Rejestracja:04 maja 2020, 19:32 Posty: 9
Samochód: Volvo
Witam
Volvo FH 480 2006r Euro 5
Zauważyłem dziś że szybko schodzi mi powietrze z samochodu. Obszedłem dookoła auto i okazało się że powietrze syczy z grzybka podstawy osuszacza. Ktoś podpowie co się dzieje? Jak przyłożę rękę to czuję wodę z tego grzybka.
Jeśli masz osuszacz WABCO ten mały uniwersalny to on się prosto i ładnie regeneruje tydzień temu robiłem to u siebie. Potrzebny jest zestaw naprawczy szczypce do pierścieni segera i dobry płyn do mycia silników. Rozkładasz myjesz wszystko dokładnie (u mnie był cały w nagarze i jeden zaworek plastikowy pęknięty) wkładasz nowe uszczelki i smar i tyle.
Rejestracja:04 maja 2020, 19:32 Posty: 9
Samochód: Volvo
A jak sprawdzić czy to zaworki od kompresora czy jednak ta podstawa?
Auto mama 1,2mln przebiegu
Wymieniony filtr osuszacza który był podobno zapierdzielony mocno i teraz właśnie to.
Może jeszcze coś dostało się do zaworka jakiegoś i przez ten grzybek wypuszcza?
Jeżeli powietrze sadzi z podstawy osuszcza to na 100% osuszacz.
Bypass w sprężarce sterowany jest ciśnieniem z puszki osuszacza nad zbijakiem tam nie ma co się wracać. Poszło uszczelnienie tłoczka zbijaka, sterowanie nim lub zaworek zwrotny (tak jak u mnie powietrze wracało się z układu i uciekało otwartym zbijakiem).
_________________ >>> STAR-TREK RULEZ <<<
Ostatnio zmieniony 17 lip 2021, 11:24 przez Kurot, łącznie zmieniany 1 raz.
A jak sprawdzić czy to zaworki od kompresora czy jednak ta podstawa?
Auto mama 1,2mln przebiegu
Wymieniony filtr osuszacza który był podobno zapierdzielony mocno i teraz właśnie to.
Może jeszcze coś dostało się do zaworka jakiegoś i przez ten grzybek wypuszcza?
Odkręć sterowanie kompresorem. Ten tekalan fi6. Jeśli ucichnie, to masz przyczynę.
Przyłączę sie do problemu. Na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie podstawa psika co jakieś 10 sekund. Coś z elektryką? Za co są odpowiedzialne 3 przewody elektryczne?
W Volvo z tymi co ja miałem doczynienia nie było żadnej elektryki.Nie licząc nieistotnej grzałki przynajmniej latem Mn . Ja tam nie robie żadnych regeneracji bo z tego g wychodzi.Na to sobie może pozwolić ktoś kto jeździ wokół komina. Powietrze ci uchodzi co 10 sek? Przy wyłączonym nielogiczne- moe jakiś zwrotny zawór za spustowym nie trzyma i powietrze wstecznie się wraca i pobudza spustowy
Schemat starszego ale w nowszym jest tak samo.
To jest taki mały dynks z tworzywa z oringiem często to dziadostwo pęka i przepuszcza powietrze z układu na osuszacz. A jeśli to coś ze sterowaniem elektrycznym to się na tym nie znam. Ale na logikę jeśli sprężarka nie pompuje to jedyne co może zbijać osuszacz to powietrze wracające z układu przez uszkodzony zawór zwrotny.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To o czym piszesz to nie jest zawór zwrotny z układu pneumatycznego na osuszacz tylko miedzy osuszaczem a sprężarką powietrza. Jeśli ten grzybek lub oring nie trzyma to całe powietrze z układu cofa się na sprężarkę powietrza. W takiej sytuacji praktycznie nie będzie słychać ubytku powietrza z układu pneumatycznego
To jest zawór zwrotny na wyjściu osuszacza jeśli przepuszcza powietrze wraca się na osuszacz i sprężarkę jeśli w mechanicznej podstawie jak na schemacie podstawa zbije powietrze zrobi to zarówno ze sprężarki jak i układu ponieważ ten zawór temu zapobiega. Jak zgasisz auto po zbiciu powietrza zacznie ono schodzić z układu do momentu zamknięcia podstawy. Dlatego jak po zgaszeniu Markowi zbija powietrze co 10 sekund to musi ono się skądś tam wziąć normalnie ten zawór nie pozwala by ono wracało na osuszacz.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Dalej źle myślisz pod pozycje 15 podłączony jest przewód od sprężarki powietrza.
Te złącze po środku służy do podłączenia małego zbiornika powietrza który służy do regeneracji wkładu osuszacza.
Jak masz uszkodzony osuszacz to wtedy ucieka powietrze dołem bo się cofa do osuszacza bo no wyjściu z osuszacza nie ma żadnego zaworu zwrotnego ponieważ osuszacz robi też za zawór bezpieczeństwa w układzie pneumatyczny
Sprężarka podłączona jest pod wyjście nr 1 z lewej strony, trafia on bezpośrednio do podstawy i zewnęczną część puszki. Układ podłączony jest pod wyjście 21 z prawej z zaworem zwrotnym blokuje on powietrze w stronę podstawy, jak podłączysz do tego wyjścia sprężarkę to nie przejdzie ono na oszuszacz i otworzy się zawór bezpieczeństwa.
Podstawa to nie zawór bezpieczeństwa jest on zawsze osobno zamlntowany na przewodach między sprężarmą a osuszaczem zazwyczaj ±15bar. Może są jakieś osuszacze co mają wbudowany zawór bezpieczeństwa ale na pewno nie ta wabco.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę