wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Skrętne osie w naczepie http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5806 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | SIOJU [ 02 sty 2007, 20:54 ] |
Tytuł: | Skrętne osie w naczepie |
Zastanawiam się czemu nie są popularne osie skrętne w naczepie. Kiedyś jechałem za dłużycą z drzewem wyposażoną w taki mechanizm. Nieźle skręcał, znacznie mniej zachodziła, takie odniosłem wrażenie. Ciekawy jestem jak to działa, sterowane to jest z siodła pewnie w jakiś sposób. Napewno coś wiecie więcej to piszcie. |
Autor: | marcinp1985 [ 02 sty 2007, 21:10 ] |
Tytuł: | |
Kilkanaście lat temu Ojciec przez jakiś czas jeżdził z drzewem ale za ciągnikiem 6X6 nie ciągał wóżka ale naczepe dwu osio na bliżniakch z osią skrentną.Takie naczepy jak ta jest poprostu przystosowania do wkręcania sie w ciasne dróżki w lasach kilka przykładów: i wózek: (C) http://www.lesniczek.pl |
Autor: | GRZEGORZ [ 02 sty 2007, 22:32 ] |
Tytuł: | |
Inne przykłady źródło-eurokran |
Autor: | Denis [ 02 sty 2007, 22:50 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Zastanawiam się czemu nie są popularne osie skrętne w naczepie
Na polskich drogach to się nie sprawdza. Zbyt delikatne
|
Autor: | marcinp1985 [ 02 sty 2007, 22:54 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze jeden przykład naczepy: (C) marcinp |
Autor: | GRZEGORZ [ 02 sty 2007, 22:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Na polskich drogach to się nie sprawdza. Zbyt delikatne Wink
Ja uważam przeciwnie my na zwykłym złożonym zestawie (13,60) tata zawsze rozblokowuje osie bo to jednak ułatwia zadanie na rondach itp.
|
Autor: | Denis [ 02 sty 2007, 23:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ytat:
Ułatwia dopóki jest nowe i wszystko chodzi Ale jak się zacznie jeb*8 to już gorzej
Na polskich drogach to się nie sprawdza. Zbyt delikatne Wink Ja uważam przeciwnie my na zwykłym złożonym zestawie (13,60) tata zawsze rozblokowuje osie bo to jednak ułatwia zadanie na rondach itp. Wink |
Autor: | DRIVER1965 [ 02 sty 2007, 23:23 ] |
Tytuł: | |
Nie praktyczne w normalnym transporcie.Pomaga na rondzie,ale potem komplikuje sprawę w mieście.Naczepa zbytnio zachodzi przy skręcie i jest to bardzo kłopotliwe przy jezdzie miejskiej.Trzeba by było co jakiś czas wyskakiwać i blokować lub rozblokowywać osie.Jedyne uzasadnienie to w autobusach przegubowych,dostawy do sklepów (naczepa z jedną osią) lub gabaryty.Jadąc na pusto przy np lewoskręcie naczepa wychodzi mi na połowę sąsiedniego pasa. |
Autor: | łukasz [ 03 sty 2007, 0:08 ] |
Tytuł: | |
Właśnie tylko się wydaje,że naczepa mniej zachodzi...Jedynym plusem jest mniejsze zużycie opon przy skręcie-ale to koszt moim zdaniem nieproporcjonalny do drogiej instalacji... |
Autor: | Rafał [ 03 sty 2007, 0:26 ] |
Tytuł: | |
To ja też przykład dam (C)Rafcio |
Autor: | Długi [ 03 sty 2007, 0:40 ] |
Tytuł: | |
Goldhofer. (c)Długi |
Autor: | huberto [ 18 sty 2007, 17:58 ] |
Tytuł: | |
Przy transporcie dalekobieżnym jest to po prostu niepotrzebne i nieopłacalne. Ja wożę stal i u mnie była naczepa na jednej skrętnej osi o dł=12,5m pod M-B 1424. Plusy poza w/w są też takie, że przy grzązkim terenie lub w zimie koła naczepy nie stawiają oporu przy złamaniu zestawu, jeżeli kierowca trochę tym pojeżdzi miasto bez problemów ogarnie. niestety trzeba pilnować bo ona zachodzi na zewnątrz skrętu i można coś ze sobą "zabrać". Ja trochę jeżdziłem tym i mnie się bardzo przyjemnie manewrowało. Technika: zazwyczaj w naczepie za sworzniem umieszczony jest klin, który przy zapinaniu wchodzi w lej w tyle siodła. do niego mocowane są 2 liny(stalowe), które ciągną za lewą i prawą stronę osi. Wada to z czasem postępujący luz na linach. Nowsza konstrukcja to jeden "drąg" zamiast dwóch lin. Są również naczepy, które mają skrętne tylko koła(na zwrotnicach), a nie całe osie. |
Autor: | Truckerek [ 18 sty 2007, 18:23 ] |
Tytuł: | |
W Trailerze albo w Polskim Truckerze był temat poswiecony osiom skrętnym Cytuj: Nie praktyczne w normalnym transporcie.Pomaga na rondzie,ale potem komplikuje sprawę w mieście.Naczepa zbytnio zachodzi przy skręcie i jest to bardzo kłopotliwe przy jezdzie miejskiej.Trzeba by było co jakiś czas wyskakiwać i blokować lub rozblokowywać osie.Jedyne uzasadnienie to w autobusach przegubowych,dostawy do sklepów (naczepa z jedną osią) lub gabaryty.Jadąc na pusto przy np lewoskręcie naczepa wychodzi mi na połowę sąsiedniego pasa.
Drogi Driver1965 oska moze sprawia trudnośc pyrzy cofani a tak to własnie idzie za ciagnikem bo oska prostuje ja szybko a nie jak zwykła
|
Autor: | GRZEGORZ [ 18 sty 2007, 18:45 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Drogi Driver1965 oska moze sprawia trudnośc pyrzy cofani
Przy cofaniu osie zostają nieruchome
|
Autor: | skyline [ 18 sty 2007, 19:28 ] |
Tytuł: | |
wiem oco chodzi jak to dziala ale nie bede sie wtracal wiem ze to jest dobre rozwiazanie do zestawow ktore woza drewno z srodku lasu i dla ponadgabarytowych zestawow |
Autor: | skoczek69 [ 18 sty 2007, 19:34 ] |
Tytuł: | |
Mógłby mi ktoś przybliżyć na czym polega, rozblokowanie osi Czy trzeba się wciskać gdzieś między koła lub pod naczepę czy może służy do tego jakaś dźwignia lub coś innego Aha i czy producenci naczep przewidują coś takiego czy tylko ktoś sprytnie wykożystał taką a nie inną budowę zawieszenia |
Autor: | Truckerek [ 18 sty 2007, 21:10 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przy cofaniu osie zostają nieruchome Wink
nie trzeba wyskoczy i je zablokowac te oskie sa produkcj bwp [ Dodano: Czw, 18.01.2007, 21:11 ] do blokowania służ przyciks pneumatyczny(chyba) Czasami wydaje mi się, że nabijasz posty/ Denis |
Autor: | GRZEGORZ [ 18 sty 2007, 21:18 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nie trzeba wyskoczy i je zablokowac te oskie sa produkcj bwp
W naszym Beiharzu tak było ale teraz mamy notebooma i nic nie trzeba blokować Cytuj: do blokowania służ przyciks pneumatyczny(chyba)
Zgadza się
|
Autor: | Szymon92 [ 18 sty 2007, 21:25 ] |
Tytuł: | |
Ja też tak myślie ,że to jest zablokowane przez naciśnięcie guzika ale czy to jest pneumatyczne??? to ja nie wiem. |
Autor: | GRZEGORZ [ 18 sty 2007, 21:25 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ale czy to jest pneumatyczne???
Tak jest w starszych modelach w nowszych nic się ine blokuje.
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |