wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Retarder http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5041 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Stan100a [ 05 lis 2006, 22:38 ] |
Tytuł: | Retarder |
Jeżdżę DAF-em XF 95 98r . Od pewnego czasu zapala mi się żółta kontrolka retardera. Jaka może być przyczyna? Dodam że jak jest ciepło to kontrolka pali się praktycznie cały czas, a w zimie zapala się gdy samochód dobrze się rozgrzeje. |
Autor: | Wiktoria [ 05 lis 2006, 22:41 ] |
Tytuł: | |
A olej z retardera nie dostaje sie do Wody w chłodnicy |
Autor: | Radiance [ 06 lis 2006, 23:05 ] |
Tytuł: | |
A jeździsz ostro czy raczej spokojnie? Bo ja pamiętam,że mój ojciec jeździł Dafem to jak mu sie zapaliła kontrolka to w jeździe wyłanczał silnik czekał z 2-3 sekundy i włanczał i podobno wszytsko było ok.Pozdrawiam. |
Autor: | Stan100a [ 11 lis 2006, 0:15 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A olej z retardera nie dostaje sie do Wody w łodnicy Przepraszam że dopiero teraz piszę, ale pracuję i rzadko jestem w domu. Olej raczej nie przechodzi do płynu chłodzącego bo tego nie zauważyłem. ale muszę powiedzieć że jesteś bardzo ładna :oops (chyba że to nie twoje zdjęcie) |
Autor: | ADAMO [ 01 sty 2007, 18:37 ] |
Tytuł: | |
to zależy jaki masz ten retarder, ze skrzynią Zf jest to pewnie intarder , gdzie płyn w intarderze pochodzi własnie z chłodnicy- jest on połączony przewodami z chłodnicą, i nie ma tma żadnego oleju retarder - Telma , to przykład elektrycznego retarder, ale rzadko stosowany w DAFie, występują jeszcze retardery hydrauliczne takie jak np. VOITH przykładem retardera olejowego jest retarder np. w scanii, wszystko zależy od tego który z tych retarderów masz. |
Autor: | ADAMO [ 01 sty 2007, 23:57 ] |
Tytuł: | |
napewno w tych przewodach, jest płyn, ale pewny nie jestem czy ten retarder jest na płyn , wiem że kiedyś pod górę z takim retarderem gdy zapomniałem wyłączyć I biegu retardera to momentalnie temperatura dobiła prawie do czerwonego pola, do tej pory byłem pewien że ten retarder jest na płyn , no cóż mogę się mylić. |
Autor: | HitmaN [ 02 sty 2007, 22:52 ] |
Tytuł: | |
No właśnie bo niestety nic zadarmo zarówno Zwalniacz hydrokinetyczny jak elektryczny wytwarzają duże ilośći ciepła. Akurat w przypadku elektrycznego ciepło jest wywiewane wiatrakiem poza niego, a hydrauliczny chłodzi woda (a fochowo to ciecz ) Wieć jak retarder chodził na wysokich obrotach i silnik też pewno nie niskich i był mocno obciążony (jak pod góre) i sie poradzi woda zagotować Także kolejna przestroga żeby jak sie hamuje na długich zjazdach zwracać uwagę na temperaturę i nie trzymać silnika na zbyt niskich obrotach bo większe obroty szybciej się kręci pompa wody i szybszy jest obieg wody w układzie chłodzenia Bo co to tego że ZF intarder jest Hydrauliczny jestem pewien. Pozdrawiam |
Autor: | ADAMO [ 02 sty 2007, 22:59 ] |
Tytuł: | |
dzisiaj się zagłębiłem w jego budowę i muszę Ci przyznać rację - intarder jest połączony ze skrzynią biegów więc zapewne pracuje w nim olej ze skrzyni,a doprowadzany płyn tylko go chłodzi. pzdr. |
Autor: | Stan100a [ 06 sty 2007, 10:12 ] |
Tytuł: | Retarder |
No właśnie, ale czy ktoś zna odpowiedż na moje pytanie; co się dzieje z retarderem olejowym chłodzonym tym samym płynem co silnik że zapala się żółta kontrolka RET i wtedy on we wszystkich położeniach działa z jednakową, niezbyt dużą siłą. |
Autor: | zenon [ 09 lut 2007, 15:10 ] |
Tytuł: | |
Stan 100a , w pierwszej kolejności musisz sprawdzić czujniki temperatury wody i oleju, czy nie są walnięte. Mogą dawać błędną informację do sterownika i ten ogranicza moment hamujący by nie zagotowac wody. |
Autor: | RobertAT [ 14 lut 2007, 11:13 ] |
Tytuł: | |
Retarder jest oddzielnym urządzeniem montowanym między skrzynią biegów a wałem. Np. Scania montouje retardery. W Dafie jest intarder, i jest montowany w skrzyni biegów. |
Autor: | zenon [ 06 kwie 2007, 7:56 ] |
Tytuł: | |
Intarder ZF jest na pewno olejowy, żeby rozwiać tu wszelkie niepewności. Olej jest ten sam co w skrzyni biegów. Voith też jest olejowy z tą różnicą, że ma własny obieg oleju, czyli swój zbiornik oleju i nie ma nic wspólnego z olejem w skrzyni biegów. Sprawdź czujniki wody i oleju!!! |
Autor: | Wiktoria [ 06 kwie 2007, 10:38 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Sprawdź czujniki wody i oleju!!!
Jeżeli tak jak powiedział kolega Stan100a: "we wszystkich położeniach działa z jednakową, niezbyt dużą siłą" wątpię aby przyczyną tego były czujniki. Radziłabym po przerwie weekendowej (Święta są bardzo dobrą okazją ) sprawdzic czy na ziemi na wysokości retardera nie ma plamy Pozdrawiam |
Autor: | zenon [ 16 kwie 2007, 9:43 ] |
Tytuł: | |
Gdyby były wycieki oleju, to nie świeciłaby się lampka kontrolna retardera. Oczywiście trzeba zacząć od sprawdzenia stanu oleju, ale usterka jest prawdopodobnie po stronie elektrycznej. |
Autor: | Konrad-18- [ 16 kwie 2007, 19:28 ] |
Tytuł: | |
Jak sterownik Ci siada od retardera lub ktorys z czujnikow , w Dafie to jest tak wszystko zrobione ze jedna drobnostka sie spierdzieli to pare innych dodatkowo zaczyna szwankowac..... mysle ze nieobejdzie sie bez podpiecia pod komputer |
Autor: | Stan [ 06 maja 2007, 15:48 ] |
Tytuł: | |
Masz na 99% uszkodzony zawór elektropneumatyczny sterujacy praca retardera. Koszt? 328 zł brutto w serwisie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |