wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Iveco Stralis http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=547 |
Strona 1 z 9 |
Autor: | kalym [ 01 mar 2005, 15:30 ] |
Tytuł: | Iveco Stralis |
Iveco Stralis Stralis : całkowicie nowy świat. Nowy styl podróżowania, delektowania się przestrzenią i wypoczynku. Inteligentnie i bez wysiłku, we właściwym tempie i zgodnie z Twoimi potrzebami. Moc. Osiągi. Komfort. Bezpieczeństwo. DOSKONAŁA PRZESTRZEŃ Stralis Active Space to kabina uniwersalna i dynamiczna, doskonała do podróży w pojedynkę lub w towarzystwie, idealna na trasach krajowych i międzynarodowych. Absolutny komfort: kolumna kierownicy o regulowanej długości i wysokości zapewnia przyjemne i wygodne prowadzenie; fotel można ustawić w optymalnej pozycji za pomocą łatwo dostępnych bocznych dźwigni. Ergonomia na Twoje usługi: przestrzeń, która dostosowuje się do potrzeb. Specjalny obrotowy cokół dźwigni zmiany biegów ułatwia dostęp z fotela kierowcy do strefy wypoczynkowej. Maksimum bezpieczeństwa na jezdni: funkcjonalny panel przyrządów oraz system Multiplex, czyli "mózg" koordynujący pracę modułów elektronicznych, gwarantuje idealne zachowanie się pojazdu w danych warunkach oraz wyjątkowo szybki przetwarzanie informacji niezbędnych kierowcy. Informacje te są wyświetlane na kolorowym monitorze (ICD - Iveco Colour Display), obsługiwanym za pomocą przycisków na kierownicy. Ze swoją osobowością i charakterem, Stralis zabierze Cię dokąd Ci przy tym poczucie, że cały czas jesteś u siebie. PRZEMYŚLANA FUNKCJONALNOŚĆ Misja Stralis, zapewnić wysoką wydajność poprzez zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji oraz zwiększenie średniej szybkości na rzeczywistych trasach. Przyczyniają się do tego z jednej strony - podczas przyspieszania - osiągi i elastyczność silników Cursor, a z drugiej - podczas hamowania - skuteczność mechanizmu ITB (Iveco Turbo Brake) - dekompresyjnego hamulca silnikowego. Silniki Cursor - 10 i Cursor 13 z turbosprężarką o zmiennej gometrii gwarantują wysoki i stabilny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości. Skrzynia "Euro Tronic Automated" w o istocie automatyzuje funkcje wyboru i zmiany biegów, ułatwiając optymalne dostosowanie biegu do prędkości i, w konsekwencji, oszczędniejszą jazdę. Elektroniczne sterowanie dodatkowo minimalizuje ryzyko błędu. CURSOR 10 POJ. SKOKOWA (I) 10,3 MOC (KM) 400 PRZY 2100 obr./min 430 PRZY 2100 obr./min MOMENT OBROTOWY (Nm) 1900 (od 1050 do 1480 obr./min) 1900 (od 1050 do 1570 obr./min) SKRZYNIA BIEGÓW ręczna 16-stopniowa - "Euro Tronic Automated" 12-stopniowa CURSOR 13 POJ. SKOKOWA (I) 12,88 MOC (KM) 480 PRZY 1900 obr./min 540 PRZY 1900 obr./min MOMENT OBROTOWY (Nm) 2200 (od 1000 do 1550 obr./min) 2350 (od 1000 do 1610 obr./min) SKRZYNIA BIEGÓW ręczna 16-stopniowa - "Euro Tronic Automated" 16-stopniowa AKTYWNA TECHNOLOGIA Całkowite bezpieczeństwo i niezawodność to ważne połączenie zalet w jednym z najbezpieczniejszych i najskuteczniejszych układów hamowania, jakie są obecnie dostępne. Przednie i tylne hamulce tarczowe są sterowane elektronicznie za pomocą modułu EBS (Elektronic Braking System) i ASR (Antil Slip Regulation) - przyczynia się do skrócenia drogi hamowania. Najwyższy poziom technologii zastosowanej w Strali Active Space dotyczy także komfortu. Nowe pneumatyczne zawieszenie kabiny zmniejsza wstrząsy oraz kołysanie wzdłuż i w poprzek osi, zapewniając komfort porównywalny z tym, jakiego doświadcza się w fotelu, w zaciszu własnego domu. IDEALNA REAKCJA Jak najlepsze i najpełniejsze zaspokojenie różnorodnych potrzeb: oto zadanie, jakiemu ma sprostać Stralis. Na długich i średnich dystansach, na trasach krajowych i międzynarodowych, jako ciągnik lub podwozie z kabiną, Stralis oferuje najbardziej nowatorskie i skuteczne rozwiązania. Gama pojazdów Stralis obejmuje ciągniki i podwozia z kabiną, o mocy dostosowanej do potrzeb transportu na średnich i długich dystansach. Ewolucja w dziedzinie transportu prowadzi do coraz większego zróżnicowania pojazdów, w zależności do przeznaczenia. Pojazdy do transportowania ładunków o dużej objętośći mają obniżoną konstrukcję w celu uzyskania wewnętrznej przestrzeni użytkowej o wysokości trzech metrów. Są one dostępne jako podwozie z kabiną(GV) oraz ciągnik siodłowy (LT). W pojazdach do przewożenia kontenerów (CM) specjalne pneumatyczne zawieszenia przednie i tylne umożliwiają błyskawiczne przemieszczenia pionowe, dzięki dużej pojemności zbiorników powietrza oraz elektronicznie sterowanemu systemowi podnoszenia podwozia (ECAS). http://www.iveco.pl |
Autor: | kalym [ 14 kwie 2005, 10:16 ] |
Tytuł: | |
Jakby ktoś niewiedział jak wygląda w środku to daje fotki ŹRÓDŁA:vnexpress.net http://www.prijevoz.info http://www.autoreview.ru http://www.romil.ro http://www.truck-supplies.nl http://www.tercia.ru http://www.iveco.mielec.pl |
Autor: | Bar T.I. [ 03 maja 2005, 20:13 ] |
Tytuł: | |
Stralis to najlepsza ciężarówka do jazdy w górskim terenie do tego jeszcze atrakcyjny wygląd i wytrzymałe silniki...ale jak każde oprócz Euro Cargo Iveco nie wytrzymuje długotrwałego użytkowania Pięć lat i blacharka koroduje... |
Autor: | RoadTrain [ 29 maja 2005, 18:22 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: każde oprócz Euro Cargo Iveco nie wytrzymuje długotrwałego użytkowania
Pięć lat i blacharka koroduje... Ale chodzi ci o to że rdzewieje czy o korozje innego rodzaju, bo jeśli rdzewieje to znaczy że lekiery i podkłady sa złej jakości i to bez większego problemu można zmeinić ale jeśli o uszkodzenia innego typu to nie wiem czy sie coś poradzi, chyba nie |
Autor: | =Inker= [ 08 lip 2005, 16:11 ] |
Tytuł: | |
Jest to swietna ciężarówka,jest moja ulubioną.Silnik to może nie jest mistrzostwo bo są silniki lepsze ale i tak to iveco jest najlepsze z całej gamy modeli tej firmy. |
Autor: | Ibanez [ 31 sie 2005, 16:56 ] |
Tytuł: | |
Mi osobiście Stralis bardzo się podoba. Z tego co słyszę to dobry truck. Jeśli chodzi o wnętrze, to jest ładnie zrobione. |
Autor: | Kaczor [ 31 sie 2005, 17:31 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jeśli chodzi o wnętrze, to jest ładnie zrobione.
I tu się nie zgodzę . Włosi postanowili zaprojektować wszystko po swojemu, co nie dało dobrych rezultatów... Wady wnętrza kabiny Stralisa to przede wszystkim wykończenie deski rozdzielczej z twardego plastiku oraz zły projekt schowków, które mają zbyt mały otwór, a zamiast uchwytów do ich otwierania, zamontowano wystające pokrętła...
|
Autor: | Mihu [ 31 sie 2005, 18:52 ] |
Tytuł: | |
Kaczor ma rację, a w dodatku deska rozdzielcza jest "przeładowana" wszelkiego rodzaju przyciskami, których oznakowanie nie zawsze jest czytelne. Co nie oznacza, że Iveco jest beznadziejne, wręcz przeciwnie jest to zdecydowana "dobra" klasa samochodów ciężarowych, chociaż brakuje mu jeszcze do Volvo, Scanii czy Magnum. A co do wypowiedzi Inkera, silnik Stralisa to jego największy plus. Cursory mają świetną dynamikę, co w połączeniu z manualną skrzynią ZF'a daje niesamowitą "mieszankę". W górach Iveco nie sa sobie równych. O ciężarówkach tej włoskiej marki od dawna mówiło się, że są "typowymi góralami" i każdy kto tylko miał z nimi styczność to potwierdzi. Pozdrawiam! |
Autor: | =Inker= [ 07 wrz 2005, 17:12 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze cos dodam . spalanie wynoszące 37-38 litrów(jazda po województwie swiętokrzyskim) nie wprawia w oszołomienie ale silniki euro4/5 to jest mistrzostwo jezeli chodzi o niezanieczyszczanie środowiska ... bardzo przyjaźnie jeździ sie tymi tirami ... |
Autor: | Pazdz [ 09 lis 2005, 22:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: silnik Stralisa to jego największy plus.
Tutaj bym się nie zgodził. Mój ojciec jeździł Stralisem i EuroTechem i ten drugi lepiej się sprawował w górzystych terenach. Oczywiście wersja 430, bo 480 nie miał okazji. W Stralisie jednostka 430 jest troszkę mała bo zaledwie 10l. Co prawda do wnętrza można mieć parę zastrzeżeń ale w porównaniu to kabin sowich poprzedników IVECO zrobiło ogromny krok do przodu. Bo np. VOLVO, czy Actrosa to tylko odswieżyli (z zewnątrz oczywiście). |
Autor: | Pablo [ 09 lis 2005, 22:47 ] |
Tytuł: | |
A moj z kolei mowi ze lepiej idzie Stralis (tez 430, Euro Starem jezdzil 420). Do tego kabinka jest o wiele wygodniejsza od poprzednika. I ten stolik.... I komfort jazdy.... I ciag pod gorke... Nic tylko brac!! Gdyby byl jescze tak bezawaryjny jak Daf... |
Autor: | Pazdz [ 09 lis 2005, 22:58 ] |
Tytuł: | |
Mój ojciec jeździł EUROTECHEM 440 ze skrzynią Fullera... być może dlatego. Ale zgadzam się, że Stralisy bardzo dobrze się prezentują z zewnątrz jak i z wewnątrz. |
Autor: | Pablo [ 10 lis 2005, 8:48 ] |
Tytuł: | |
Moj tez mial Fullerke. Mowil ze pod gorke nie ma lepszej skrzyni (bardzo szybka redukcja). Za to przy rozpedzaniu jet do bani, bo za nim przerzuci bieg to chwile zejdzie. Ale mimo wszystko skrzynie bardzo chwalil.... Ale to tez zalezy czy trafil na "dobry" egzemplarz..... |
Autor: | ksz [ 27 lis 2005, 3:31 ] |
Tytuł: | |
Przed wczoraj mialem okazję przejechać się nowiutkim IVECO na bazie. Najbardziej spodobało mi się rozwiązanie dolnego - dzielonego łóżka kierowcy. Wg mnie bardzo mądre i przydatne rozwiązanie... super się prezentuje a ciekawe jak w użytkowaniu ?? hmmm Deska rozdzielcza bardzo czytelna - co jest bardzo ważne No i duuuuzó schowków coś a'la w DAFie |
Autor: | Alexxxxx [ 27 lis 2005, 4:06 ] |
Tytuł: | |
(c) Alexxxxx - Alex Miedema - http://fludizz.demon.nl/buzzybee/viewtopic.php?t=5040 |
Autor: | lukaszml [ 27 lis 2005, 11:50 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przed wczoraj mialem okazję przejechać się nowiutkim IVECO na bazie.
A to co wasza firma bierze Iveca... Ja co do Stralisa już się wypowiadałem pare postów wcześnej i to auto bardzo mi się podoba...
|
Autor: | ksz [ 27 lis 2005, 13:32 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A to co wasza firma bierze Iveca...
Nasz szef otworzył serwis i salon iveco truck (http://www.siltruck.pl).Jakiś interes w tym ma, wiem że na dniach do UNIRANSU ma przyjść kilka sztuk stralisów nowych. Jak narazie nie ma chętnych na te IVECA Ciekawe czy pod zabudowy (czyli lory) przyjdą jakieś stralisy lub nawet może być ciągnik z naczepą hehehe. Ciekaw jestem... |
Autor: | Mihu [ 27 lis 2005, 13:33 ] |
Tytuł: | |
Pazdz, mówisz, że EuroTech 420 miał mocniejszy motor od Stralisa 430? Możliwe, obydwoma miałem okazję się przejechać, ale nigdy nie było to więcej niż 400km, więc tu nie mogę porównać obu modeli. Możliwe, że jest tak jak mówisz, bo Stralisa "duszą" normy ekologiczne. Cursor 430 ma tylko 10l pojemności, natomiast stara jednostka Fiata miała 13,8L, ale tego silnika moim zdaniem nie można było już dłużej unowocześniać, gdyż sama konstrukcja tego motoru sięga jeszcze lat 70'tych i ciążarówek Fiat 619, i później 190... Pozdrawiam |
Autor: | Pazdz [ 27 lis 2005, 15:54 ] |
Tytuł: | |
Tak dużej różnicy nie było... Moim zdaniem EuroTech troszkę lepie sobie radził. Ale Stralis też dobrze szedł... I przjechałem nimi tysiące kilometrów... Szkoda tylko, że pierwsza 10 ciągników w Pekaesie przyszła 430 i troszkę ubogie wyposażenie (najbardziej dnerowało mnie brak agregatu przy lodówce)... |
Autor: | Pazdz [ 27 lis 2005, 23:05 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A co do lodówki to powinna być na wyposażeniu seryjnym każdego samochodu ciężarowego
Nom chciałbym żeby tak było. Np. w Danii każdy truck obowiązkowo musi mieć lodówkę. Tak wywalczyli sobie związki zawodowe kierowców w DK.
|
Strona 1 z 9 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |