wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania klasy D http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=59 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | KonradK [ 24 gru 2004, 15:52 ] |
Tytuł: | Scania klasy D |
Scania klasy D to pojazdy dystrybucyjne przeznaczone do transportu krajowego realizowanego na krótkich dystansach. Najczęściej jest to ciężarówka z nadwoziem sztywnym do dystrybucji miejskiej. Zastosowano tu lekkie i wytrzymałe ramy nośne, które mogą znajdować się na wysokości normalnej N lub obniżonej L, przydatnej do budowania pojazdów o dużej przestrzeni ładunkowej. Scania D to pojazd dwu- lub trzyosiowy zdolny do tworzenia zestawów drogowych o masie całkowitej do 36 ton. Samochody 4x2 są cenione szczególnie za niską masę własną podwozia. Trzyosiowe pojazdy, zdolne do zabrania większego ładunku, mogą być budowane także w wersjach z kierowaną osią podporową umieszczoną przed lub za osią napędową. Scania o przeznaczeniu dystrybucyjnym napędzana jest przez silniki 9-cio litrowe o mocach 230, 260 i 300 KM. W układzie napędowym, oprócz klasycznych, manualnych skrzyń biegów o 8-miu, 9-ciu i 12-stu przełożeniach, można zainstalować także 6-cio biegową skrzynię automatyczną Allison. Zarówno przednie, jak i tylne osie pojazdów klasy D mogą być zawieszone na resorach parabolicznych lub na poduszkach powietrznych. Zawieszenie pneumatyczne tylnej osi jest jednym z najważniejszych czynników umożliwiających płynny załadunek i wyładunek, zapewniając możliwość wzdłużnego pochylenia całego pojazdu. Zastosowanie zawieszenia pneumatycznego również dla przedniej osi daje kilka innych korzyści. Jedną z nich jest zwiększenie komfortu jazdy, dzięki czemu jeszcze lepiej chronione są ładunki szczególnie wrażliwe na wstrząsy. (C) http://www.scania.pl |
Autor: | Wilu [ 24 gru 2004, 17:26 ] |
Tytuł: | |
Jak się nie mylę to u mnie śmieciara taka jedna jeździ |
Autor: | adasio85 [ 21 sty 2005, 11:49 ] |
Tytuł: | |
Te scanie to chyba niczym się nie różnia po za mocą silnika i przeznaczeniem no może trochę wyglądem ------------------- Arkadiusz Tasior-post edytowany |
Autor: | traker [ 17 lut 2005, 19:09 ] |
Tytuł: | |
fajne ale po co 4 osie do cystery spozywczej |
Autor: | Mayday [ 20 lut 2005, 2:14 ] |
Tytuł: | |
Aby droga hamowania była krótsza A ta czwarta oś to też po to żeby pojazd był stabilniejszy w zakrętach bo jak bedzie przewoził mleko to żeby sie nie wywrócił |
Autor: | Mechu973 [ 04 maja 2005, 14:49 ] |
Tytuł: | |
Faina w sodku jest nie ma cio ale to SCANIA w końcu no nie |
Autor: | Mino [ 30 mar 2006, 11:28 ] |
Tytuł: | |
U was jeżdzi śmieciara a ja nic niewidzę |
Autor: | użytkownik usunięty [ 30 mar 2006, 11:47 ] |
Tytuł: | |
A ja obrazka nie widzę... |
Autor: | Sewex [ 23 kwie 2006, 21:11 ] |
Tytuł: | |
HEJ To przykład seri D Fajna była ale juz sprzedaliśmy ;( 18Epalet 10t ładunku .........eh jakby ktoś chciał informacje to proszę pisać :) http://www2.shrani.si/files/sca450016.jpg |
Autor: | ciezarowka [ 23 kwie 2006, 21:42 ] |
Tytuł: | |
Każda Scania jest składana pod klienta, począwszy od wysokości ramy, ilości osi aż po kabinę. I dlatego ma tak wielu zwolenników łącznie ze mną, choć nie jest tak twarda na bez awaryjność jak Volvo. |
Autor: | stang [ 21 mar 2010, 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Scania klasy D |
Panowie a jak z częściami do tej 94. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |