wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch -
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50168
Strona 1 z 1

Autor:  dokts [ 01 mar 2021, 17:33 ]
Tytuł:  Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch -

Witam wszystkich.
Mam problem - skrzynia jak w opisie. auto przebieg 600 000 km - autostrady. Pojawił się komunikat - awaria sprzęgła. Po kalibracji - wszystko się uspokoiło na miesiąc. Teraz jak samochód po pauzie ostygnie - wszystkie biegi włączają sie prawidłowo :D . Jak sie nagrzeje - skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i nie ma wszystkich biegów :shock: .
Serwis - twierdzi, tarcze do wymiany. Firma która regeneruje tarcze - mówi, że nie jest możliwe zuzycie dwóch tarczy.
Ktoś może walczył z takim sprzęgłem?. To dość rzadkie rozwiązanie... i mało jest doświadczeń w tym temacie. Może ktoś ma jakiś patent? :?:

pozdrawiam.
odp na forum lub PW.

Autor:  tomco23 [ 01 mar 2021, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch -

Co to znaczy nie jest możliwe zużycie 2 tarcz.....

Autor:  semis [ 06 mar 2021, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch -

Piszesz, że po nagrzaniu się, zaczynają się problemy. Może ów problem leży po stronie oleju lub mechaniki bezpośrednio w skrzyni?

Autor:  dokts [ 27 lis 2023, 10:13 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch -

problem rozwiązany - dziękuję wszystkim za zaintereswanie

Autor:  davo76 [ 27 lis 2023, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch -

Fajnie że rozwiązany, tylko skoro taki temat się już zakłada to pasuje zakończyć i napisać co było bo każdy ciekawy. No chyba że auto sprzedane i się problem rozwiązał z automatu …

Autor:  dokts [ 27 paź 2024, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch -

Cytuj:
Fajnie że rozwiązany, tylko skoro taki temat się już zakłada to pasuje zakończyć i napisać co było bo każdy ciekawy. No chyba że auto sprzedane i się problem rozwiązał z automatu …
Sprzęgło i skrzynia - opanowane. Ponieważ nasze Volva są wszystkie z Dual Clutch - to zmuszeni byliśmy studiować ich regenerację ( nowe około 25 000 zł) . W tej chwili regenerujemy sprzęgła - kalibrujemy, regenerujemy łożyska sprzęgłowe , i naprawiamy nienaprawialne wiązki czujników w skrzyni biegów.

Opisany problem wyżej polegał na uszkodzonym czujniku wałka pośredniego. Wiązka do tej skrzyni SPO 2812 kosztuje 7500 netto.

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/