Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lis 2008, 10:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2008, 22:08
Posty: 61
GG: 0
Samochód: ISUZU

Witam.A ja tak czytam i czytam i mam takie pytanie.Chciałbym sobie kupić sam ciezarowy naprzykład taki o dmc7.5tony.Niejestem przedsiebiorca jestem osoba prywatna chciałbym go uzywac od czasu do czasu do przywiezienia naprzykład zwiru ,wegla do domu czasem skoczyc po jakies autko do niemiec albo po samym kraju.mam juz skonczone 30 lat mam tez " gołe prawo jazdy c+e" Jakie papiery muszę mieć żeby sobie takim autkiem pomykac.Czy jak doczepię do niego lawete to sie dużo zmieni ??? Auto bedzie zarejstrowane na mnie .Bo jak do tej pory przeczytałem to w zaswiadczeniu na przewozy własne wszedzie jest wpisane "przedsiębiorca" a ja nim niejestem ? Mógłby mi to ktoś wyłożyc czarne na białym. z góry dziekuje.


Post Wysłano: 11 lis 2008, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2008, 13:50
Posty: 45
GG: 0

Robisz kolego Kurs na przewóz rzeczy ( cena w okolicach 600 zl ) i jeździsz.

_________________
Ciągła linia to drobiazg,
Ale prawa fizyki to nie ciągła linia..


Post Wysłano: 11 lis 2008, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
Robisz kolego Kurs na przewóz rzeczy ( cena w okolicach 600 zl ) i jeździsz.
Żadnego kursu na przewóz rzeczy nie musisz mieć.
Kolego, to o czym piszesz to nie jest przewóz na potrzeby własne, tylko transport do użytku osobistego (dokładną definicję znajdziesz w tym temacie. Z tego co kojarzę, to musisz mieć opłacony podatek drogowy i licencję na przewóz własny, ew. jeszcze badania lekarskie, ale to w przypadku w/w rodzaju transportu chyba już niekoniecznie.

Pozdrawiam

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 12 lis 2008, 10:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2008, 22:08
Posty: 61
GG: 0
Samochód: ISUZU

transport do użytku osobistego ? ciekawa sprawa.ale jednak jak sobie bede pomykał przez polske naprzykład z zakupionym na pace innym autkiem i zatrzyma mnie itd czy oni też podejdą do tego w ten sposób,pisze tak poniewaz normalnie kupiłbym jakiegoś busa z paką do 3.5 tony ale cenowo bardziej atrakcyjne są ciezarowe a skoro mam juz te moje c+e to z checią bym z tego skorzystał.


Post Wysłano: 12 lis 2008, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Bez ograniczeń możesz jeździć do 7,5 DMC przy niehandlowych przewozach na potrzeby własne. Nie potrzebujesz przy tym żadnych dodatkowych dokumentów. Mówi o tym rozporządzenie 561 bodajże w pierwszym rozdziale lit. H

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 12 lis 2008, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
Bez ograniczeń możesz jeździć do 7,5 DMC przy niehandlowych przewozach na potrzeby własne. Nie potrzebujesz przy tym żadnych dodatkowych dokumentów. Mówi o tym rozporządzenie 561 bodajże w pierwszym rozdziale lit. H
Kolego, a czy mógłbyś przytoczyć treść tego rozporządzenia?
Ostatnio jechałem właśnie autem 7,5t z towarem i się do mnie przyczepiła Straż Graniczna, że nie mam licencji na przewóz na potrzeby własne. Grozi ponoć przy braku tej licencji 3.500zł dla firmy + 500zł dla mnie jako kierowcy, więc przyznam, że zaciekawiłeś mnie tym.

Pozdrawiam

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 13 lis 2008, 0:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Nie chce mi się/nie mam czasu szukać teraz rozporządzenia 561 (myślę, że nie będzie to dla Ciebie problemem) Jeśli chodzi natomiast o interpretację owego przepisu, to głównie chodzi o to, że możesz sobie jeździć jak chcesz, ile chcesz i gdzie chcesz pod 2 warunkami - pojazd lub zespół pojazdów nie przekracza 7,5T DMC, Jest użytkowany w NIEHANDLOWYCH PRZEWOZACH NA POTRZEBY WŁASNE - co zasadniczo różni się od pojęcia "przewozy na potrzeby własne." Krótko mówiąc - jeśli zapragniesz jechać kupić sobie 3 tony pomarańczy w Hiszpanii, które to potem zamierzać osobiście wpierniczyć to to jest właśnie Niehandlowy przewóz rzeczy. Jeśli natomiast te same pomarańcze zamierzasz sprzedać to już jest przewóz na potrzeby własne. pozdr

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 13 lis 2008, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ponieważ w tym przypadku nie wierzę w złą wole BARONA podrzucam link do rozporządzenia

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzenie_561_2006.pdf

na przyszłośc - właściwie wszystko można znaleźć w internecie włacznie z ustawami, kodeksami itd itp, wystarczy tylko wpisać w google


Post Wysłano: 13 lis 2008, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
Ponieważ w tym przypadku nie wierzę w złą wole BARONA podrzucam link do rozporządzenia

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzenie_561_2006.pdf

na przyszłośc - właściwie wszystko można znaleźć w internecie włacznie z ustawami, kodeksami itd itp, wystarczy tylko wpisać w google
Tak, tak, trafiłem już na ten dokument, jak kolega Matee zinterpretował go, niemniej dzięki Marix :wink:

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 26 lis 2008, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2008, 22:35
Posty: 23
GG: 0
Samochód: cordoba 1.9TDI

Pod sumując:

obowiązkowo potrzebne do przewozu materiału:

przewóz zarobkowy (firma typowo transportowa): prawo jazdy kat.C/CE, winieta, kurs na przewóz rzeczy, badania psychotechniczne, badania u lekarza medycyny pracy dopuszczające do zawodu kierowcy, licencja na transport zarobkowy, tachograf, wiek 18lat do 7.5T, powyżej 7.5T to 21lat /+- zaświadczenia o niekaralności, karta kierowcy itd.
przewóz na potrzeby własne (np. monter okien, który tez kieruje samochodem ciężarowym na budowę, żeby zamontować okna): prawo jazdy kat.C/CE, winieta, badania psychotechniczne, badania u lekarza medycyny pracy dopuszczające do zawodu kierowcy, licencja na potrzebny własne, tachograf /+- zaświadczenia o niekaralności, karta kierowcy itd.
przewóz na użytek osobisty (jazda prywatną ciężarówka) : tylko do 7.5T DMC, prawo jazdy kat.C/CE, winieta.

jak jest błąd to proszę napisać

Mam pytanie co do tachografu na przewóz własny niezarobkowy oraz jak to będzie wyglądać z kwalifikację wstępną/szkoleniem okresowym na przewóz własny niezarobkowy i na przewóz własny zarobkowy

Poprawiłem pojęcia, teraz się zgadza??

Pozdr.

_________________
B - 01.2007, C - 11.2008


Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 21:02 przez james, łącznie zmieniany 7 razy.

Post Wysłano: 26 lis 2008, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

tutaj dochodzi do mylenia pojęć.

otóż ustawa z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowym określana wyraźnie co to jest transport drogowy, a co to jest niezarobkowy transport.

te rozróżnienie nie ma nic wspólnego z uprawnieniami kierującego, bo określenia te wyznaczają wymogi wobec przedsiębiorców, czyli świadectwo kompetencji zawodowych i licencje na transport drogowy.
pojęcia te zdefiniowane są w Art. 4 tej ustawy.

natomiast wymgania co do kierującego są w Art. 39a. i tam w punkcie 9 ustępu 3 jest pojęcie pojazdu wykorzystywanego do użytku osobistego, lub na potrzeby firmy, co jest przez kolegów mylone z niezarobkowym transportem. a to są dwie rózne rzeczy.

podsumowując możemy wykonywać niezarobkowy transport bez licencji na transport drogowy w firmie, która zajmuje się inna działalnością nież transport, a towary przewożone są własnością firmy, służą do produkcji lub idą na sprzedaż, jednak kierujący musi spełnić takie same wymagania jak w firmie transportowej.

możemy kierować pojazdem i dokonywać transportu dla potrzeb osobistych (pojazdy kolekcjonerskie, kampbusy, itp), oraz kierować zespołami pojazdów ponad 7,5t bez kursu na przewóz rzeczy i poniżej 21 lat pod warunkiem, że:
jesteśmy zatrudnieni w firmie nie transportowej na innym stanowisku niż kierowca,
prowadzenie pojazdu nie będzie naszym podstawowym zajęciem,
przewozimy materiały lub urządzenia służące nam do pracy.

pozostaje trzecia sprawa: czy obowiązuje nas dokumentacja czasu pracy?
i tutaj trzeba sięgnąć do dyrektywy 561/2006.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 lis 2008, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Tym razem prawie wszystko się zgadza :wink:
Cytuj:
podsumowując możemy wykonywać niezarobkowy transport bez licencji na transport drogowy w firmie, która zajmuje się inna działalnością nież transport, a towary przewożone są własnością firmy, służą do produkcji lub idą na sprzedaż, jednak kierujący musi spełnić takie same wymagania jak w firmie transportowej.
Na dzień dzisiejszy kierowca, zatrudniony w firmie realizującej przewozy na potrzeby własne nie musi miec ukończonych 21 lat oraz nie musi posiadac kursu na przewóz rzeczy (nie ma znaczenia jaka jest dmc pojazdu/zespołu pojazdów, które prowadzi).

Pozdrawiam

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 26 lis 2008, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

proszę jeszcze raz przeczytać mój post, potem ustawę o transporcie drogowym.

określenie transport zarobkowy, czy transport niezarobkowy (na potrzeby własne - którego to pojęcia nie ma w ustawie) nie odnosi się do kierowcy, dotyczy spełnienia uprawnień przedsiębiorcy - licencji na transport.

źródło: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
ustawa ta określa w Art. 4 następujące typy transportu:
- krajowy transport dogowy,
- międzynarodowy transport drogowy,
- transport drogowy,
- niezarobkowy przewóz drogowy,
- niezarobkowy krajowy przewóz drogowy,
- niezarobkowy międzynarodowy przewóz drogowy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 lis 2008, 8:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Ok, czytam jeszcze raz i proszę o wyjaśnienie, bo może poprostu czegoś nie zrozumiałem.
Cytuj:
podsumowując możemy wykonywać niezarobkowy transport bez licencji na transport drogowy w firmie, która zajmuje się inna działalnością nież transport, a towary przewożone są własnością firmy, służą do produkcji lub idą na sprzedaż, jednak kierujący musi spełnić takie same wymagania jak w firmie transportowej.
W takim razie czy osobę zatrudnioną w firmie wykonującej niezarobkowy transport bez licencji na transport drogowy w firmie, która zajmuje się inną działalnością niż transport, a towary przewożone są własnością firmy, służą do produkcji lub idą na sprzedaż, obowiązuje kurs na przewóz rzeczy - wymagany w firmie transportowej? I czy musi miec ukończone 21 lat, jeżeli w takiej firmie prowadzi pojazd o dmc powyżej 7,5 tony?

Cytuj:
proszę jeszcze raz przeczytać mój post, potem ustawę o transporcie drogowym.

określenie transport zarobkowy, czy transport niezarobkowy (na potrzeby własne - którego to pojęcia nie ma w ustawie) nie odnosi się do kierowcy, dotyczy spełnienia uprawnień przedsiębiorcy - licencji na transport.

źródło: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
ustawa ta określa w Art. 4 następujące typy transportu:
- krajowy transport dogowy,
- międzynarodowy transport drogowy,
- transport drogowy,
- niezarobkowy przewóz drogowy,
- niezarobkowy krajowy przewóz drogowy,
- niezarobkowy międzynarodowy przewóz drogowy.
Pozatym ja polecam treśc tego tematu:
viewtopic.php?f=45&t=17374
bo wydaje mi się, że ciągle piszemy o tym samym tylko w innych wersjach.
Ale może uda się ustalic ostateczna wersje tak, żeby osoby pytające o rodzaje przewozów i dokumenty wymagane przy ich realizacji miały jasnośc.

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 27 lis 2008, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2008, 22:35
Posty: 23
GG: 0
Samochód: cordoba 1.9TDI

Mówiąc inaczej, nie mogę przejechać ani 1 m ŻADNĄ ciężarówką mimo, ze mam prawo jazdy kat.C a nie posiadam orzeczenia lekarskiego i badan psychologicznych??


Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta:

1) ukończyła 21 lat;

2) posiada odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;

3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

5) uzyskała kwalifikację wstępną;

6) ukończyła szkolenie okresowe.

2. Wymaganie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy kierowcy wykonującego przewóz drogowy rzeczy pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t.

3. Wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 5 i 6, nie stosuje się do kierowcy pojazdu:

1) do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A, B1, B lub B+E;

2) którego konstrukcja ogranicza prędkość do 45 km/h;

3) wykorzystywanego przez siły zbrojne;

4) obrony cywilnej, jednostek ochrony przeciwpożarowej lub jednostek odpowiedzialnych za utrzymanie bezpieczeństwa lub porządku publicznego;

5) poddawanego testom drogowym do celów rozwoju technicznego przez producentów, jednostki badawczo-rozwojowe lub szkoły wyższe;

6) odbywającego przejazd bez osób lub ładunku:

a) w celu dokonania jego naprawy lub konserwacji,

b) z miejsca zakupu lub odbioru;

7) używanego w sytuacjach zagrożenia lub przeznaczonego do akcji ratunkowych;

8 ) wykorzystywanego do:

a) nauki jazdy osób ubiegających się o prawo jazdy,

b) szkolenia osób posiadających prawo jazdy.

c) przeprowadzania państwowego egzaminu osób ubiegających się o prawo jazdy;

9) wykorzystywanego do użytku osobistego w przewozie drogowym osób lub rzeczy;

_________________
B - 01.2007, C - 11.2008


Post Wysłano: 27 lis 2008, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Cytuj:
Mówiąc inaczej, nie mogę przejechać ani 1 m ŻADNĄ ciężarówką mimo, ze mam prawo jazdy kat.C a nie posiadam orzeczenia lekarskiego i badan psychologicznych??
O ile dobrze czytamy przytoczony artykuł to właśnie to z niego wynika.

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 27 lis 2008, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

dwa przykłady:
1. firma produkująca profile stalowe i rozsyła je po kraju i Europie. w Twoim pojęciu transport na potrzeby własne, faktycznie transport niezarobkowy. nie posiada licencji na transport, więc z powrotem musi jeździć na pusto.
wszelkie wymagania wobec kierowcy są takie jak w firmach transportowych.
firma zdobywa licencję i już prowadzi transport zarobkowy biorąc ładunki powrotne.
dla kierowcy nic się nie zmienia.
2. firma produkuje profile stalowe, Ty pracujesz jako ślusarz, spawacz, tokarz, czy operator maszyny do gięcia. możesz wozić materiały i narzędzia niezbędne do pracy na swoim stanowisku bez wymagań, czyli wiek, kurs na przewóz rzeczy.
jednak jeżeli w tej samej firmie przejdziesz na etat kierowcy i zaczniesz wozić owe profile do hurtowni, lub przywożąc surowiec do ich wyrobu musisz już spełnić wymagania kierowcy w transporcie drogowym.
również jeżeli w dalszym ciągu będziesz na etacie spawacza, czy coś w tym rodzaju i na tym etacie zaczniesz rozwozić produkt lub przywozić materiał np. meble biurowe dla firmy, które nie mają nic wspólnego z pracą spawacza, będziesz musiał spełniać wymagania kierowcy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 lis 2008, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Cytuj:
dwa przykłady:
1. firma produkująca profile stalowe i rozsyła je po kraju i Europie. w Twoim pojęciu transport na potrzeby własne, faktycznie transport niezarobkowy. nie posiada licencji na transport, więc z powrotem musi jeździć na pusto.
wszelkie wymagania wobec kierowcy są takie jak w firmach transportowych.
firma zdobywa licencję i już prowadzi transport zarobkowy biorąc ładunki powrotne.
dla kierowcy nic się nie zmienia.
2. firma produkuje profile stalowe, Ty pracujesz jako ślusarz, spawacz, tokarz, czy operator maszyny do gięcia. możesz wozić materiały i narzędzia niezbędne do pracy na swoim stanowisku bez wymagań, czyli wiek, kurs na przewóz rzeczy.
jednak jeżeli w tej samej firmie przejdziesz na etat kierowcy i zaczniesz wozić owe profile do hurtowni, lub przywożąc surowiec do ich wyrobu musisz już spełnić wymagania kierowcy w transporcie drogowym.
również jeżeli w dalszym ciągu będziesz na etacie spawacza, czy coś w tym rodzaju i na tym etacie zaczniesz rozwozić produkt lub przywozić materiał np. meble biurowe dla firmy, które nie mają nic wspólnego z pracą spawacza, będziesz musiał spełniać wymagania kierowcy.
Po pierwsze to transport na potrzeby własne to nie jest moje pojęcie. Ja, jeżeli nie cytuje to używam sformułowania "przewóz na potrzeby własne" co jest tożsame z niezarobkowym przewozem drogowym i oba te terminy są zapisane w art. 4 ust. 4 Ustawy o transporcie drogowym.
Nie chciałbym cytowac Twoich teorii o "transporcie na potrzeby własne" sprzed 3 tygodni.

Co do przykładu pierwszego to w momencie kiedy firma zrobi licencje na transport sytuacja kierowcy zmienia się, ponieważ zaczyna go wtedy obowiązywac wymóg ukończenia 21 lat oraz kursu na przewóz rzeczy, którego przy wykonywaniu niezarobkowego przewozu drogowego=przewozu na potrzeby własne, nie musiał posiadac (Ustawa z dnia 17 listopada 2006 o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy — Prawo o ruchu drogowym; zaswiadczenie o zatrudnieniu wg. wzoru Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 22 grudnia 2003r).

Pisałem już o tym ale jakoś nie chcesz sie do tego odnieśc tylko ciągle ja pisze swoje Ty swoje. Robi się z tego jeszcze większy zamęt.
Jeżeli twierdzisz, że się mylę to proszę o uzasadnienie na podstawie przepisów, a nie przykładów, bo w Polsce przykłady nie są obecnie zródłem obowiązującego prawa.

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 27 lis 2008, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

wymagania jakie musi spełniać kierowca określa Art. 39a Ustawy o transporcie drogowym.

o ile mnie pamięć nie myli to nie ma tam nic o transporcie zarobkowym, niezarobkowym, czy na potrzeby własne.

we wspomnianej Ustawie z dnia 17 listopada 2006 o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy — Prawo o ruchu drogowym jest określenie w jaki sposób będzie wyglądał okres legitymowania się i kontrolowania kierowców w casie okresu prześciowym między kursem na przewóz rzeczy, a szkoleniem okresowym według nowych zasad.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 16 gru 2008, 12:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:23
Posty: 262
GG: 4086883
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

to krotkie pytania
mam powiedzmy ze kat.C, 19 lat

1. czy moge jezdzic smieciarka w firmie zajmujacej sie odpadami/miejskimi zakladami oczyszczania miasta?
2. czy moge jezdzic wywrotka w firmie ktora ma piach i go wozi do ludzi bo Ci sobie tego zazyczyli od firmy?
3. czy moge jezdzic w hurtowni spozywczej ktora posiada swoje samochody i rozwozi produkty z niej do odbiorcow?

konkretne odpowiedzi, bez ustaw bo pojawilo sie duzo a ja chce wiedziec te 3 konkrety bo w takich firmach ew. mialbym szanse sie zatrudnic z orznych przyczyn

bo rozumiem ze o transporcie krajowym/miedzynarodowym nie mam co marzyc

a moze w takich firmacj j.w. przymykaja oko na wymog wieku, jezdzac "wokol komina"?

_________________
B C D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: