wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

podłącznie naczepy z ciągnikiem
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6366
Strona 1 z 1

Autor:  DOHC [ 03 lut 2007, 17:02 ]
Tytuł:  podłącznie naczepy z ciągnikiem

Witam mam takie ptyanie : czy jest jakaś kolejność podłączania instalacji pneumatycznych i elektrycznej również absu

Autor:  Truckerek [ 03 lut 2007, 17:09 ]
Tytuł: 

Nie ma zasady który pierwszy a który drugi tylko musisz wszystkie podłaczyc dobrze.

Autor:  ciezarowka [ 03 lut 2007, 17:33 ]
Tytuł: 

Szczerze mówiąc to pierwszy powinien być przewód doprowadzający powietrze do układu, ale do jest jeszcze ze starych podręczników dla kierowców i mżę na odwrót i nic się też nie powinno stać.

Autor:  DRIVER1965 [ 03 lut 2007, 17:53 ]
Tytuł: 

Zalecenia są takie aby ABS podłączyć przy wyłączonym zapłonie.Reszta nie ma znaczenia,pomyłka też wykluczona.

Autor:  Truckerek [ 03 lut 2007, 19:22 ]
Tytuł: 

DRIVER1965 pomyłka jest możliwa jeżeli ma zaczepy w takim samym kolorze w co wątpię

Autor:  Cheester [ 03 lut 2007, 19:24 ]
Tytuł: 

Mnie uczyli ze przy podlaczaniu najpierw zolty, potem czerwony a na koncu elektryczny. Przy odpinaniu w odwrotnej kolejnosci. Nawet w Polskim Trakerze w artykule o prawidlowym podpinaniu naczepy napisali ze prawidlowa kolejnosc jest taka jak ja napisalem.

Autor:  emil [ 04 lut 2007, 2:35 ]
Tytuł: 

Na egzaminie najpierw podpiąłem elektryczny potem pneumatyczny żółty i na końcu czerwony - i nic egzaminator nie mówił.

Autor:  Thomsen [ 04 lut 2007, 12:31 ]
Tytuł: 

to miałeś kolego szczęście ... w sumie to każda szkoła jazdy uczy w kolejności podawanej przez kolegów - pneumatyki żółty/czerwony ... potem ABSy i ewentualnie na koniec dwie instalacje prądowe ...

a co do egzaminów - to kwestia egzaminatorka ... w Szczecinie za niepoprawne kable od razu jest "papa" ...

Autor:  Kristo [ 04 lut 2007, 13:18 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to miałeś kolego szczęście ... w sumie to każda szkoła jazdy uczy w kolejności podawanej przez kolegów - pneumatyki żółty/czerwony ... potem ABSy i ewentualnie na koniec dwie instalacje prądowe ...

a co do egzaminów - to kwestia egzaminatorka ... w Szczecinie za niepoprawne kable od razu jest "papa" ...
Zależy od egzaminatora ogólnie to czy najpierw podepniemy elektryke czy pneumatyke to nie robi różnicy. W nocy czy przy słąbej widocznosci nawet lepjej jest zapinać najpierw elektrykę. Ale już co do kolejności podpinania pneumatyki to tak jak kolega wyżej pisał, bo teoretycznie nic nie powinno sie stać ale ponoć były przypadki ze hamulce się rozblokowały ( tak przynajmniej u mnie instruktor mówił)

Autor:  Thomsen [ 04 lut 2007, 14:47 ]
Tytuł: 

na drodze, jak już sam będziesz zapinał ... to będzie obojętne czy zapniesz najpierw całą elektrykę czy powietrze ... ale egzaminki państwowe, to jest casting ... nie podoba się coś i idziesz znów za mięsiąc ... co z tego że umiesz najlepiej jeździć ... ?? co do rozblokowania hamulców to ważna chyba jest kolejność zapinania kabli ... zawsze żółty pierwszy idzie ... było coś na ten temat w którymś "Polskim Trakerze" ...

Autor:  MAN [ 04 lut 2007, 15:05 ]
Tytuł: 

Przewód żółty jest od sterowania hamulcami w naczepie kiedy się hamuje lub zaciąga hamulec postojowy pojawia się w nim ciśnienie nie dotyczy np volva FH gdyż po zaciągnięciu hamulca ręcznego nie ma wnim ciśnienia które pojawia się gdy spadnie ciśnienie w koniu i wyskoczy taki bezpiecznik przy dzwigni hamulca ręcznego
Przewód czerwony jest od zasilania powietrzem naczepę i cały czas w nim jest ciśnienie i występuje w naczepie zawór bezpieczeństwa jak podłanczamy przewód czerwony a nie mamy podłonczonego przewodu żółtego następuje automatyczne odblokowanie hamulców w naczepie i anologicznie przy odłanczaniu czerwonego przewodu następuje automatyczne zablokowanie hamulców.
A więc kolejność podłanczania przewodów jest ważna zwłascza podczas szczepiania i rozłanczania zestawu na wzniesieniu

Autor:  hubaso [ 04 lut 2007, 15:16 ]
Tytuł: 

DOHC, odpowiedź znajdziesz w artykule z Polskiego Trakera. Linki do skanów, które już ktoś zamieszczał na tym forum, ale powtórzę:
http://i40.photobucket.com/albums/e248/MaTi_D/str1.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e248/MaTi_D/str2.jpg

Autor:  DOHC [ 04 lut 2007, 18:01 ]
Tytuł:  Dziękuje

ostatnio podchodziłem do egzaminu o tych sprawach dowiedziałem się dopiero w kolejce kiedy przed rozpoczęciem manewrów na placu, każdy z kursantów mowił co innego :? dzisiaj dopiero dowiedziałem się jak mam podchodzić do podpinania kabli za co dziękuje

Autor:  Cheester [ 04 lut 2007, 19:40 ]
Tytuł: 

Macie racje z tym egzaminem. Dla mojego egzaminatora nie mialo znaczenia ktory pierwszy kabel. Znow dla egzaminatora kolegi mialo to znaczenie. Wiec przyszli kierowcy radze przed rozpoczeciem egzaminu wypytac egzaminatora o takie rzeczy bo jak widac dla jednego nie ma to znaczenia a dla drugiego ma. A oblac i stracic 200zl za kable sie nie oplaca.

Autor:  Thomsen [ 04 lut 2007, 23:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A oblac i stracic 200zl za kable sie nie oplaca
jeszcze te 200zł to się JAKOŚ przeżyje ... ale kolejny miesiąc czekania to już jest całkiem dobijające :( z tym pytaniem egzaminatora, to też zależy na kogo się trafi ... "To Pan nie wie ?? To po co Pan na egzamin przychodzi ??" i już na start masz minusa ... ech ... egzaminki ...

Autor:  SIOJU [ 07 lut 2007, 21:44 ]
Tytuł: 

Kolega MAN napisał w/g mnie dokładnie tak jak to powinno być. Dlatego, że na egzaminie jeden egzaminator zwróci na to uwagę drugi nie, a wpraktyce staniesz na lekkim podjeździe rozepniesz zestaw nie zachowująć prawidłowej kolejności i może ci naczepa troszkę uciec.
Jaki się cżłowiek nauczy prawidłowo na samym początku, to w nocy o północy, z zamkniętymi oczami będzie to robił prawidłowo i z bezpieczeństwem dla całego zestawu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/