wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Holenderski dzwięk... http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5119 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wiktoria [ 13 lis 2006, 0:29 ] |
Tytuł: | Holenderski dzwięk... |
Panowie, wieże że jesteście zorientowani w te tematy i potraficie wyjaśnic blondynce to dlaczego w tym cudownym Dafie jest taki wspaniały dzwięk silnika i ewentualnie, wytłumaczyc co trzeba zrobic i w jaki sposób aby coś takiego usłyszec od swojej ciężarówki Załączam filmik: http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 5539&q=DAF |
Autor: | Kielas [ 13 lis 2006, 2:04 ] |
Tytuł: | |
Silnik V8. |
Autor: | Cyryl [ 13 lis 2006, 6:24 ] |
Tytuł: | |
nie wiem w jaki sposób Ty oceniasz dźwięki. w samochodach ciężarowych zwykle montuje się silniki rzędowe, chłodzone cieczą z turbodoładowaniem. dźwięk jest więc charakterystyczny i dodatkowo przy zwiększanych obrotach słychać gwizd turbiny, czego nie słychać w samochodach osobowych. w silnikach Iveco turbina ma zmienną geometrię łopatek, więc ten gwizd jest w tych samochodach troszeczkę inny. jeżeli zaś samochód jest wyposażony w silnik widlasty, jak na co zwrócił uwagę kolega Kielas, dźwięk samego silnika jest też inny. mniejsze wykorbienie na wale, krótszy skok tłoków powoduje, że ten dźwięk będzie inny i w samochodzie ze standartowym silnikiem tego nigdy nie będzie. dodam jeszcze, że bardzo chrakterystyczm odgłosem silnika odznacza się VW Garbus, jest to silnik bokser w przeciwbieżnym układzie cylindrów z chłodzneim powietrznym. troszeczę lepsze brzmienie ma legendarne Porsche 911, wyposażone w silnik 6 cylindrowy, bokser, chłodzony powietrzem. dodać należy, że silniki bokser chłodzone wodą (Subaru) nie mają już takiego charakterystycznego brzmienia. tutaj należy wspomnieć jeszcze o jednym producencie silników z chłodzenim powietrznym - czeska Tatra. mało kto pamięta, że Tatra robiła znakomite samochody osobowe z silnikiem chłodzonym powietrzem umieszczonym z tyłu jeszcze przed wojną. pracami konstruktorskimi kierował wówczas inż Ledwinka. zrobił on prototyp o nazwie V570, którego podobieństwo do wyprodukowanego później KdF Wagen (późniejszego VW Garbusa) skończyło się procesem o kradzież patentu i w roku 1961 VW wypłacił państwowej już firmie Tatra 3 mln marek niemieckich. silniki Tatry są dzisiaj w ciężarówkach. są to widlaste V8 chłodzone powietrzem i one mają właśnie bardzo charakterystyczny dźwięk. z charkterystycznych dżwięków w motoryzacji dodałbym dźwięk silnika Wankla w dawnym NSU Ro80 (obecnie tylko Mazda RX-8 produkuje jeszcze pojazdy z takimi silnikami), który to nie zwiększa inntensywności dźwięku wraz z rosnącymi obrotami. no i według mnie najbardziej imponujący dźwięk silnika: chodzi mi tu o motocykl Boss Hoss od niedawna dostępnym na europejskim rynku. w modelu BHC-3 502 (Boss Hoss Cykles) jest silnik V8 o pojemności 5,2l i mocy 502KM (http://www.bosshoss.net/view_bike.asp?x=BHC3502). jeżeli dodam, że tłumikami sa dwa półmetrowe kawałki rurki, to łatwo sobie wyobrazić, że odgłos wchodzącego na obroty silnika powalana mocą. |
Autor: | MAN [ 13 lis 2006, 7:55 ] |
Tytuł: | |
Przedewszystkim ten Daf ma przerobiony wydech i prawdopodobnie nie posiada fabrycznego tłumika przez to jest głośniejszy. Karzda rzędowa 6 będzie wydawać taki odgłos jak odłonczysz tłumik |
Autor: | Justyna [ 13 lis 2006, 10:25 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Silnik V8.
Brawo. Daf niema silników V8
|
Autor: | HitmaN [ 13 lis 2006, 11:22 ] |
Tytuł: | |
Jeśli się już zagłębiamy w szczegóły to dzwięk silnika z głównej mierze zależy od ukształtowania denka tłoka i komory splania, no i wiadomo od wydechu. Dlatego zmieniająć tylko wydech każde auto i tak powinno wydawać inny dzwięk. Cytuj: że silniki bokser chłodzone wodą (Subaru) nie mają już takiego charakterystycznego brzmienia.
A co Cyryl-u rozumiesz przez charakterystyczne brzmienie, bo co jak co ale subaru to odrazu poznać ten piękny basowy odłos Wiktoria jak lubisz takie dźwięki to jednak polecam v8power.nl śćiągnij pare filmików Szweckie V8 jak dlamnie lepiej chodzi niż te DAF-y |
Autor: | lukaszmilewski [ 13 lis 2006, 11:54 ] |
Tytuł: | |
HitmaN rzeczywiście ładne dzwięki tych V8 pościągałem kilka noi ładnie one brzmią |
Autor: | Cyryl [ 13 lis 2006, 13:29 ] |
Tytuł: | |
Subaru ma odgłos auta sportowego. wiele takich aut oraz tuningowanych ze zwykłym silnikiem ma podobne brzmienie. natomiast odgłos silnika Garbusa i Porsche nie sposób pomylić z innimi samochodami. |
Autor: | Kielas [ 13 lis 2006, 14:29 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Silnik V8.
Brawo. Daf niema silników V8 |
Autor: | Justyna [ 13 lis 2006, 14:59 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Silnik V8.
Brawo. Daf niema silników V8 Ile ty masz lat? Jestes smieszny, i chyba niejestes miłośnikiem ciezarówek jak takich podstawowych rzeczy niewiesz, zeby dziewczyna wiedziała wiecej niz chłopak o ciezarówkach.... A DAF MA SILNIK RZEDOWY tz. R6. PS. Cyryl i reszta, ale Wiktorii chyba chodziło o brzmienie Dafa a nie gabrusów, jej chłopak jeździ Dafem i dlatego ja intresuje tylko ta marka. |
Autor: | Edler [ 13 lis 2006, 16:00 ] |
Tytuł: | |
Wlacz Wiktoria kiedys Monster Garage na TVN Turbo.Tam ten ich szef montuje taki wydech ze taki dzwiek z malucha by wyciagnał(nie bierzcie tego dosłownie,to przenosnia ).Swoja droga to....brzmi bosko |
Autor: | Kielas [ 13 lis 2006, 16:18 ] |
Tytuł: | |
Mechanikiem nie jestem, dlatego zapytalem. Mi to brzmi na V8, ale teraz juz wiem, ze nie maja. Dzieki i sorry za pomylke. |
Autor: | Wiktoria [ 13 lis 2006, 18:08 ] |
Tytuł: | |
Najlepiej zrozumiałam kolege Sztangę, i już wiem o co w tym chodzi, i chyba nie jest to coś bardzo trudnego. Dziękuje Sztanga Ale za to nie rozumiem wypowiedzi kolegi Cyryla, nie wiem dlaczego i w jakim celu przytoczył nam Silniki Garbusa, Subaru czy Porsche Cytuj: silniki Tatry są dzisiaj w ciężarówkach. są to widlaste V8
W roli scisłości: W Tatrach silnik jest 10 garowy czyli V10 |
Autor: | Truckerek [ 13 lis 2006, 19:12 ] |
Tytuł: | |
o widzę ze się ktoś zna na dźwięku silnika mi sie daf nei podoba ale głos dafa tak chodzi o motor [ Dodano: Pon, 13.11.2006, 19:14 ] a klakson ma jak pociag |
Autor: | Sienki19 [ 25 lis 2006, 16:22 ] |
Tytuł: | |
fajne Dafik na filmiku i ten jego ryk poprostu miodzio dla ucha a klaksony też mają zaje**** |
Autor: | scaniairizar [ 25 lis 2006, 17:20 ] |
Tytuł: | |
h,mm.. nie brzmi to jak V8 i raczej nim nie jest, no chyba, że ktoś zrobił przeszczep, ale to musiałbybyć niedorozwinięty maniak przeróbek truckowych. co do klaksonu to powiem że w prezęcie na mikołaja mam obecaną od znajomego trąbe od lokomotywy PKP hmm.. ciekawe co będzie jak wrzuce do scanii. On miał taką samą w Autosanie, i mówił, że kiedyś jak zatrąbił przed przejazdem kolejowym to dróżnik wyleciał i kamieniami rzucał w niego sory za OT |
Autor: | Pazdz [ 25 lis 2006, 17:46 ] |
Tytuł: | |
Ta tylko przez takie coś można mieć nieprzyjemności. Dźwięk klaksonu musi spełniac pewne wymogi. Nie może być przeraźliwy. Ma ostrzegać, nie straszyć. Pzdr. |
Autor: | Daf [ 25 lis 2006, 22:58 ] |
Tytuł: | |
Ja mam taki właśnie sygnał tylko że od lokomotywy górniczej, leży u mnie w garażu bo mamy już 2 w Dafie. Narazie leży i odpoczywa. Został kupiony na giełdzie staroci za marne grosze przez mojego wujka który się takimi właśnie starociami pasjonuje, ale dał go mojemu tacie żeby sobie założył do samochodu, ale zmieniliśmy samochód i mamy teraz 2 a on spoczywa na półeczce. |
Autor: | Mickul [ 26 lis 2006, 10:05 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: eee tam grunt zeby trąbiło, w Krakowie w tym roku był Michał z warszawy zastepcza Majorka i on mial 2 trabki wysokiego tonu z EN57 i to nieźle gwizdało, slychac ostro ale niezbyt to pasowalo do trucka
Rp1
Cytuj: Problemy moga być jak sie ma sygnal o zmiennym tonie (czyli tak jak my ) co jest zabronione ale co tam... Już nie jednego drużnika tym obudzilismy Ale zaś jak czasami sie trafi jakis maruda na drodze to trzeba postraszyc i pogonić
Najlepiej się budzi drużników trąbą gagara Wylatują i patrzą co się dziejeGagar - St44[/quote] |
Autor: | micho a [ 24 gru 2006, 21:26 ] |
Tytuł: | |
i tak nic nie przebije starego radzieckiego v8 w kamazie jest tosilnik wolnossący nie ma więc gwizdu turbo i ten dzwięk w pewnym zakresie obrotów jest taki klekoczący (no takie charakterystyczne dududududu) natomiast najfajniejsze momenty to jak stoi na obrotach biegu jałowego (cichy dzwek ale taki ,,dresiarski'' nie jk star wrum, wrum wrum wrum tylko bububububu) , jak np rusza z krzyżowki i keci go wysoko na 1 (wtedy ten klekot zmienia sie w takie głosne niskie dudnienie niejedno bmw czy sportówka może tylko pozazdrościć )i moment kiedy już jest na wysokich obrotach i kierowca wciśnie sprzęgło i gwałtownie puści gaz wtedy rozlega sie niskie buuuuuuuuuuuu ) nowe kamazy już mają turbo i chyba inną konstrukcje tłumika bo dzwięk już tak fajnie nie dudni ....... Aaa i to jest post na temat tak? Holenderski dzwięk?? Mod R |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |