wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Docieranie trucków http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5755 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | januszzz [ 30 gru 2006, 19:12 ] |
Tytuł: | Docieranie trucków |
Moj znajomy zakupił właśnie nowiótkie volvo fh z motorem D13A 480 KM Moje pytanie odnosi się do sposobu jazdy tak nowym autem. Czy odrazu ładować do pełna (śmiga z wywrotką wielton) czy połowę ładunku? Jak traktować tak nowy silnik? Może od razu but czy delikatnie? Z góry dziękuje za odpowiedż.. |
Autor: | Cycu [ 30 gru 2006, 19:40 ] |
Tytuł: | |
Ja bym załadował do oporu i but nowe jest |
Autor: | Tempomat [ 30 gru 2006, 19:48 ] |
Tytuł: | |
Nie no ludzie pomyslcie troche przeciez jak nowe to chyba przez jakis czas powinno sie szanowac a nie odrazu na full zaladunek i rura grzac tyle ile fabryka dala [ Dodano: Sob, 30.12.2006, 18:49 ] Cycu a tak pozatym pomysl czy bylbys zadowolony jakbys byl szefem kupil nowe autko a tu nagle twoj pracownik odrazu je bierze i na full zaladunek i jazda na maxa [ Dodano: Sob, 30.12.2006, 18:52 ] januszzz ja bym na twoim miejscu to moze i zaladowal 3/4 paki a nie full ale nie zeby odrazu docierac silnik |
Autor: | Edler [ 30 gru 2006, 23:59 ] |
Tytuł: | |
Ja słyszałem ze jak autko nowe to zawsze na pólgazu. Potem spalanie moze byc wysokie, jak wysokie spalanie to duze koszty, jak duze koszty mały zyski, jak małez zyski to bieda itd. |
Autor: | Cycu [ 31 gru 2006, 0:22 ] |
Tytuł: | |
heh najlepiej pod wywrotke nie kupowac nowego auta Dostajesz warn'a za nabijanie postów. / Mod. Trc |
Autor: | Sewex [ 31 gru 2006, 13:17 ] |
Tytuł: | |
Silniki przed wyjściem od producenta (z fabryki) są w jakimś stopniu docierane na hamowni, pracują przez pewien okres jeśli jest wszystko w porządku trafiają na montaz. Jednak nowe samochody należy traktować ulgowo, wcześniejsze wymiany oleju, obsługa ale od tego jest książka serwisowa i tam jest wszystko napisane kiedy, po jakim przebiegu i jak. Jeśli chodzi o eksplatacje, ładunki normalne na wywrotce to 27-28ton i przestrzegać zielonego zakresu obrotów, wykorzystywać różne dobrodziejstwa (tempomat,VEB), nie przemęczać silnika tylko delikatnie i spokojnie.:):) Pozdrowionka |
Autor: | R620 [ 31 gru 2006, 13:30 ] |
Tytuł: | |
Na pewno za dużego wpływu na masę ładunku nie będziecie mieć. Jasne, że lepiej wozić po 10 ton niż od razu zarzucić ponad 25 t. Mogę jedynie wypowiedzieć się na przykładzie mojego taty i trzech nowych Dafów które dostał w przeciągu niecałych 4 lat. Nie było wyboru czy ładunek lekki czy ciężki. Pierwszy Daf pierwsza trasa dobrze ponad 25 ton na zachód powrót na Rus do Kirova 20 ton i oczywiście rozpędzanie prawie na maxa i jazda do końca ogranicznika. Dziś ten Daf ma prawie 600tyś mało pali i chodzi bez zarzutu. Mój ojciec zawsze powtarza jak auto nauczysz jeździć od początku na dotarciu nie żałując gazu, lekko mówiąc "butując ostrzej" żeby nie zamulić to tak będzie chodziło zawsze. Jednym słowem niech nim jeździ normalnie a nie rozpędza na odcinku 3 km do 90 |
Autor: | Cycu [ 31 gru 2006, 19:08 ] |
Tytuł: | |
czemu dostałem warna !!!! ja tylko wyrazam swoja opinie !! co nie moge powiedziec ze nie wartko kupowac nowe auto pod wywrotke !! wycofaj mi tego warna !! myslisz ze jeste Moderator to beedzesz dawał warny za co chcesz !! |
Autor: | sebotrucker [ 31 gru 2006, 20:01 ] |
Tytuł: | |
Kolego ja ci radze pomykaj troszke nim na pusto, nie ładuj mu do oporu, a jesli to mozliwe to jeździj przez miesiac z jakimiś lzejszymi ładunkami |
Autor: | micho a [ 04 sty 2007, 22:28 ] |
Tytuł: | |
z tego co mi wiadomo (nie jestem zawodowym mechanikiem tylko pasjonatą)to każdy silnik nowy lub po remoncie trzeba dotrzeć a co docieranie oznacza to chyba każdy wie oznacza to że przez x km zalez ile podaje producent należy : -nie wolno jeżdzić z maksymalną prędkościa -unikać wysokich obrotów silnika -nie wolno przeładowywać -raz na określoną liczbę kilometrów/godzin gaSIĆ silnik i odczekać niech ostygnie ile kilometrów ma potrwać docieranie to już kwestia produkcenta powinno być na stronie czy w instrukcji przegrzanie silnika na dotarciu w 90% przypadków kończy sie poważnymi uszkodzeniami i najpewniej remontem generalnym szczerze nie chce mi sie wierzyć że silniki w ciężarówkach nie wymagają docierania ale może technika już aż tak poszła w przód |
Autor: | januszzz [ 06 sty 2007, 19:38 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za wszystki posty. Auto śmiga możliwie delikatnie z małym ładunkiem. Zobaczymy co potrafi po 10 tys przebiegu! |
Autor: | m@niek [ 26 sty 2007, 21:24 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: szczerze nie chce mi sie wierzyć że silniki w ciężarówkach nie wymagają docierania ale może technika już aż tak poszła w przód Very Happy
zgadzam się z tobo kolego. i też wątpie że już technika jest tak rozwinięta ze nietrzeba docierać... ja bym radził (takie jest moje zdanie) żeby go napoczątku oszczędzać i niecisnąć na MAXa ( bo nic niejest niezniszczalne) |
Autor: | RoBeRtO [ 26 sty 2007, 23:05 ] |
Tytuł: | |
Na przykladzie samochodow Scanii (konkretnie nowe R-ki) to pierwsze slysze zeby ktos traktowal ulgowo samochod bo jest na dotarciu Zwykle pelny tonaz i trzymanie predkosci na ograniczniku. |
Autor: | MAN [ 27 sty 2007, 16:45 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Na przykladzie samochodow Scanii (konkretnie nowe R-ki) to pierwsze slysze zeby ktos traktowal ulgowo samochod bo jest na dotarciu Zwykle pelny tonaz i trzymanie predkosci na ograniczniku.
W karzdej instrukcji od samochodu jest na temat docierania. Nie znaczy że nie można ładować na maksa samochód lecz zalecane jest ładować 3/4 masy całkowitej i tak samo z silnikiem aby wykorzystywać 3/4 jego macy podczas rozpędzania pojazdu i wtedy można jeżdzić z maksymalną prędkością
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |