wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Skrzynia biegów w Scani 124G 400 KM '98r.
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6672
Strona 1 z 1

Autor:  KaCzOrM&S [ 19 lut 2007, 17:05 ]
Tytuł:  Skrzynia biegów w Scani 124G 400 KM '98r.

mam pytanko:)dziś oglądałem Scanię 124G 400 KM z '98 roku - ciągnik siodłowy z hydrauliką pod naczepę wywrotkę...byłem zaskoczony gdy zobaczyłem że ma ona automatyczną skrzynię biegów:):) czy ktoś może mi napisać coś na temat takiej skrzyni? tzn. jak się spisuje,czy jest awaryjna itp.:)z góry bardzo dziękuję:)

Autor:  Sewex [ 19 lut 2007, 20:01 ]
Tytuł: 

Napewno miała automata??? Moge powiedzieć że napewno jest droższa taka przystawka hydrauliczna do automatu średio o 3-4tys.zł niż do zwykłej.
POZDRAWIAM

Autor:  KaCzOrM&S [ 19 lut 2007, 21:28 ]
Tytuł: 

ta scania to model 124G 400 KM rok prod. 1999
skrzynia biegów to półautomat o nazwie OPTI CRUISE:) wie ktoś cosik na ten temat?

Autor:  GOLF [ 19 lut 2007, 23:59 ]
Tytuł: 

skrzynia ta to GRS 900 taka jak każda inna w scani tylko ten automat to straszny legat, siada w niej wybierak pneumatyczny od biegów

Autor:  scaniairizar [ 20 lut 2007, 8:28 ]
Tytuł: 

Cytuj:
siada w niej wybierak pneumatyczny
Bądź sterownik opticruisa umieszczony nad wybierakiem.

Autor:  RoBeRtO [ 22 lut 2007, 0:30 ]
Tytuł: 

badz czujniki
badz wiazki przewodow
badz zlacza, wtyczki
badz ....
.
.
.
.

Generalnie lepiej poszukac czegos ze zwykla szkrzynia.

Autor:  scaniairizar [ 22 lut 2007, 7:52 ]
Tytuł: 

Cytuj:
badz czujniki
badz wiazki przewodow
badz zlacza, wtyczki
badz ....
.
.
.
.

Generalnie lepiej poszukac czegos ze zwykla szkrzynia.
w brew pozorom ta skrzynia ma dośc prostą budowe, aczkolwiek dostępnośc części zamiennych jest stosunkowo mała, gdyż są to rzadko spotykane skrzynie

Autor:  Just__Karol [ 11 mar 2007, 12:56 ]
Tytuł: 

A czy ktos wie moze czego mozna oczekiwac od skrzyni grs 890, Opticruise w scani 114 380km rok 2002. Przełożenie główne i = 2.92

Nasz szef kupil taka rozbita nieco :wink: i juz konczymy jej skladanie ale jakos nie mielismy doczynienia nigdy z wybierakami i innymi takimi gadzetami, a przeczytalem na forum ze jest tam gdzies do sprawdzenia olej ATF. Mógłby ktos podac jakies wskazówki co nalezy sprawdzac i na co zwrocic uwage azeby skrzynia ta dzialala nie najgorzej?

Z góry thx

Autor:  scaniairizar [ 11 mar 2007, 13:11 ]
Tytuł: 

Ogólnie pilnowac OLEJU i nie ruszac na zbyt wysokim biegu i przy dużej prędkości obrotowej..


Powiedz mi ile masz w niej biegów i czy jest retarder.. ?

Autor:  Just__Karol [ 11 mar 2007, 14:39 ]
Tytuł: 

Ile jest biegów to sie dowiem jak wysprzeglik zaloze jutro i sie przejade :) retardera nie ma, ma tempomat. Pytam dlatego ze to najnowszy samochod w naszej firmie i jedyny półautomat. Biegi ma pewnie podobnie jak grs 900 tak przypuszczam czyli wysoka i niska skrzynia do tego polówki, ale to sie okaze.

// http://www.scania.pl/trucks/ntr/transmi ... /index.asp //

Natomiast ruszanie i sama jazda jest to sprawa kierowcy ktory bedzie nia jezdzil i jego pojeciu o technice jazdy :)

P.S.
Czy to prawda o tym oleju ATF? gdzies w tym wybieraku? i jak go sprawdzić/wymienic?

Autor:  scaniairizar [ 11 mar 2007, 17:16 ]
Tytuł: 

jeżeli to rzeczywiście półatomat to nalejcie ATFa do automatyków. Wybierak to taka częśc w skrzyni, która wkłada biegi. Olej najlepiej wymienic teraz, odrazu przez większymi podróżami dla świętego spokoju.

Powiem Ci tak. Nie miałem nigdy doczynienia z tą skrzynią, pare metrów przejechałęm na GRSie 900, ale nacodzień to mam GR 801r z opticruisem i retarderem.

Autor:  RoBeRtO [ 11 mar 2007, 21:02 ]
Tytuł: 

A wiec tak:
1) do samej skrzyni leje sie zwykly olej przekladniowy (np 80W-90) w ilosci okolo 15l
2) olej hydrauliczny czerwony ATF wlewa sie tylko do silownika przesuwu wzdluznego (ten po prawej stronie - rownolegly do korpusu skrzyni). Z boku jest tam taki korek i przez niego wlewa sie olej - wchodzi okolo 0,3l
3)za pomoca lewarka wybierasz sobie: automat, manual, wsteczny i neutral (przejscie pomiedzy manualem i automatem moze odbywac sie w trakcie jazdy - np gdzies pod wzniesieniem gdy chcesz zredukowac bieg).
4) sprzeglo w tej skrzyni sluzy tylko do ruszenia i zatrzymania sie. (nawet na manualu przelaczasz biegi bez sprzegla)
5) jest tam jeszcze taki przycisk - zwykle zielony klawisz kolo lewarka - zalacza sie to przy wiekszych podjazdach. Pobaw sie tym (nawet na prostej) a zobaczysz w czym rzecz.
6) normalna sytuacja jest to gdy podczas jazdy na pusto automat przeskakuje biegi (nie jedzie po kolei)
7) jest taka dodatkowa funkcja, ktora umozliwia zaprogramowanie biegu startowego dla automatu (mozna ustawic od 1 do 4).


To takie glowne cechy Opticrusa. Oby skrzynia chodzila bez zaciec, biegi wchodzily szybko (szczgolnie pomiedzy wysoka skrzynia i niska 6-7 bieg).

Acha jak by sie cos stalo to "skrzynia" przechodzi w tryb awaryjny no i mozna sie w ten sposob jakos dowlec do celu.

I taka rada dla tych co beda grzebac przy wybieraku - po lewej stronie - na koncu obudowy wybieraka poprzecznego jest taka "kostka". To jest czujnik Halla. Nie radze tego wykrecac bo bedzie klopot z montazem (trzeba miec przyrzad ustalajacy).

Jak by byly jeszcze jakies pytania to pisz. Postaram sie w miare mozliwosci odpowiedziec.

Autor:  Just__Karol [ 11 mar 2007, 21:34 ]
Tytuł: 

To wyczerpujaca moja ciekawosc opowiedz apropo skrzyni biegów.

A naprzykład orjetuje sie ktos czy do tego zeby przestala sie swiecic kontrolka od wystrzelonej poduszki trzeba jechac na serwis pod komputer? czy moze jest taki pstryczek gdzies jak w osobówkach? to jest scania serii 4 w kabinie cr19.

Autor:  RoBeRtO [ 11 mar 2007, 22:36 ]
Tytuł: 

Generalnie po kolizji gdy wystrzeli poduszka, zostanie uruchomiony mechanizm zwijajacy pasy bezpieczenstwa trzeba wymienic poduszke, mechanizmy zwijajace pasy, ten walek na ktorym nawijaja sie przewody od poduszki, jednostke sterujaca, kierownice z kolumna.
Tak wiec wg mnie najprosciej bedzie zrobic cos z ta kontrolka.

Autor:  Just__Karol [ 12 mar 2007, 19:44 ]
Tytuł: 

Jesli nie dowiem sie od nikogo gdzie moze byc takie cos to poprostu wyciagne zarówke :) poduchy i tak nie bedzie oddalismy kierownice do tapicera i jest git :)

Autor:  kurczak212 [ 14 mar 2007, 18:36 ]
Tytuł: 

A ja mam taką skrzynię i nie ma z nią problemów a ci co piszą ze skrzynia OPTICRUSE jest do dupy to nigdy nie użytkowali tej skrzyni a jak już mieli to dbali o nią tak jak o scanie 113 czyli nic nie zmieniali i zielonego pojęcia nie mają
a dostępność częsci jest bardzo duża

Autor:  andrzej.scania [ 21 lut 2012, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów w Scani 124G 400 KM '98r.

Posiadam Scanię z półautomatyczną skrzynią biegów i mam problem z wybieraniem biegu od 1 do 7 kiedy włączę bieg od 1 do 7 cewki się odzywają a na wyświetlaczu wyświetla mi dany bieg ale na środku wyświetlacza świeci się N i auto nie jedzie .Natomiast powyżej 7 wszystko działa jak należy, wspomnę że nie ma również wstecznego biegu. a wybierak słychać jak wybiera.Dziękuje za pomoc

Autor:  nyta [ 21 lut 2012, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów w Scani 124G 400 KM '98r.

Rozumiem ze skrzynia 12 biegow.

A nie jest czasem problem z biegami od 1 do 6??

Jakies kody bledow??

Wiesz jak doczytac kody usterek??

Autor:  andrzej.scania [ 22 lut 2012, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów w Scani 124G 400 KM '98r.

Tak to skrzynia 12, ale problem już rozwiązałem okazało się że był przetarty kabelek który przełącza na mała skrzynie. Po złączeniu kabelka wszystko wróciło do normy. Dzięki za kontakt. Pozdrawiam

Autor:  nyta [ 22 lut 2012, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów w Scani 124G 400 KM '98r.

czyli problem byl od 1 do 6 ;) Pozdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/