wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGS i TGX http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6354 |
Strona 1 z 23 |
Autor: | Igor [ 02 lut 2007, 20:52 ] |
Tytuł: | MAN TGS i TGX |
Źródło: http://www.v8power.nl |
Autor: | Dino [ 02 lut 2007, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA II |
Cytuj: Źródło: http://www.v8power.nl
by Dino Husic It is wery nice truck |
Autor: | Igor [ 02 lut 2007, 21:15 ] |
Tytuł: | |
Jedynie ostatnie zjdeice jest dziwne, reszta na 100% to prawdziwe. Mozliwe ze na ostatnim zdjeciu z auta sciagniete sa wszystkie folie itp.. |
Autor: | Misiek2007 [ 05 lut 2007, 19:27 ] |
Tytuł: | |
Czytałem z PT 2/2007 że MAN jest liderem Polskiego rynku, jakoś nie zbyt jestem przekonany do tej marki, bo kiepsko wspominam F2000 . Ale obecny TGA jest w ścisłej czołówce, a nowy model z pewnością to jeszcze wzmocni i mam nadzieje że nie zrobią więcej takiej katastrofy jak wspomniany F2000 (przepraszam jeśli ktoś go lubi, mówie tylko o moich odczuciach). |
Autor: | chichita [ 06 lut 2007, 12:23 ] |
Tytuł: | |
Man po face liftingu dla mnie wygląda lepiej niz poprzednik, chociaz troche niewymiarowa jest ta szyba - dla mnie zaduza. Ale to tylko moje odczucia. Ciekawe co sie w srodku zmieniło, bo inni narzekali ze deska jest pozbawiona finezji Niech ktos zapoda srodeczek |
Autor: | Levuss [ 06 lut 2007, 16:23 ] |
Tytuł: | |
Nawet nawet.... Jednak z drugiej strony chcialo by się rzec"Ja to gdzieś już widziałem".Lampy tego Mana nawiazują jak dla mnie do popularnego "chińczyka" tylko że są inaczej położone(w pionie)i troszkę pomniejszone.Lusterka mi również żywcem przypomninają te od Volvo a głownie ich mocowania. Ale ogólnie efetk jest OK pod warunkiem że to nie VT |
Autor: | chichita [ 09 lut 2007, 13:26 ] |
Tytuł: | |
No własnie. To juz nastepna ciężarówka która ma pochylone swiatła w kszatłcie trapezu :MB actros, Renia Magnum,Volvo,Iveco Starlis i jeszcze Manik. Taka moda chyba |
Autor: | łukasz [ 20 lut 2007, 17:24 ] |
Tytuł: | |
Mnie ten MAN w ''opakowaniu'' to się jeszcze podoba,ale bez to niezbyt.Strasznie mi się nie podobają te lusterka... Czytałem w najnowszym wydaniu niemieckiego Truckera że będzie miał silnik 680km i 3000Nm-ciekawe co na to VOLVO...? |
Autor: | HitmaN [ 21 lut 2007, 0:13 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Czytałem w najnowszym wydaniu niemieckiego Truckera że będzie miał silnik 680km i 3000Nm-ciekawe co na to VOLVO...?
To będzie V-ałka ? Bo to by było ciekawe taki mały skok mocy a taki przyrost momentu. Chyba że w grę wchodzi jakaś rzędówka, wiesz coś więcej na temat tego silnika czy to tylko taka wzmianka była ?
|
Autor: | waldii [ 21 lut 2007, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Obecnie man ma przecież silnik 660 KM V10, tyle że jest on wykorzystywany jedynie do ciągników balastowych, prawdopodobnie jedynie za pomocą elektroniki podnieśli jego moc o 23 KM. Nie sadze żeby był to silnik rzędowy, ale jeśli...... |
Autor: | użytkownik usunięty [ 21 lut 2007, 19:42 ] |
Tytuł: | |
Moment, moment... To w takim razie jaką pojemność ten mocarz będzie miał? No i jaki układ zasilania. Pytam, bo z tego, co wiem to Common-Rail sprawdza się w silnikach o pojemności do 10 lub też 11 litrów. Chyba, że to już będzie na D26? |
Autor: | Levuss [ 24 lut 2007, 1:05 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Pytam, bo z tego, co wiem to Common-Rail sprawdza się w silnikach o pojemności do 10 lub też 11 litrów. Chyba, że to już będzie na D26?
To teraz rozwieję wszelakie wątpliwości.Man TGA 660 otrzymał serce o kodowej nazwie D2840LF25, osiąga on moc maksymalną 485 kW/660 KM przy 1900 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 2700 Nm w szerokim zakresie od 1000 do 1600 obr./min.By osiągnąć wymienione wyżej parametry w opisywanej jednostce, poza turbodoładowaniem i intercoolerem, zastosowano także 4 zawory na każdy cylinder, zewnętrzną recyrkulację spalin, system wtrysku Common Rail drugiej generacji oraz układ sterowania EDC7 (oba wyprodukowane przez firmę Bosch, montowane po jednym na każdy rząd cylindrów). Silnik ma układ V10 i pojemnośc skokową wynoszącą 18,273 litra. Informacje cześciowo zaczerpnięte z http://www.trucks.com.pl/ Jako ciekawostkę powiem, że owy silnik a mianowicie jego prototypowa wersja miała moc 700 koni, ale problemy ze sprzęgłem wymisuły redukcję o 40 koniaczy. Nio i chyba w tej sprawie wszystko jasne |
Autor: | eron [ 15 kwie 2007, 9:51 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Mi się wydaje że to pic na wodę, fotomontaż, (przynajmniej ostatnia fotka)bo ostatni Man ma inny gril i światła niż choćby ten przedostatni i reszta, a po ściągnięciu folii kształt świateł by się przecież nie zmienił.
Widze że kolega niewie co to "zamaskowanie" właśnie przed ujawnieniem...Wszystkie auta planowane do wejścia na rynek są zmaskowane żeby konkurencja i inni nie widzieli nowych kształtów... jak widać MAN miał lekki przeciek |
Autor: | r [ 18 kwie 2007, 18:02 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem dlaczego, ale ten czerwony TGS kojarzy mi się z jakimś fiatrm ducato... TGX wygląda już poważniej. Ciekawi mnie tylko kiedy zmądrzeją i obniżą przednią szybę w XXL ... zyskali by wiele miejsca na schowki ... |
Autor: | MaTi [ 22 kwie 2007, 23:55 ] |
Tytuł: | |
To nie jest fotomontaż. http://www.man-mn.com/de/media/Presseme ... ?id=121800 |
Autor: | Łukaszz [ 30 kwie 2007, 19:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Oba nowe pojazdy MAN TGX i TGS, które w październiku tego roku będą świętować swoją światową premierę, mają doskonały profil aerodynamiczny. W porównaniu z aktualnie produkowanym modelem TGA, nowe kabiny pojazdów TGX i TGS zapewniają średnio odpowiednio o 4% lub 2% lepszy współczynnik oporu powietrza (wartość cW). Takie wartości tego parametru to wymierna korzyść dla przedsiębiorcy: profil aerodynamiczny pozwala na istotne zmniejszenie średniego zużycia paliwa.
© moto.plIntensywna praca projektantów podczas doświadczeń w tunelach aerodynamicznych przyniesie także wyraźne korzyści kierowcom. Zainstalowane w nowych pojazdach innowacyjne lusterka zewnętrzne i owiewki przeciwwiatrowe oraz zmodyfikowany kształt słupków A przyczyniają się do zmniejszenia szumu wiatru o całe 30%. Poziom hałasu wewnątrz kabiny TGX i TGS ulegnie zatem redukcji w stosunku do kabin TGA. Inżynierowie firmy MAN zrobili szczególnie dużo dla uzyskania jak najlepszych właściwości aerodynamicznych obudów lusterek zewnętrznych. Część powietrza przepływa teraz wzdłuż szyb bocznych, a część po powierzchni lusterek. W ten sposób podatność lusterek na zabrudzenia zostaje zmniejszona o 60%, a szyby boczne dłużej pozostają czyste. W ten sposób kierowca może znacznie dłużej cieszyć się dobrą widocznością i rzadziej sięgać po gąbkę do mycia szyb. Model TGX z kabiną XLX wyposażony jest w nowy, specjalnie opatentowany spoiler dachowy. Jego wyjątkowość polega na takim zaprojektowaniu otworu na dach odsuwany w spoilerze, iż napływające przez otwarty dach świeże powietrze nie powoduje pogorszenia właściwości aerodynamicznych pojazdu. Nowe modele niemieckiego producenta będą bardziej aerodynamiczne, co także wiąże się z mniejszym spalaniem, MAN robi duży krok do przodu. Wspomniane wcześniej przez innych lusterka będą teraz miały duży wpływ na aerodynamikę pojazdu. Ciekawie jakie zmiany zaszły w środku. Do premiery auta zostało zaledwie pół roku, także już niebawem będziemy mogli zobaczyć jak nowe modele MANa będą prezentować się na żywo. |
Autor: | sebotrucker [ 01 maja 2007, 23:06 ] |
Tytuł: | |
No nawet nawet tylko szpecą go lusterka wyglądają zupełnie jak z volva ale mogli trochę poczekać 7 lat tga to zupełnie za wcześnie aby wydawać nowy model:oops: |
Autor: | Pszemek [ 05 maja 2007, 15:25 ] |
Tytuł: | |
Co do pierwszych fot to tak zwane "opakowanie" miało ustrzec od przecieków, zauważcie że są one oklejone w specyficzny sposób, tak aby wyglądem przypominały TGA, niestety chyba im sie nie udało, bo przecieki były |
Autor: | Duck [ 06 maja 2007, 23:14 ] |
Tytuł: | |
Hmm ciężko tu mówić o nowym MANie. Tutaj widzimy "starego" TGA ze zmienionym przodem. Jednk mimo wsystko, wygląd jest dość zauważalny. Zobaczymy, co potoczy się z nim dalej. |
Autor: | wa2 [ 12 maja 2007, 9:51 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Hmm ciężko tu mówić o nowym MANie. Tutaj widzimy "starego" TGA ze zmienionym przodem. Jednk mimo wsystko, wygląd jest dość zauważalny. Zobaczymy, co potoczy się z nim dalej.
Większe zmiany nastąpily w środku co prawda "zegary" pozostały prawie bez zmian ale już cały cocpit to już inna bajka(navi z radiem wbudowane deske rozdz), zmieniono i uporządkowawno te toporne przyciski na desce rozdzielczej wszystko jest w jednym miejscu co i za tym idzie poprawiła się ergonomia, materiały z jakiego wykonane jest wnetrze też jakby lepsze. To tyle ze wstępnych oględzin wnetrza kabiny.MAN TGX i TGS |
Strona 1 z 23 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |