Offline
Użytkownik
Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Chodzi pewnie o czujnik skrętu przy tylnej osi kierowanej
5003 Kierowany czujnik kąta skrętu tylnej osi
Faza błędu: IMF 2, za mały.
Sygnalizacja usterki: Kontrolka usterki miga na czerwono.
Reakcja na błąd: RAS-EC jest odłączony.
Przyczyna błędu: Napięcie czujnika jest poniżej wartości granicznej.
Skierowany czujnik kąta skrętu tylnej osi (B284) jest zbyt blisko ogranicznika (czujnik działa zbyt blisko strefy końcowej),
Siłownik czujnika (siłownika) nie jest zamontowany lub jest uszkodzony,
Odłączenie do masy (182),
Zwarcie napięcia czujnika Ubat
Zwarcie między dwoma napięciami sygnału czujnika,
Wadliwy czujnik.
Rozwiązywanie problemów: Sprawdź wiarygodność sygnału poprzez monitorowanie MAN-cats® II, sprawdź zasilanie czujnika kąta skrętu, sprawdź czujnik skrętu, położenie czujnika, sprawdź czujnik i regulację osi, sprawdź działanie czujnika (siłownika) .
Kroki weryfikacji:
Monitorowanie:
Sprawdź wiarygodność sygnałów "czujnik kąta skrętu + tylna oś" i "czujnik kąta skrętu - tylna oś" za pomocą MAN-cats® II.
Wykonywanie pomiaru napięcia:
Jednostka sterująca RAS-EC między pinem 49 (napięcie czujnika Ua1), odpowiednio pinem 39 (napięcie czujnika Ua2) i pinem 24 (-).
Funkcje czujnika Czujnik kąta skrętu tylnej osi (B284)