wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MX vs DEB hamulec silnikowy
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6311
Strona 1 z 1

Autor:  artur daf wro [ 01 lut 2007, 12:56 ]
Tytuł:  MX vs DEB hamulec silnikowy

Witam, bardzo prosze o opinie na temat nowego hamulca silnikowego w DAF XF 105. według informacji producenta jest silniejszy niz dawny DEB

Wydajność hamowania układu hamulca silnikowego jest niezależna od temperatury i zależna od prędkości obrotowej silnika. Im wyższe obroty silnika, tym skuteczniejsze hamowanie. Już wydajność hamowania przy niskich obrotach (od 1300 obr./min) robi wrażenie. Hamulec silnikowy osiąga imponującą siłę hamowania 300 kW przy 1800 obr./min i doskonałą maksymalną moc hamowania 325 kW przy 2100 obr./min.

Obrazek

Autor:  polmack [ 02 lut 2007, 20:56 ]
Tytuł: 

artur daf mialem okazje przejechac sie 105 i powiem ci ze opinia moja jest bardzo pozytywna, moze sila hamowania nie jest tak mocna jak przy zastosowaniu hamulca hydraulicznego, ale przy duzych obciazeniach i zjazdach w granicach 3-4 % daje sobie rade pomagajac czasami pedalem hamulca oczywiscie utrzymujac wysokie obroty silnika co wiaze sie z pelna moca hamulca silnikowego :lol:

Autor:  Cyryl [ 04 lut 2009, 10:04 ]
Tytuł:  Re:

Cytuj:
artur daf mialem okazje przejechac sie 105 i powiem ci ze opinia moja jest bardzo pozytywna, moze sila hamowania nie jest tak mocna jak przy zastosowaniu hamulca hydraulicznego, ale przy duzych obciazeniach i zjazdach w granicach 3-4 % daje sobie rade pomagajac czasami pedalem hamulca oczywiscie utrzymujac wysokie obroty silnika co wiaze sie z pelna moca hamulca silnikowego :lol:
możesz coś więcej powiedzieć o tym hamulcu hydraulicznym, bo dla mnie to nowość.

Autor:  Maderfaker [ 08 lut 2009, 21:05 ]
Tytuł:  Re: MX vs DEB hamulec silnikowy

Hamulec hydrauliczny to retarder lub intarder.
Zasada dzialania jest taka, ze sila obrotowa jest zamieniana w temperature za pomocą tzw zmiennika. Dziala to mniej wiecej tak: wyobraz sobie ze jeden wiatrak ustawisz na wprost drugiego, po czym wlaczysz pierwszy. Ten drugi zacznie sie krecic prawda? A jesli zatrzymasz go reka, to ten pierwszy napotka wieksze opory w "dmuchaniu".
W retarderze ta wlasciwosc jest powiekszona przez zastosowanie oleju i cisnienia w zmienniku dochodzacego do 8 atmosfer. Olej sie przy hamowaniu bardzo grzeje, dlatego jest chlodzony ciecza chlodzaca silnik (a ta chlodnicą).

Autor:  szop [ 10 lut 2009, 21:53 ]
Tytuł:  Re: MX vs DEB hamulec silnikowy

jezeli juz to ZWALNIACZ, Retarder nigdy nie był i nie bedzie(prawdopoobnie) hamulcem bo nie jest w stanie zatrzymac pojazdu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/