wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Ogólne] Co może być powodem włączania się check engine ?
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6376
Strona 1 z 2

Autor:  VOLVO_XL_70 [ 03 lut 2007, 21:38 ]
Tytuł:  [Ogólne] Co może być powodem włączania się check engine ?

Co moze byc powodem jak wlacza sie i mroga podczas jazdy CHECK ENGINE brakuje wtedy gazu i naciskajac na pedal gazu nie ma go wogole. :idea:

Autor:  Cyryl [ 03 lut 2007, 23:40 ]
Tytuł: 

Check engine to po angielsku blokada silnika.
nie wiem o jakie auto chodzi i w jakich sytuacjach to występuje, ale może być następstwem dojścia do ogranicznika prędkości.

Autor:  VOLVO_XL_70 [ 03 lut 2007, 23:54 ]
Tytuł: 

to chodzi o samochod VOLVO . ogranicznik ma sciagniety i np: na niskich obrotach jak pochodzi przykladem moze tu byc jechanie w korkach pozniej jade normalnie jakis czas i pozniej chodz nie zawsze wlasnie zapala sie ten caly CHECK ENGINE i koniec z gazem nie ma. :idea: :idea:

Autor:  DRIVER1965 [ 04 lut 2007, 0:21 ]
Tytuł: 

Mamy w firmie tylko dwa VOLVO i miesiąc temu mielismy podobny przypadek.Przyczyna była tak błacha,że aż śmieszna.Pękła sprężyna przy pedale hamulca i własnym ciężarem leżał na automacie stopu,wciskając go nieco.Zachowanie auta było takie,że gaz czasami nie reagował,bo komputer odczytywał wciśnięty hamulec.

Autor:  VOLVO_XL_70 [ 04 lut 2007, 0:25 ]
Tytuł: 

spoko dzieki sprawdze ale to jest ciekawe ze to juz nie pierwszy raz i to nie dzieje sie az tak czesto. ale dziekuje za informacje

Autor:  DRIVER1965 [ 04 lut 2007, 0:43 ]
Tytuł: 

Jeszcze jedno,jaki masz kod błędu na CHECK ENGINE ? Niestety ja jeżdżę od lat Scanią i w tym aucie zamiast CHECK ENGINE,jest kontrolka EDC.Po kodach dochodzę co jest,dzwoniąc po informację do Scanii.Tak na oko to myślę ze do wymiany jest pedał gazu.

Autor:  Prince [ 04 lut 2007, 0:52 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Co moze byc powodem jak wlancza sie i mroga podczas jazdy CHECK ENGINE brakuje wtedy gazu i naciskajac na pedal gazu nie ma go wogole. Idea Idea Idea Idea Idea
wtedy ściągasz ten cały panel od bezpieczników i lampka check engine pokazuje ci kod(ilość mrugnięć) wtedy sprawdzasz go w instrukcji obsługi i wiesz co ci nawaliło...

my mieliśmy tak na przykład w tandemie, tylko że napędzana oś wpadała nam w rynienkę(czyli 2) a tylna czyli 3 zostawała na asfalcie(działo się tak najczęściej na moście) i wydawało się jakby nam silnik przerywał i wtedy zapalało nam się check engine.

Autor:  Cyryl [ 04 lut 2007, 7:46 ]
Tytuł: 

zapadnięty pedał gazu pojawia się: przy dojściu do ogranicznika prędkości i po nacisnięciu przycisku hamulca górskiego.

Autor:  Cycu [ 04 lut 2007, 9:19 ]
Tytuł: 

Kolego u nas w VoLvie FH-12 420 cały czas sie siweci CHECK ENGINE na pomaranoczowo i mruga ale nic sie nie dzieje z autem tak sie jezdzi
pozdrawiam

Autor:  Prince [ 04 lut 2007, 10:59 ]
Tytuł: 

Poniżej macie link ze skanami instrukcji dotyczący CHECK ENGINE i kodów usterek.

http://www.speedyshare.com/238214379.html

Autor:  DRIVER1965 [ 04 lut 2007, 11:32 ]
Tytuł: 

Krzysztof,piszesz o ogranicznikach starego typu z siłownikiem przy pompie.Nowszej generacji silniki z pompowtryskiwaczami mają odcięcie elektroniczne i nic pod nogą się nie dzieje.

Autor:  VOLVO [ 04 lut 2007, 12:30 ]
Tytuł: 

Mi też się tak czasem robi a nieraz całkowicie zgaśnie to wtedy odrazu kasuje błędy i później jest ok jakiś czas.

Autor:  Cyryl [ 04 lut 2007, 16:29 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Krzysztof,piszesz o ogranicznikach starego typu z siłownikiem przy pompie.Nowszej generacji silniki z pompowtryskiwaczami mają odcięcie elektroniczne i nic pod nogą się nie dzieje.
o marce samochodu dowiedziałem się po pierwszej odpowiedzi, o roczniku może kiedyś.

Autor:  AdekS [ 04 lut 2007, 19:55 ]
Tytuł: 

U nas w Volvie kontrolka zaświeca się tylko po przekręceniu kluczyka, i w tedy musimy czekać aż zgaśnie. Słyszałem że jeśli się tego nie przestrzega to można mieć potem problemy z komputerem.

Autor:  mikolaj [ 05 lut 2007, 17:49 ]
Tytuł: 

Przyczyn może być wiele bo EDC diagnozuje na bieżąco stan wszystkich elementów swojego układu. Przestrzegam jednak przed ignorowaniem kontrolki jeżeli nic się nie dzieje a kontrolka pali, w niektórych przypadkach wejdzie w tryb awaryjny i odczujesz to na mocy i przepałach. Zdiagnozuj go migowo to najlepsze możliwe rozwiązanie.

Autor:  slimmm_ns [ 06 lut 2007, 0:42 ]
Tytuł: 

ja tu moze trosze odejde od tematu ale ...
wiadomo ze jest to samochud gdzie komputer steruje wszystkim
i jesli wykryje ze cos nie jest tak jak ma zapisne ze powino byc .
przechodzi na tryb awaryjny . w moich rodzicow osobowe
passat TDI 98 r. tez tak bylo z gazem - padl potencjometr w gazie
ty tez tam masz gaz na podst . potencjonometru byc moze "pedal gazu"
nawala , innym razmem pekl wąż od intercolera i spiepszalo cisnienie
komp tez przeszedl na awaryjne ale gaz byl tylko "muł"
Jak dal mnie to prawdopodobnie cos z pedalem gazu...ale ..nie wiem
tak jak koledzy radza diagnoza migowa :)

Autor:  snejk [ 26 lut 2007, 12:16 ]
Tytuł: 

kolego maiałem niedawno podobny problem i na normalnych obrotach odcina ło jakby paliwko pedal cofną sie i dalej jest ok - tak coraz cześciej i cześciej , okazało się dzięki koledze MAN z tego forum , za co mu dziekuje , podpowiedział mi o elektro zaworze przy pompoe wtryskowej , kosztował mnie 104zł podruba 450zł orginał ,ale 1h. wymiwniłem i jest ok .Poprostu przewód był zasniedziały i widocznie on mi zrobił zwarcie i pierd...... , wiec musiałem wymienić i działa Pozdro. ;d

Autor:  mierzej [ 01 mar 2007, 1:04 ]
Tytuł: 

Prince a te kody co podałeś to do konkretnego silnika czy można je zastosować w fh 460 z 2002??

Autor:  crook [ 01 lis 2007, 17:54 ]
Tytuł: 

U mnie w fh12 z 96r. pompowtryski, też jest taki bojaw najczęściej na wolnych obrotach (np.: jak rano odpalę i powietrze pompuję),
a dodatkowo czasem jak ten CHECK ENGINE się pali to jak nacisnę troszeczkę na gaz to tak jakbym do dechy odrazu deptał,
a czasem poprostu nie reaguje na naciśnięcie pedału,

Kody zczytywałem i nic z tego nie wynika, muszę jeszcze wybadać jaki błąd się generuje po tej dziwnej sytuacji.

Nawet czyściłem pedał gazu i oglądałem tą ścieżkę po której chodzą te pręciki (w pedale gazu) miernikiem mierzyłem czy nie ma jakiś zaników lub nagłych przerwań i wszystko jest OK

Proszę o jakąś radę bo już nieda się jeździć, a jak to zrobi się na światłach to już tragedia bo muszę silnik zgasić i na nowo odpalić.

Autor:  AdekS [ 01 lis 2007, 19:52 ]
Tytuł: 

Coś mi się zdaje że pedał gazu jest do wymiany. U nas było podobnie, tylko że jak się naciskało gaz, to silnik wogóle nie reagował. Po wymianie pedału gazu, wszystko minęło. :wink:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/