Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2024, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2024, 21:35
Posty: 7

Witam serdecznie.
Mam mały problem z VOLVO FM 440 automat z 2007 r. Mianowicie, czy ktoś może mi pomóc w kwestii regulacji obrotów silnika ? Na tym podwoziu jest zabudowa do czyszczenia kanalizacji. Auto ma strasznie sponiewieraną instalację elektryczną. O ile większość już ogarnąłem to pozostała mi kwestia regulacji obrotów silnika przy załączonej przystawce PTO. Jeżeli ktoś może mnie wspomóc wiedzą które przewody/wejścia sterownika silnika odpowiadają za taką regulację to będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 02 lut 2024, 1:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 394
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Tempomatem regulujesz. W desce rozdzielczej w nogach pasażera masz wyjścia na zdalne sterowanie odpalanie gaszenie silnika i regulacja obrotów. Jak auto "widzi" załączoną przystawkę to da się ręcznie ustawić obroty i będzie pamiętał je do czasu wyłączenia zapłonu. Obroty silnika na przystawce powinno się dać ustawić interfejsem diagnostycznym lub na serwisie, u mnie podbija je po załączeniu przystawki a na zegarach nie ma zmiany tej nastawy.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 02 lut 2024, 6:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2024, 21:35
Posty: 7

Dziękuję za odpowiedź. A orientujesz się może gdzie zdobędę rozpiskę tych wejść ? Napisałem do VOLVO ale jakoś odpowiedzi nie uzyskałem.


Post Wysłano: 02 lut 2024, 10:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 394
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Opis powinien być na klapie

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 06 lut 2024, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2024, 21:35
Posty: 7

Dzięki za podpowiedź. Przepraszam za zwłokę ale nie miałem możliwości odpisać. Niestety w przypadku mojego auta nie ma opisów gdyż nie ma osłony bezpieczników. Gdzieś zaginęła. Jeśli mogę prosić o fotkę tych opisów to będę wdzięczny.


Post Wysłano: 07 lut 2024, 9:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 394
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

https://photos.app.goo.gl/noDCC2STQ7ATAAPp6
https://photos.app.goo.gl/PjFVKRvAQLjPA7S16
https://photos.app.goo.gl/DfcmomauqhWLFCWN8
https://photos.app.goo.gl/YAMPHebXuNfBhUTn8

Nie pamiętam już co jest co. Wezmę miernik do auta to w wolnej chwili sprawdzę.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 07 lut 2024, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2024, 21:35
Posty: 7

Dziękuję bardzo kolego za pomoc. Teraz wiem w którą stronę zmierzam 😁


Post Wysłano: 12 sie 2024, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2024, 21:35
Posty: 7

Witam ponownie kolegę.
Zacząłem walkę z obrotami w tym aucie ale niestety nie ma żadnych postępów. Czy mogę Cię prosić abyś w wolnej chwili zerknął u siebie który przewód w tej brązowej wtyczce jest od podnoszenia obrotów a który od opuszczania ?
Będę wdzięczny. Podejrzewam że uwalony jest sterownik i dla tego nie działa.
I jeszcze jedno pytanie: to auto ma dwie przystawki. Na jednej lata hydraulika a na drugiej pompa wody wysokiego ciśnienia (URACA). Możliwe jest aby przystawka od hydrauliki była na stałe załączona? Po odpaleniu silnika od razu hydraulika działa. Trochę to niebezpieczne w moim przekonaniu. Na desce są dwa włączniki od przystawek, i ta od pompy po załączeniu wyświetla informację PTO na liczniku a dugi włącznik niczego nie pokazuje.


Post Wysłano: 16 sie 2024, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2024, 22:32
Posty: 1
GG: 5
Samochód: 12

Cytuj:
Witam ponownie kolegę.
Zacząłem walkę z obrotami w tym aucie ale niestety nie ma żadnych postępów. Czy mogę Cię prosić abyś w wolnej chwili zerknął u siebie który przewód w tej brązowej wtyczce jest od podnoszenia obrotów a który od opuszczania ?
Będę wdzięczny. Podejrzewam że uwalony jest sterownik i dla tego nie działa.
I jeszcze jedno pytanie: to auto ma dwie przystawki Dowiedz się więcej . Na jednej lata hydraulika a na drugiej pompa wody wysokiego ciśnienia (URACA). Możliwe jest aby przystawka od hydrauliki była na stałe załączona? Po odpaleniu silnika od razu hydraulika działa. Trochę to niebezpieczne w moim przekonaniu. Na desce są dwa włączniki od przystawek, i ta od pompy po załączeniu wyświetla informację PTO na liczniku a dugi włącznik niczego nie pokazuje.

Cześć!

Co do obrotów, z tego co opisujesz, wygląda na to, że problem może być rzeczywiście związany ze sterownikiem. Jeśli chodzi o przewody w brązowej wtyczce, to zazwyczaj jeden z nich jest odpowiedzialny za podnoszenie obrotów, a drugi za ich opuszczanie. Niestety, bez dokładnego schematu elektrycznego trudno mi podać, który przewód za co odpowiada. Najlepiej byłoby sprawdzić to multimetrem, porównując z innymi przewodami lub schematem.

Odnośnie przystawki hydraulicznej, teoretycznie jest możliwe, aby była na stałe załączona, ale to rozwiązanie rzeczywiście nie jest zbyt bezpieczne, zwłaszcza jeśli hydraulika działa natychmiast po uruchomieniu silnika. Może to świadczyć o problemie z samym układem sterującym przystawkami. Jeśli jeden z włączników nie wyświetla żadnej informacji, może to oznaczać problem z czujnikami lub samym włącznikiem.

Warto sprawdzić, czy przystawka hydrauliczna nie jest przypadkiem mechanicznie zablokowana w pozycji "załączona". W takim przypadku wyłączenie jej na desce nie przyniesie efektu, bo problem leży w samej przystawce.

Daj znać, jak udało Ci się rozwiązać problem, albo jak mogę jeszcze pomóc!


Post Wysłano: 04 wrz 2024, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2024, 21:35
Posty: 7

Ciąg dalszy walki i zero rezultatów. Ręce mi opadają. Taka ciekawostka, że po załączeniu PTO nie ma możliwości regulacji obrotów tempomatem. O ile przycisk SET + podnosi obroty to niestety puszczenie go powoduje że obroty spadają do wolnych. Nie utrzymuje obrotów ustawianych przyciskami.
Zaczynam się poddawać.


Post Wysłano: 05 wrz 2024, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 462
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Wiem że to rzeźba ale nie możesz dorobić jakiejś prostej mechanicznej regulowanej blokady do pedału gazu ,np.na wzór takiej jak była w Jelczu 415 ?Coś prostego zrobisz w godzinkę .


Post Wysłano: 11 wrz 2024, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2024, 21:35
Posty: 7

No i problem ogarnięty.
Przyjechał czlowieniu z komputerem, wykasował błędy tachografu i obroty na tempomacie wróciły
Cała ta elektronizacja to psu na budę. Przez głupie tacho tyle problemów. Ja chcę Jelcze z powrotem 😁
Wielkie dzięki Panowie za pomoc i wsparcie.
Może kiedyś będę miał okazję się odwdzięczyć.
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: