Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Strona 1 z 85 [ Posty: 1687 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 585 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 lut 2012, 18:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Witam!

Chciałbym przedstawić Wam moją pierwszą, własną ciężarówkę.

Marka: Volvo
Model: FH12 380 4x2T Globetrotter
Rok produkcji: 10.1998r.
Przebieg: 1 389 700km (udokumentowany)
Wyposażenie: ABS,
klimatyzacja automatyczna,
elektrycznie sterowane szyby,
elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
centralny zamek,
tempomat,
telefon pokładowy,
pneumatyczny fotel kierowcy z podłokietnikiem i podgrzewaniem (pasażera ze składanym siedziskiem, przesuwany),
2 łóżka,
ogrzewanie postojowe,
dwustopniowy hamulec silnikowy VEB,
hydraulika do wywrotu.
Naczepa: Trouillet S3830A
Rok produkcji: 6.1996r. (po generalnym remoncie w roku 2011)
Obsługiwane kierunki: Polska (głównie tereny woj. dolnośląskiego i ościennych)

Samochód pochodzi z belgijskiej montowni Volvo w Ghent, jest to jeden z ostatnich egzemplarzy wyposażonych w silnik D12A. Auto początkowo jeździło w Niemczech ciągając plandekę, w 2005 roku zostało sprowadzone do Polski, gdzie przez 6 lat użytkował je jeden właściciel (i jeden kierowca). Auto wykorzystywane było w działalności handlu węglem, stąd też hydraulika, jeździło stałą trasą na śląsk (praktycznie cały czas A4) - w jedną stronę pusty, w drugą z pełnym obciążeniem.
Samochód do końca serwisowany był w ASO, ostatnio w Volvo w Dąbrowie k. Opola. Z ważniejszych rzeczy to w 2010 r. przy przebiegu 1 250 000 wymieniony został komplet pompowtryskiwaczy (Lucas), poza tym serwisowane było wg wskazań producenta.
Naczepa, którą ciąga samochód jest firanką z odsuwanym dachem i pełnymi drzwiami z tyłu poruszającą się na osiach ROR. Posiada podnoszoną oś i kosz paletowy. W 2011 roku przeszła remont generalny, który obejmował wymianę hamulców, pneumatyki, podłogi, plandek, remont ściany przedniej oraz uszczelnienie drzwi i malowanie ramy.

Auto świeżo po zakupie:

ObrazekObrazekObrazek

Z naczepą:

ObrazekObrazek

Wnętrze po 3 dniach walki z wieloletnim brudem i kurzem:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

W najbliższym czasie z auta znikną chlapacze zamontowane pod zderzakiem. Jak zrobi się cieplej pomalowany zostanie zderzak i być może reszta dolnych plastików oraz felgi, obejmy zbiornika, obudowa tłumika i zbiornik hydrauliki. Na założenie czekają także pokrowce foteli i brakujące klosze oświetlenia kabiny.
Co do dalszych zmian - zobaczymy jak się będzie układało :wink:


Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 16:46 przez Mihu, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 lut 2012, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 15:25
Posty: 271
GG: 5598522
Samochód: M.A.N.
Lokalizacja: Gryfino

Volvo bardzo ładne, kolorek mu pasuje. Ja bym na twoim miejscu zostawił te chlapacze. ;)


Post Wysłano: 25 lut 2012, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Bardzo ładne volvo, chlapacze zostaw dodają uroku.


Post Wysłano: 25 lut 2012, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2008, 22:09
Posty: 7
GG: 0
Samochód: man 19.414

kolego czy te volvo było brane ze Strzelina w woj. dolnośląskim? :wink:


Post Wysłano: 25 lut 2012, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2008, 20:45
Posty: 28
GG: 0
Samochód: VOLVOFH12

Piękny egzemplarz. Volvo wręcz idealne. Zderzak na czarno w kolor błotników, albo błotniki pod kolor kabiny i będzie pięknie. Powiedz mi jak oceniasz komfort podróżowania tym Volvem w porównaniu z innymi ciężarówkami tej epoki?


Post Wysłano: 25 lut 2012, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
kolego czy te volvo było brane ze Strzelina w woj. dolnośląskim? :wink:
Tak jest :) Rejestracje jeszcze tamtejsze, ale w przyszłym tygodniu będą musiały się zmienić. Generalnie to auto nie odjechało daleko od Strzelina :wink:
A czemu pytasz? Czyżbyś był z okolic? :)
Cytuj:
Piękny egzemplarz. Volvo wręcz idealne. Zderzak na czarno w kolor błotników, albo błotniki pod kolor kabiny i będzie pięknie. Powiedz mi jak oceniasz komfort podróżowania tym Volvem w porównaniu z innymi ciężarówkami tej epoki?
Dzięki :) Moim zdaniem zdecydowanie korzystnie wpływa na wygląd tego auta prostokątny zbiornik, wersje z okrągłym bakiem nie wyglądały tak dobrze.
Jak oceniam komfort w porównaniu do innych aut tej epoki? Coż, nie mogę za wiele powiedzieć, gdyż nie mam za bardzo porównania. Dłuższą znajomość z autem z podobnego rocznika miałem jedynie z Actrosem w kabinie L. Tutaj Volvo wypada zdecydowanie korzystnie. Ale tak na dobrą sprawę to trzeba by było porównać go jeszcze z Iveco EuroStar, Renault Magnum Integral, Dafem XF95, Manem F2000 i Scanią 4. O ile wnioskować z obserwacji mogę, że Man i Scania są raczej "sztywnymi" pojazdami, to Daf i Renault mogą być autami charakterem odpowiadającym Volvo. Ogólnie rzecz biorąc to pojazdy z Goeteborga zawsze były jednymi z bardziej komfortowo zestrojonych ciężarówek, więc myślę, że 14 lat temu sytuacja była analogiczna do dzisiejszej :wink:

A co do zderzaka i reszty plastików to prawdopodobnie wszystko pójdzie w kolor kabiny albo w jakiś inny odcień niebieskiego - może granat? :)


Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 21:43 przez Mihu, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 lut 2012, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Pamiętam jak za szczyla zarejstrowałem się na tym forum i Mihu wraz ze Swoim tatą, jeździłeś w trasy a ja je czytałem z zazdrością. A teraz Ty zaczynasz jeździć, ja robię kategorię E i za jakiś czas sami będziemy wrzucać opisy własnych tras :) Starzejemy się kolego :D Volvo Bardzo, ładne, niczego mu nie brakuje, a chlapacze z przodu zdecydowanie na out :) Jaką normę Euro ma? 2 czy 3?


Post Wysłano: 25 lut 2012, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2008, 22:09
Posty: 7
GG: 0
Samochód: man 19.414

Tak jestem z samego Strzelina :wink: volvo wiele razy widziałem na żywo i prezentuje się naprawdę bardzo ładnie :wink: a można wiedzieć gdzie dalej będzie pełniło służbę? :wink:


Post Wysłano: 25 lut 2012, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2008, 20:45
Posty: 28
GG: 0
Samochód: VOLVOFH12

Edler, jest to E2 zapewne.
Michu, dzięki za odpowiedź. Odnośnie zbiorników to okrągłe kotły to taki klasyk w tych Volvach. Jak już chcesz malować to pomaluj pod kolor kabiny, a atrapę i lusterka zostaw tak jak jest.
Gratuluje własnego auta no i życzę wielu bez awaryjnych kilometrów.
Pozdrawiam!


Post Wysłano: 25 lut 2012, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Pamiętam jak za szczyla zarejstrowałem się na tym forum i Mihu wraz ze Swoim tatą, jeździłeś w trasy a ja je czytałem z zazdrością. A teraz Ty zaczynasz jeździć, ja robię kategorię E i za jakiś czas sami będziemy wrzucać opisy własnych tras :) Starzejemy się kolego :D Volvo Bardzo, ładne, niczego mu nie brakuje, a chlapacze z przodu zdecydowanie na out :) Jaką normę Euro ma? 2 czy 3?
Jest to Euro 2 :)

Co do starzenia się - nie da się ukryć - czas leci, sam zdałem sobie sprawę, że na forum jestem już od 7 lat... W życiu bym nie powiedział... Ale niewątpliwie fajne jest to, że dzieki forum można zrobić sobie taką swego rodzaju lustrację własnej drogi rozwoju w tym, co się naprawdę lubi, wśród ludzi, którzy podzielają Twoją pasję :mrgreen:

A czy zaczynam jeździć? I tak, i nie - jeżdżę już od 5 lat, w tym ponad 3 na dużych autach - kraj i zagranica - nie wszystkim w tym czasie chwaliłem się na forum :D A z drugiej strony faktycznie zaczynam jeździć... na swój rachunek :wink:
Cytuj:
Gratuluje własnego auta no i życzę wielu bez awaryjnych kilometrów.
Pozdrawiam!
Nie dziękuję żeby nie zapeszać :wink:
Cytuj:
Tak jestem z samego Strzelina :wink: volvo wiele razy widziałem na żywo i prezentuje się naprawdę bardzo ładnie :wink: a można wiedzieć gdzie dalej będzie pełniło służbę? :wink:
O proszę :) A auto będzie dalej służyło w Jelczu- Laskowicach, raptem 40km dalej :wink:


Post Wysłano: 25 lut 2012, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Kolejne Volvo FH 12 I generacji na forum... Autko bardzo ładne,miałem przyjemność takim jeździć i jak na te lata uważam że jest to jedna z bardziej komfortowych konstrukcji.. Naczepę kupiłeś z Ostrowa Wielkopolskiego ? :D Pozdrawiam,bezawaryjnych ! :wink:

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 25 lut 2012, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Naczepę kupiłeś z Ostrowa Wielkopolskiego ? :wink:
Kupiłem ją we Wrocławiu, gdzie była oddana w komis, ale faktycznie, poprzedni właściciel figurujący w dowodzie był z Ostrowa :)


Post Wysłano: 25 lut 2012, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jak czytam swoje pierwsze posty na forum to aż buraka na twarzy mam :P wstyd straszny :D Skoro tyle jeździsz to zapewne jesteś grubo starszy ode mnie :) ja mam w tym roku 21 lat, robię kategorię E i jeszcze studiuje. Pewnie w te wakacje trochę pojeżdżę ale dopiero po licencjacie czyli za rok usiądę na stałe za kierownice, bo marzenia trzeba spełniać :)


Post Wysłano: 25 lut 2012, 23:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2009, 20:28
Posty: 42
Lokalizacja: Świnoujście [ZSW]

Pozazdrościć firmy jak i auta (widać, że zadbane) :) A jak ze zleceniami, stałe masz czy giełda ?


Post Wysłano: 25 lut 2012, 23:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Pozazdrościć firmy jak i auta (widać, że zadbane) :) A jak ze zleceniami, stałe masz czy giełda ?
Stałe, biorę ładunki od producenta towaru, powroty różnie - pusto albo spedycja :)


Post Wysłano: 25 lut 2012, 23:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Jeszcze parę dni temu rozmawialiśmy o samochodzie a tu proszę - już jeździ i zarabia. Fajny zestaw, staruszek ale grunt żeby się nie psuł - co do malowania, to ja bym zostawił jak jest - owszem, kosmetyka się przyda ale nie malowałbym niczego więcej na niebiesko ani inny kolor ;).

Jak sprawuje się naczepa? Czy solidnością wykonania dorównuje legendarnym Fruehauf'om i Trailor'om?

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 25 lut 2012, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Jeszcze parę dni temu rozmawialiśmy o samochodzie a tu proszę - już jeździ i zarabia. Fajny zestaw, staruszek ale grunt żeby się nie psuł - co do malowania, to ja bym zostawił jak jest - owszem, kosmetyka się przyda ale nie malowałbym niczego więcej na niebiesko ani inny kolor ;).

Jak sprawuje się naczepa? Czy solidnością wykonania dorównuje legendarnym Fruehauf'om i Trailor'om?
Kosmetyka jest tu niezbędna - strasznie męczy mnie widok tego delikatnie, bo delikatnie, ale podchodzącego rdzą zderzaka :wink:

Co do naczepy to wydaje mi się, że wszystkie stare francuskie naczepy są solidne - niezbyt lekkie, ale wytrzymałe. W mojej naczepie najlepszym tego dowodem wydaje się być rama - ani jednego dodatkowego spawu ani metalowej wstawki, wydaje się być całkowicie oryginalna. Poza tym, z tego co się orientuję, dział produkcji naczep Trouillet ściśle współpracował z Trailorem, a następnie wszedł w skład General Trailers :wink:


Post Wysłano: 26 lut 2012, 0:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2007, 21:38
Posty: 74
Lokalizacja: -->Wrocław<--

Volvo bardzo ładne i godne uwagi,szczerze mówiąc jeśli wybór przy malowaniu należał by do mnie to maznoł bym go całego w taki kolor jak jest łącznie z atrapą :) Myślę że mogło by to Ciekawie wyglądać cóż nie pozostaje nam życzyć nic innego jak dużej kasy i wielu bezawaryjnych kilometrów.

ps. Często będzie można Volvo spotkać na trasie Wrocław>Poznań DK5?

_________________
Jest biednie.
Kodak M753-Digital IS ISO1250


Post Wysłano: 26 lut 2012, 12:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 paź 2008, 15:10
Posty: 19
GG: 0
Samochód: Jelcz

Kolego bezawaryjności :wink: Ale mam pytanie, ktos juz pytal jak komfort ale jak byś porównał komfort Magnum do Volvo I? Z tego co wiem to jezdziliscie tez Magnumką e-tech badz dxi a jak wiadomo, kabina duzo się nie zmieniła co do magnum integral czy AE. Jak oceniasz to porównanie? Sam się zastanawiam nad tymi modelami :D

_________________
Pozdrawiam:) Magnetto...


Post Wysłano: 26 lut 2012, 13:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Często będzie można Volvo spotkać na trasie Wrocław>Poznań DK5?
Póki co to raczej niezbyt często, znacznie częściej na DK94 w stronę Zielonej Góry i w drugą stronę - na śląsk :wink:
Cytuj:
Ale mam pytanie, ktos juz pytal jak komfort ale jak byś porównał komfort Magnum do Volvo I? Z tego co wiem to jezdziliscie tez Magnumką e-tech badz dxi a jak wiadomo, kabina duzo się nie zmieniła co do magnum integral czy AE. Jak oceniasz to porównanie? Sam się zastanawiam nad tymi modelami
Jeździliśmy DXi, a tam już samo zawieszenie kabiny jest znacząco różne od AE czy Integral, ale faktycznie, konstrukcja kabiny jest jest identyczna. Cóż, moim zdaniem, do momentu pojawienia się DAFa SSC i MB MegaSpace to Magnum nie miało sobie równych w dziedzinie odczuwalnej przestrzeni życiowej, z tym, że nie każdemu klimat "wieżowca" odpowiadał :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 85 [ Posty: 1687 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 585 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: KooBS i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: