Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 mar 2022, 11:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Witajcie
Posiadam 2-osiową wywrotkę z HDS. Jest to Man M90, 18.232. Problem tkwi w tym, że zimą siłownik bardzo wolno podnosi gdy na pace jest coś lekkiego, np. Gałęzie lub coś o podobnej wadze. Tak się wtedy zacina, że wysunięcie całego siłownika trwa kilka minut. Gdy obciążenie jest większe, np. 10 ton piasku to podnosi idealnie. Latem wszystko działa prawidłowo zarówno na pustej jak i załadowanej pace. Na pewno nie jest to wina pompy, bo HDS działa poprawnie bez względu na porę roku.

Reasumując:
Latem podnosi idealnie zarówno z ładunkiem jak i bez ładunku.
Zimą podnosi prawidłowo z ciężkim ładunkiem, a z lekkim bardzo się zacina, tak jakby był bardzo mały dopływ oleju do siłownika.
Czy to może być problem z tym zaworem?

Obrazek


Post Wysłano: 07 mar 2022, 15:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może masz wlany za gesty olej do układu hydraulicznego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 mar 2022, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Masz dzielnik strumienia czy zawór między wywrotem a hdsm możesz na raz używać obu? I czy jest zawór ograniczający wysów siłownika w skrajne wysunięcie? Bo te dwie rzeczy bym obstawiał, głównie zawór ograniczający wysunięcie siłownika.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 07 mar 2022, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Cytuj:
Może masz wlany za gesty olej do układu hydraulicznego
Na forum i w serwisie "Meiller Kipper" w Białymstoku doradzili mi, że dla wywrotki z HDS najlepszy będzie HV 46.
Z kolei dla samej wywrotki bez HDS najlepszy jest olej HV 22.
Cytuj:
Masz dzielnik strumienia czy zawór między wywrotem a hdsm możesz na raz używać obu? I czy jest zawór ograniczający wysów siłownika w skrajne wysunięcie? Bo te dwie rzeczy bym obstawiał, głównie zawór ograniczający wysunięcie siłownika.
Na HDS i wywrot są oddzielne zawory. Nie można jednocześnie używać obu. Jest też zawór ograniczający wysuw siłownika w skrajnym położeniu.
Wywrot jest trójstronny.

Postaram się w ciągu kilku najbliższych dni za to zabrać i dam znać czy udało się naprawić :)


Post Wysłano: 07 mar 2022, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Siłownik kipra jest w kołysce? Schodzi na dół bez problemu? Na każdą stronę tak się dzieje?


Post Wysłano: 08 mar 2022, 8:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:


Jest też zawór ograniczający wysuw siłownika w skrajnym położeniu.


I to może być winowajca.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 mar 2022, 11:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Cytuj:
Siłownik kipra jest w kołysce?
Tak. Jest w kołysce.
Cytuj:
Schodzi na dół bez problemu?
Tak. Na dół schodzi zawsze bez problemu.
Cytuj:
Na każdą stronę tak się dzieje?
Właśnie zawsze kipuje tylko do tyłu. Na boki ostatni raz kipowałem z 4 lata temu. Dzisiaj postaram się sprawdzić kipowanie na boki.


Post Wysłano: 08 mar 2022, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Zrób zdjęcia tego zaworu gdy niepodnosi, tylko nie wchodź pod pakę!

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 09 mar 2022, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Cytuj:
Zrób zdjęcia tego zaworu gdy niepodnosi, tylko nie wchodź pod pakę!
Jutro postaram się zrobić zdjęcie. Oczywiście bezpieczeństwo ponad wszystko :)
Sprawdzałem kipowanie na boki i też się zacina. Jest tak samo jak do tyłu.

Czyli hipoteza jest taka, że olej zamiast trafiać do siłownika i podnosić pakę to jest kierowany poprzez zawór krańcowy do zaworu przelewowego i trafia obiegiem powrotnym do zbiornika z olejem?
I ten cykl się cały czas powtarza?


Post Wysłano: 12 mar 2022, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Cytuj:
Cytuj:
Zrób zdjęcia tego zaworu gdy niepodnosi, tylko nie wchodź pod pakę!
Jutro postaram się zrobić zdjęcie. Oczywiście bezpieczeństwo ponad wszystko :)
Sprawdzałem kipowanie na boki i też się zacina. Jest tak samo jak do tyłu.

Czyli hipoteza jest taka, że olej zamiast trafiać do siłownika i podnosić pakę to jest kierowany poprzez zawór krańcowy do zaworu przelewowego i trafia obiegiem powrotnym do zbiornika z olejem?
I ten cykl się cały czas powtarza?
Jednak ta hipoteza okazała się błędna, bo pomimo tego, że siłownik bardzo się zacinał w trakcie podnoszenia to olej nie wracał obiegiem powrotnym do zbiornika. Wczoraj robiłem test.
Gdyby zawór krańcowy zadziałał, a olej nie zostałby skierowany do zbiornika poprzez zawór przelewowy to w wyniku nadmiernego ciśnienia nastąpiłoby uszkodzenie/rozszczelnienie węża hydraulicznego na wyjściu z pompy, a u mnie na tym wężu nie ma śladu wycieków. Jest idealnie suchy.
P.S.
Zawór krańcowy i przelewowy działają poprawnie. Po maksymalnym wysunięciu siłownika olej wracał obiegiem powrotnym do zbiornika z olejem. Wczoraj to sprawdziłem.
Sprawdziłem też czy olej w trakcie podnoszenia paki nie jest kierowany na HDS(czyli tam gdzie nie powinien), ale nie jest, bo próbowałem podnieść podpory i nawet nie drgnęły.

Następny pomysł jaki mam to spuścić olej ze zbiornika i przeczyścić filtr ssący, bo dawno to nie było robione. Możliwe, że pompa dostaje za mało oleju przez nadmiernie zanieczyszczony filtr i dlatego tak się dzieje.
Cytuj:
Zrób zdjęcia tego zaworu gdy niepodnosi, tylko nie wchodź pod pakę!
Zdjęcia nie są jakoś bardzo ostre ze względu na duży kontrast pomiędzy ciemnym miejscem gdzie są zawory, a słonecznym dniem.


Obrazek

Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: speed291 i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: