wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51823 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MAN TGA 26.510 [ 09 lis 2024, 18:58 ] |
Tytuł: | MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Witajcie ! Mam problem z moim MAN'em, a mianowicie zaraz po uruchomieniu silnika na wskaźniku od obrotomierza, gdzie jest skala BAR pojawiają się kreski ( raz jedna, zaraz kilka, potem pół skali, a następnie full po czym zniakają i tak na okrągło ) Objawia się to wówczas nierówną pracą silnika i tak jakby chwilowym brakiem paliwa. Takie objawy miałem już dużo wcześniej może około 60 - 70 tys kilometrów temu, a kroki, które poczyniłem, żeby to wyeliminować wtedy to: * wymiana czujnika ciśnienia doładowania na czujnik BOSCH taki jak był po zakupie samochodu * wyciągnięcie czujnika położenia wału i jego wyczyszczenie z zanieczyszczeń, żeby magnes lepiej sczytywał dane z koła zamachowego * wyciągnięcie czujnika położenia wałka rozrządu i jego wyczyszczenie z zanieczyszczeń, żeby magnes sczytywał dane z koła zamachowego Powyższe pomogł, aż do dziś Ponownie wykonałem wyżej wymienione czynności i NIC. Kupiłem nowy czujnik ciśnienia doładowania, dwa nowe czujniki wału i wałka [HELLA] ( szara, i czarna wtyczka ) wszystko złożyłem w całość i dalej to SAMO. Kupiłem ponownie czujnik ciśnienia doładowania BOSCH o końcowych numerach 655 i dalej to samo. Zawsze gdy było prawidłowo po odpaleniu nigdy nie pojawiały się kreski od ciśnienia doładowania, a dopiero to tym jak samochód uzyskał pierwsze ok 1400 - 1600 obr./min Obecnie zaraz po odpalenia samochodu wszystko wariuje i doprowadza do nierównej pracy silnika w czasie próby drogowej. Pompa OK, układ paliwowy wyczyszczony, filtr wymieniony, filtr (sitko ) wymienione, zbiornik paliwa wraz ze smokiem i wężami wyczyszczony. Dalej pomysłów BRAK, proszę o jakieś sugestie MAN 26.510 - pompa rzędowa - rok 2002 |
Autor: | MAN [ 09 lis 2024, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
W tym wynalazku czasem nie ma zawory upustowego na turbo sprężarce?. Ja bym sprawdził układ dolotowy wraz z turbiną |
Autor: | MAN TGA 26.510 [ 09 lis 2024, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Mam na spodzie intercoolera oczywiście niewielką dziurkę do spuszczania wody i oleju, odkąd pamietam nigdy jej nie zaślepiałem ponownie, a sporadycznie z prozdu samochodu jest malutka plamka oleju. Turbo jeden z mechaników mi sprawdzał i mówił, że jest OK, nie wiem w jaki sposób weryfikował, bo nie było mnie przy tym, ale jak mógłbym to ewentualnie sprawdzić ? Dodam, że jakiś czas temu - może ok. 50 tys km temu zaślepiałem EGR, oraz wywalałem hamulec górski i uszczelniałem układ wydechowy Taki czujnik ciśnienia doładowania był od samego początku kiedy kupiłem samochód kilka lat temu i na taki też dwukrotnie wymianiałem. "W tym wynalazku czasem nie ma zawory upustowego na turbo sprężarce?." Masz na myśli "gruszkę" ? Nie, nie ma jeśli o to chodzi. Wrzucam filmik jak to mniej więcej wygląda od momentu uruchomienia https://youtube.com/shorts/XESOjA8bP_U?feature=share |
Autor: | chodko [ 09 lis 2024, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Sprawdzałeś okablowanie do czujnika doładowania , ewentualnie wypiąć przewody od niego ze sterownika . |
Autor: | MAN TGA 26.510 [ 09 lis 2024, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Cytuj:
Sprawdzałeś okablowanie do czujnika doładowania , ewentualnie wypiąć przewody od niego ze sterownika .
W pierwszej kolejności sprawdzałem przewody. Wtyczka jest 4 pinowa, czujnik również 4 pinowy, ale używane są tylko 3 przewody
|
Autor: | MAN [ 09 lis 2024, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Sprawdź dokladnie kable w tej listwie plastykowej na silniku. Miałem taki przypadek że orginalnie zamoxiwane przewody się przetarły i robiły błędne wskazania na czujniku Sprawdź czy nie ma przejścia do plusa i masy na przewodach od czujnika. Podczas wibracji silnika gdzieś coś zwiera. Tam masz napięcie 5V |
Autor: | MAN TGA 26.510 [ 09 lis 2024, 23:03 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Cytuj:
Sprawdź dokladnie kable w tej listwie plastykowej na silniku.
Jutro rano zaatakuje ponownie temat przy samochodzie i dam znać, bo na wtorek sprawny sprzęt potrzebny
|
Autor: | MAN TGA 26.510 [ 10 lis 2024, 17:05 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
MAN zaskoczyłeś mnie teraz tym czujnikiem. W sklepach motoryzacyjnych po numerze VIN wskazywało im ten konkretny, który wrzuciłem na zdjęciu. Przejechałem blisko 400.000 km nic niepokojącego nie zauważyłem, aby był niewłaściwy, czy coś w tym stylu. Nawet wtyczki które mam są inne niż ta na zdjęciu okrągła, być może to kwestia przeróbki albo jakiegoś adaptera ? Dziś sprawdziłem wszystkie przewody i wszystko w porządku, dalej objaw ten sam. Sprawdziłem dolot - szczelny, zaślepiłem dziurkę w intercooler i wciąż to samo. |
Autor: | MAN [ 10 lis 2024, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Jeszcze może być uszkodzony sam sterownik Wszystkie silniki D28 miały czujnik doladowania z tym kablem. Wygląda na to że są zamienne z tym nowym ale trzeba wtyczkę przerobić . Skądś dostaje napięcie że ma takie skoki doładowania. Nigdy w życiu fizycznie nie wzrośnie ciśnienie doładowania na wolnych obrotach. Maks to dwie kreski. Podłącz kompa i zobacz jakie ma ciśnienie fizyczne |
Autor: | chodko [ 10 lis 2024, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 26.510 - falujące "kreski" ciśnienia doładowania - szarpanie podczas przyspieszania |
Sprawdzałeś przewody żarówką przynajmniej 45W do samego sterownika ? Co się dzieje po wypięciu przewodów z wtyczki sterownika po odpaleniu silnika ? Ewentualnie zrób na próbę nowe przewody . |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |