wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zasada działania hamulca http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51110 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pf002 [ 14 paź 2022, 21:42 ] |
Tytuł: | Zasada działania hamulca |
Witam , czy ktoś mi wytlumaczy jak działa hamulcec pneumatyczny, bardziej siłownik, wiem że jak nie ma powietrza w układzie to koła są zablokowane, ale na jakiej zasadzie to działa, jest tam jakaś mocna sprężyna która tak mocno naciska na klocki? I jak to działa podczas hamowania powietrze jest spuszczane czy podawane do siłownika. I jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość żeby wypadły klocki hamulcowe np. W manie, czy blachą będą tarły bo są zablokowane w jakiś sposób? |
Autor: | Marek P [ 14 paź 2022, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Zasada działania hamulca |
Przy osiach przyczepowych/naczepowych -normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku -podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję Przy osiach na w samochodach: -przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny) -tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie Ideowo wygląda to tak. |
Autor: | Kurot [ 15 paź 2022, 2:14 ] |
Tytuł: | Re: Zasada działania hamulca |
Strona 16 https://docplayer.pl/7444719-Instrukcja ... zenia.html Jak zostaną same blachy to potrafią wypaść. Jak wszystko jest odpowiednio mocno zużyte klocek przesuwa się tak daleko że przestaje siedzieć w prowadnicy i wypada przez szparę jaka powstała między tarczą a prowadnicą (jarzmem, strzemieniem) zacisku. |
Autor: | chodko [ 15 paź 2022, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Zasada działania hamulca |
Cytuj:
Przy osiach przyczepowych/naczepowych -normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku -podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję Przy osiach na w samochodach: -przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny) -tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie Ideowo wygląda to tak. Jesteś w błędzie .Naczepa przyczepa z dwukomorowymi siłownikami np. https://allegro.pl/oferta/silownik-hamu ... aign=_mtrz ,układ bez powietrza hamulce zablokowane przez sprężynę siłownika ,po napompowaniu układu ciśnienie ściska sprężynę i druga komora siłownika działa jak zwykły siłownik membranowy czyli i ręczny i zasadniczy ciśnienie podane na siłownik powoduje hamowanie . W naczepach na pierwszej osi najczęściej siłowniki jednokomorowe ,ręczny i zasadniczy po podaniu ciśnienia .Ciągnik /ciężarówka na napędzie siłownik dwukomorowy ,na ręcznym i bez powietrza w układzie sprężyna powoduje zahamowanie ,puszczenie ręcznego powietrze ściska sprężynę ,zasadniczy podanie ciśnienia do drugiej komory powoduje hamowanie .Tak jest też w niektórych autach np. Volvo Scania z przodu ale tam ręczny nie blokuje naczepy .W innych np. Man Renault przód ma jednokomorowe siłowniki i hamuje tylko zasadniczy , ręczny blokuje naczepę .Klocki raczej blachy po klockach jak najbardziej mogą wypaść. |
Autor: | davo76 [ 15 paź 2022, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Zasada działania hamulca |
Polecam włączyć kanał kolegi Truck mechanic from Poland i tam niedawno omawiał siłowniki wraz z rysunkami jak to działa... |
Autor: | Marek P [ 15 paź 2022, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Zasada działania hamulca |
Cytuj: Cytuj:
Przy osiach przyczepowych/naczepowych -normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku -podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję Przy osiach na w samochodach: -przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny) -tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie Ideowo wygląda to tak. Jesteś w błędzie .Naczepa przyczepa z dwukomorowymi siłownikami np. https://allegro.pl/oferta/silownik-hamu ... aign=_mtrz ,układ bez powietrza hamulce zablokowane przez sprężynę siłownika ,po napompowaniu układu ciśnienie ściska sprężynę i druga komora siłownika działa jak zwykły siłownik membranowy czyli i ręczny i zasadniczy ciśnienie podane na siłownik powoduje hamowanie . W naczepach na pierwszej osi najczęściej siłowniki jednokomorowe ,ręczny i zasadniczy po podaniu ciśnienia .Ciągnik /ciężarówka na napędzie siłownik dwukomorowy ,na ręcznym i bez powietrza w układzie sprężyna powoduje zahamowanie ,puszczenie ręcznego powietrze ściska sprężynę ,zasadniczy podanie ciśnienia do drugiej komory powoduje hamowanie .Tak jest też w niektórych autach np. Volvo Scania z przodu ale tam ręczny nie blokuje naczepy .W innych np. Man Renault przód ma jednokomorowe siłowniki i hamuje tylko zasadniczy , ręczny blokuje naczepę .Klocki raczej blachy po klockach jak najbardziej mogą wypaść. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |