02 ]
Tytuł:  Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Witam muszę kupić w ciagu 2 tyg ciągnik główne kryterium spalanie przy ładunkach max do wyjady 3-5t - czasami powrót max 6-10..t TRASY PL-DE-PL
Kwota max 60-70tys netto ponieważ muszę zakupić jednocześnie naczepę.

Proszę o pomoc w doborze ciągnika MEGA automat do powyższych ładunków .
Zastanawiam się mocno nad IVECO STRALIs 460 Lub DAF XF105 460..
Jednocześnie czy ktoś miał doczynienia z Gazem CNG ?(planuję montaż , po okresie 3 mc)
Many miałem TGA , TGX 440 to wychodziły ok 27l...
Naczepa mega rozglądam się za 1 osią.
z góry dziekuję za pomoc i odpowiedzi.

Autor:  tomco23 [ 29 gru 2020, 1:15 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fe- ... a5aa89ad30
Moze tylko wrzucic nadbudowe dachowa lub dluga kabine lub to i to

Autor:  bosman [ 29 gru 2020, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Do lekkich robót, styro czy tektura, to coraz cześciej stosują Atego, TGM, Volvo FE czy LF65.
Ale ciężko znaleźć takie ciągniki w wyższych kabinach z pełnym spojlerem.
Spalania wychodzą przyzwoite, a mówimy tu o mocy 220-320KM.
Moim zdaniem pełnoprawną Mege łatwiej kupić ale i ciężej sprzedać, koszty serwisowania też będą większe, dostęp do części podobny.
Nie celuj w naczepę 1oś bo nic nie zyskasz, no może trochę przy 3osiowym zestawie na DE, ale jest bardzo podane na podmuchy boczne to ustrojstwo.
2 osiowa naczepa jest stabilniejsza i lepiej sie zachowuje na drodze, przy wspomnianym tonażu to nacisk na naped i tak znikomy.

A odnośnie CNG to opłaca się tylko jak nie wyjeżdżasz z DE i tylko w podwójnej obsadzie.

Autor:  Edler [ 29 gru 2020, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Czemu CNG tylko w podwójnej obsadzie?

Autor:  tomco23 [ 29 gru 2020, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Cytuj:
A odnośnie CNG to opłaca się tylko jak nie wyjeżdżasz z DE i tylko w podwójnej obsadzie.

Chzba ktos sie zagalopowal z ta podwojna obsada jak i jazda wylacznie po DE

Autor:  bartek521 [ 30 gru 2020, 1:00 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Posiadam zestaw TGL 8.250 spalanie wychodzi ok 22-25l .
Ciągnik u mnie jest podyktowany raczej wygodą kierowcy( nie trzeba spinać ) Wozimy meble na DE i kiero mają po 8-12 miejsc rozładunku...
nie miałem nigdy doczynienia z DAF XF 105.460 automat oczywiscie... jak mógłby sie sprawować taki 2012-2013r ? i spalanie...?

Autor:  bosman [ 30 gru 2020, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Cytuj:
Cytuj:
A odnośnie CNG to opłaca się tylko jak nie wyjeżdżasz z DE i tylko w podwójnej obsadzie.

Chzba ktos sie zagalopowal z ta podwojna obsada jak i jazda wylacznie po DE

W Polsce żadnej ulgi z tytułu stosowania paliwa alternatywnego w DE obniżone opłaty. I przy szczerych rozmowach z przedstawicielami Iveco i Scani wyszło, że opłaca się od mniej więcej 100tkm po DE, a to co wcześniej "to pokazanie się w ekoświecie".
Obecnie CNG opłaca się tylko tam gdzie są obniżone stawki za infrastrukturę drogową lub jak AT możliwość jazdy 24h.

Koszt zakupu to mniej więcej 180% ceny identycznego ciągnika w dieslu.
Znacznie bardziej skomplikowana obsługa i dłuższe przestoje i większe koszty serwisowania.
Zadzwoń do dowolnego serwisu i umów sie na jutro na duży przegląd swojego CNG... o taki grzyb... "za tydzień bo muszę części pozamawiać".

Autor:  Rossi [ 30 gru 2020, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Ty tu piszesz o nowych autach fabrycznie na CNG/LNG, a on myśli o dołożeniu gazu do zwykłego gruza na sztukę, zgodnie z ostatnią modą wśród rasowych dziadów (25-30kzł zakładane w szopie, albo "warsztat mobilny")

Jak już ma być koniecznie te nieszczęsne CNG to patrz żeby z jednej strony był jak największy zbiornik ON minimum 800l, a z drugiej strony zmieściły się 4 butle 300l razem. W DAFie może być problem, bo ma brdzo długi tłumik, dopiero polifty mają zmniejszony. W medze to już w ogóle trzeba rzeźbić.

Autor:  bosman [ 30 gru 2020, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Zakup jaki ciągnik do lekkich ładunków? DAF XF105, PREMIUM 460, STRALIS 460

Cytuj:
Ty tu piszesz o nowych autach fabrycznie na CNG/LNG, a on myśli o dołożeniu gazu do zwykłego gruza na sztukę, zgodnie z ostatnią modą wśród rasowych dziadów (25-30kzł zakładane w szopie, albo "warsztat mobilny")

Jak już ma być koniecznie te nieszczęsne CNG to patrz żeby z jednej strony był jak największy zbiornik ON minimum 800l, a z drugiej strony zmieściły się 4 butle 300l razem. W DAFie może być problem, bo ma brdzo długi tłumik, dopiero polifty mają zmniejszony. W medze to już w ogóle trzeba rzeźbić.
Jak dla mnie to przerost kombinowania, aż czuć kisnącą cebulę.
Kolega/złotówa/ miał kiedyś Volvo S60 CNG, wszystko fajnie tylko on do gazowni miał 150m, tankowanie było w godzinach 8-15. Autko fajnie chodziło ale jak wyszło że butle kompozytowe o ciśnieniu 17MPa trzeba ponownie zalegalizować, a w praktyce wymienić to nagle oddajesz połowę oszczędności. I przeróbka na LPG wyszła taniej.

A w ciężarówkach znam kilka firm co miało dotrysk LPG do kolektora ssącego i jakoś każdy poużywał i już nie wrócił, widocznie taki interes życia zrobili.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/