wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Przeróbka BDF'a http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50871 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jacek_sosna [ 23 mar 2022, 9:57 ] |
Tytuł: | Przeróbka BDF'a |
Witam Czy można przerobić BDF'a na hakowca? Ktoś już to zrobił? Kupno auta BDF jest średnio o 70-100k tańsze od gotowego hakowca i stąd moje pytanie. nawet jeśli zamontujemy nowe urządzenie hakowe i cena wyjdzie podobna to z powodu wcześniejszej zabudowy auto powinno być mnie wyeksploatowane. pozdrawiam |
Autor: | zzx [ 23 mar 2022, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
BDF robi tak około 200.tyś rocznie więc nie wiem czy tak mało. |
Autor: | sadowiak [ 24 mar 2022, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Z założeniem haka na BDFa nie będzie problemu. Problem będzie z urządzeniem, ale jak myślisz o nowym to OK. Z używkami problem jest taki, że zazwyczaj sprzedają już zdemontowane i nie ma jak ich sprawdzić, a przy hakowcach relatywnie czesto zdarza się im przewrócić i później z takim sprzętem są spore problemy. Ogólnie w hakach ze względu na duże siły przy nieumiejetnej obsłudze lubi się coś urwać, popękać i przez to można trafić na minę. |
Autor: | 5eba [ 24 mar 2022, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Jak sprzedawałem swojego haka, przyjechał gość i opowiadał, że raz zrobił z bdf i drugi raz tego nie zrobi - miał ileś tam hakowców więc pojęcie chyba miał. BDF jest delikatny, bo ma być lekki - nie wiem czy nawet ścianki ramy nie ma innej. Typowy hak powinien mieć resor z przodu, stabilizatorami może się różnic, mocniejszymi osiami, odpowiednie rozstawy osi i właśnie samą ramą. |
Autor: | sadowiak [ 24 mar 2022, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Oczywiście, że najlepiej aby podwozie było o jak największej nośności (Volvo ma chyba maksymalnie 31 ton przy 6x2), ale przy tych zabudowach waga też ma znaczenie bo hak swoje waży, dwie puszki, złomostwo na dyszlu i robią się kilogramy. Mi się wydaje, że większym problemem jest montaż tych przeróbek bo często nie zakładają płyt stabilizacyjnych w ramę albo są montowane bez jakichkolwiek obliczeń, urządzenia są różnej jakości, tylna rolka podporowa nawet jak jest to dopóki nie podrywa przodu to kierowca zazwyczaj jej nie wysuwa; i później narzekamy, że trochę „nie tak to działa”. |
Autor: | Kurot [ 25 mar 2022, 0:50 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Oglądałem wszystko co dostępne jest w 6x2 i Volvo to czołg w porównaniu np z Manem lub Dafem |
Autor: | MAN [ 25 mar 2022, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Widocznie man bdf ma zwykłą ramę pojedynczą jak mercedes. Bo ciągnik siodłowy 6x2 ma podwójną ramę tak od skrzyni biegów do tylnej osi |
Autor: | Kurot [ 25 mar 2022, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Jak bierzesz nowe auto to producenci mają do wyboru różne ramy w volvo kiedyś patrzyłem to były bodajże 3 grubości stali do wyboru plus podwójna. U innych producentów jest podobnie. Gruba rama jest dedykowana pod zabudowy o punktowym nacisku nieposiadających własnej podramy. Np w asenizacyjnym można zrobić proste podpory pod zbiornikiem i bezpośrednio przykręcić zabudiwę do ramy. Co do resoru z przodu to tylko przy podnoszeniu przedniej osi nad ziemię widzę jego przewagę do jazdy poduszki lepsze. Niewiem czy tak przypadkiem trafiam ale każde auto jakie mam ma grubsze stabilizatory a to robi ogromną rużnicę. |
Autor: | 5eba [ 25 mar 2022, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Cytuj:
Jak bierzesz nowe auto to producenci mają do wyboru różne ramy w volvo kiedyś patrzyłem to były bodajże 3 grubości stali do wyboru plus podwójna. U innych producentów jest podobnie. Gruba rama jest dedykowana pod zabudowy o punktowym nacisku nieposiadających własnej podramy. Np w asenizacyjnym można zrobić proste podpory pod zbiornikiem i bezpośrednio przykręcić zabudiwę do ramy. Co do resoru z przodu to tylko przy podnoszeniu przedniej osi nad ziemię widzę jego przewagę do jazdy poduszki lepsze. Niewiem czy tak przypadkiem trafiam ale każde auto jakie mam ma grubsze stabilizatory a to robi ogromną rużnicę.
Tak jak i resor z przodu - mniejsze "krótkie" przechyły.
|
Autor: | Kurot [ 26 mar 2022, 1:43 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Cytuj: Tak jak i resor z przodu - mniejsze "krótkie" przechyły.
Popytaj właścicieli/kierowców manów 6x2 z resorem z przodu jak im się jeździ w zakrętach tarcie zderzakiem o asfalt to tam norma.
|
Autor: | 5eba [ 26 mar 2022, 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Cytuj: Cytuj: Tak jak i resor z przodu - mniejsze "krótkie" przechyły.
Popytaj właścicieli/kierowców manów 6x2 z resorem z przodu jak im się jeździ w zakrętach tarcie zderzakiem o asfalt to tam norma.
Ale tym się szybko w zakręt nie da wejść : |
Autor: | Kurot [ 26 mar 2022, 13:42 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Z tego co widziałem to normalny czteropiórowy, może przy 26 dmc i jadąc powoli nie przyciera ale hakowiec to lekko na pewno nie będzie miał. A w Volvo 3 osie na poduszkach wchodzi się w zakręty na pełnej... i nic się nadmiernie nie przechyla. <---- to Volvo FM |
Autor: | MAN [ 26 mar 2022, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Przeróbka BDF'a |
Belka przednia jest taka sama w lowdecku i standarcie Każdy lowdeck z przodu jest na poduszkach Tyle że są dwie długości amortyzatora przy poduszkach Stąd standard wyżej się podnosi od lowdecka zwłaszcza w podwoziu BDF |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |