wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Limitowana Seria FH16 660 Black Thunder
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7042
Strona 1 z 2

Autor:  r [ 10 mar 2007, 1:50 ]
Tytuł:  Limitowana Seria FH16 660 Black Thunder

znalazłem to przez przypadek ;) nie ma jeszcze nic po polsku, ani po angielsku, a belgijskiego i holenderskiego nie za bardzo umim ;)

Obrazek
za: http://www.volvo.com/trucks

z tego co przeczytałem na logikę ;) skrzynia I-Shift, xenony, glob XL, kabina ful wypas z wstawkami aluminium, EBS, ESP

Obrazek
za: http://www.volvo.com/trucks

jak na mnie, to fajny sprzęt ;) czekam tylko na jakiś zrozumiały opis ;)

Autor:  Levuss [ 10 mar 2007, 10:40 ]
Tytuł: 

W NL tego pełno jeździ, swoją drogą widzę że flagowe Volvo ma naprawdę wzięcie, chyba największe ze wszsytkich flagowych pojazdów innych producentów.

Autor:  chichita [ 10 mar 2007, 12:24 ]
Tytuł: 

I znowu limitowana seria Volva Fh. Dla mnie super. Czyzby sprzedaz Volva spadała :?: Albo moze Volvo szykuje jakas niespodzianke :?:

Autor:  Jan Niezbędny [ 10 mar 2007, 13:02 ]
Tytuł: 

Bardzo fajowy wóz, ładny kolor i te malowanie w te... Hmm... Ni to drzewa, ni to pioruny, co to własciewie jest??

Autor:  r [ 10 mar 2007, 13:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czyzby sprzedaz Volva spadała
Rok 2006 był rekordowym rokiem dla Volvo Trucks. Nigdy przedtem, w fabrykach Volvo Trucks na całym świecie, nie wyprodukowano tak dużej liczby pojazdów ciężarowych, jak w roku ubiegłym. Wysoki poziom produkcji to skutek nie tylko zwiększonego popytu, jaki odnotowano w krajach Europy Wschodniej i Ameryki Północnej. Ten doskonały rezultat to również skutek sukcesu, jaki odniosły najnowsze, ostatnio wprowadzone modele samochodów ciężarowych Volvo. Pojazdy te, wyposażone są w nowe, jeszcze bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa silniki, które dodatkowo już teraz spełniają przyszłe normy emisji spalin.

W 2006 roku firma Volvo Trucks dostarczyła ponad 105 000 samochodów ciężarowych, co oznacza wzrost o 2% w stosunku do roku 2005.

„Nasza dobra rentowność umożliwiła nam zainwestowanie ponad 10 mld koron w rozwój nowych produktów w ciągu ostatnich pięciu lat” powiedział Staffan Jufors, Prezydent Volvo Trucks. „ Nasze nowe modele pojazdów ciężarowych spotkały się z doskonalym przyjęciem przez rynek. Zainwestowaliśmy również w dalszy rozwój naszej sieci dealerskiej oraz w rozwój kompetencji naszych pracowników”.

Zapotrzebowanie na ciężkie samochody ciężarowe w Europie, gdzie w ubiegłym roku dostawy wzrosły o 15%, utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Tradycyjnie, wzrost popytu odnotowały silne rynki we Francji, Niemczech i w Holandii, jednocześnie bardzo pozytywny trend w sprzedaży pojazdów utrzymuje się w Europie Wschodniej. Największy wzrost wielkości dostaw odnotowano w 2006 roku w Rosji i w Polsce, o 82% i 56% odpowiednio.

Rynek samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej również osiągnął rekordową wielkość w 2006 roku, zamykając się na poziomie 340 000 pojazdów łącznie. Volvo zwiększyło swój udział w tym rynku do 10,8% (10,5% w 2005 r.). Jedną z głównych przyczyn tego wzrostu jest tzw. efekt wcześsniejszych zakupów, na jakie zdecydowało się wielu klientów, w celu nabycia pojazdów jeszcze przed wejściem w życie regulacji prawnych dotyczących nowych norm emisji spalin, obowiązujących na tamtejszym rynku od 01.01.2007.

Rozwój rynków wchodzących w skład Międzynarodowej Dywizji, obejmującej kraje Ameryki Południowej, Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki, był stosunkowo stabilny. Cały rynek w Brazylii zmniejszył się w 2006 roku, ale jednocześnie Volvo w Brazylii zwiększyło wielkość swoich dostaw o 3%.

Również na kilku rynkach Bliskiego Wschodu i Azji, takich jak Turcja, Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie odnotowano pozytwny wzrost. W Chinach, Korei Południowej i Indiach, dostawy Volvo Trucks w 2006 roku osiągnęły wyższy poziom niż w roku 2005.

Kompletnie nowa gama produktowa.

Począwszy od jesieni 2005, Volvo Trucks rozpoczęło proces odnawiania swojej całej gamy produktowej przeznaczonej na rynek europejski. Jako pierwsza, pojawiła się na rynku nowa generacja modeli Volvo FH i Volvo FM, wyposażonych w nowy, ekonomiczny silnik 13-litrowy, który już teraz spełnia normy emisji spalin, jakie w Europie wejdą w życie dopiero w 2009 roku. W lutym 2006 roku miała miejsce premiera nowego Volvo FH16, najmocniejszego samochodu ciężarowego na rynku, z nowym silnikiem o mocy 660KM.

Podczas dorocznej, amerykańskiej wystawy samochodów ciężarowych (Mid-American Trucking Show) w Louisville (Kentucky, USA) dwa nowe warianty kabin dla modeli Volvo VN i Volvo VT zostały zaprezentowane. Kabiny te oferują taką samą przestronność wnętrza, a niższy dach zapewnia lepsze właściwości aerodynamiczne, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa przez pojazdy z niskimi naczepami, takimi jak na przykład cysterny.

Europejska gama produktowa została jeszcze bardziej poszerzona w czerwcu 2006 roku, kiedy to swoją premierę rynkową miały Volvo FL i całkiem nowe Volvo FE (prezentacje dla prasy i dla klientów). Oferując dwa całkiem nowe pojazdy dystrybucyjne, Volvo Trucks dąży do pozyskania szerokiej bazy klientów również w segmentach innych, niż ciężki transport długodystansowy. Jednocześnie Volvo wprowadza nowe rozwiązanie handlowe dla dystrybucji towarów w warunkach miejskich. Pojazdy ciężarowe Volvo są liderami w transporcie długodystansowym na terenie Europy. Teraz, wraz z nowymi, mniejszymi i lżejszymi modelami, Volvo Trucks wychodzi ze swoją ofertą do klientów w sektorze dystrybucyjnym.

W 2006 roku Volvo Trucks poinformowało o swojej intencji uczynienia wszystkich należących do Volvo Trucks zakładów produkcyjnych w Europie neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Taką inicjatywę w odniesieniu do fabryki w Tuve firma ogłosiła już w roku 2005. Wiąże się to oczywiście, między innymi, z koniecznością przestawienia się na korzystanie z alternatywnych źródeł energii, takich jak siła wiatru.

W celu usprawnienia dostaw, głównie do klientów z południowych obszarów Afryki, nowy zakład montażowy w Durbanie (Afryka Południowa) został uruchomiony w sierpniu 2006. W Ameryce Północnej, należąca do Volvo Trucks fabryka w New River Valley (Virginia) wyprodukowała rekordową liczbę samochodów ciężarowych. Na krótko przed początkiem nowego roku, magiczna liczba 50 000 pojazdów, wyprodukowanych w ciągu jednego roku obrachunkowego, została tam przekroczona.

za: http://www.volvo.com/trucks

:)

Autor:  Levuss [ 10 mar 2007, 15:47 ]
Tytuł: 

Cytuj:
I znowu limitowana seria Volva Fh. Dla mnie super. Czyzby sprzedaz Volva spadała :?: Albo moze Volvo szykuje jakas niespodzianke :?:
Wątpię po prosty Volvo zrobiło limited edition only for FH16.Zobacz co się dzieje na rynku nowych aut, większośc firm kupuje FH z D13A, powiem żę tego sprzętu jeździ od groma i ciut ciut.Zresztą tato zmienił firmę w której były prawie same Volvo na taką w której są tylko Volva.

Autor:  Cheester [ 10 mar 2007, 18:44 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ni to drzewa, ni to pioruny, co to własciewie jest??
Tlumaczac doslownie "Black Thunder" oznacza "Czarny Grzmot" wiec pewnie chodzi o pioruny.

Co do samochodu to prezentuje sie naprawde pieknie. Wyposazenie napewno najlepsze jakie tylko moze byc. Wydaje mi sie ze Volvo wybralo wlasnie model FH 660 bo byc moze nie sprzedawal sie najlepiej a jak zrobili limitowana serie moze cos ruszy. Tak mi sie wydaje. Tak jak wzrok przyciagaly Volva Ocean Race tak teraz i Black Thunder bede przyciagaly wzrok. Naprawde piekne samochody w dodotaku z tymi chromami.

Autor:  łukasz [ 14 mar 2007, 12:54 ]
Tytuł: 

Bardzo ładne FH16-jest zrobione moim zdaniem z gustem,niezbyt przesadnie jak to potrafią niektóre firmy.Bardzo mi się tez podoba oprócz tej wersji-taka w kolorze zielonym z czarnym dołem i napisami FH16 660... :mrgreen: A co do ''16'' to faktycznie mało sie widzi flagowych modeli innych producentów-a ostatnio jak wracałem z Hiszpanii to widzialem białą 580 i dwie zielone 660-uczta dla oczu... 8)

Autor:  r [ 14 mar 2007, 16:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
z czarnym dołem
ta wersja dół ma taki sam, tylko mniej się wyróżnia :)

Autor:  Konrad-18- [ 14 mar 2007, 16:31 ]
Tytuł: 

Volvo wspaniale , duzo "16" jezdzi w Szwecji pod drzewem hm... miodzio , ale tez R620 tez sporo tam jezdzi .... Wart jest tych 105 tys Euro :oops:

Autor:  r [ 11 kwie 2007, 22:40 ]
Tytuł: 

Obrazek
za: owner's gallery from http://www.volvo.com

Autor:  goat1922 [ 13 kwie 2007, 18:34 ]
Tytuł: 

660KM?! Ja jak bym miał swoją firmę nawet jeżdżąc po górach nie zdecydowałbym się chyba na taki silnik, nie wiem czy opłaca się zmniejszyć zużycie paliwa poprzez stalą prędkość w górach z mniejszą ilością zmian biegów ale za to z większym zapotrzebowaniem na płyny eksploatacyjne? Myślę ze najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie silników 12l z mocą około 500KM.Zastrzegam że moje rozważania są czysto teoretyczne. Wydaje mi się że limitowane FH16 kupowane będzie raczej jako samochód na "ulotkę" niż jako samochód stanowiący siłę napędową firmy. Ale od czego są limitowane edycje :D

Autor:  Jan Niezbędny [ 13 kwie 2007, 23:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ale od czego są limitowane edycje
No właśnie od tego są, żeby sobie kupić jedną czy dwie i wstawić w folder reklamowy z dumnie wiszącą nazwą firmy na naczepie:)
A swoją drogą, to ten ogromny silnik to chyba chwyt reklamowy, mający wzmocnić pozycję "serii limitowanej", w normalnym takiego silniora nie uraczysz.

Autor:  Konrad-18- [ 15 kwie 2007, 19:00 ]
Tytuł: 

goat1922 ten 660 bedzie palil gora 3 litry wiecej niz 500 , Jan Niezbędny ten silnik jest dostepny w seryjnych FH 16 :)

Autor:  Mihu [ 15 kwie 2007, 19:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
goat1922 ten 660 bedzie palil gora 3 litry wiecej niz 500
3 litry na 100KM, oblicz sobie ile to jest w skali roku...

Autor:  r [ 15 kwie 2007, 20:12 ]
Tytuł: 

Cytuj:
3 litry na 100KM, oblicz sobie ile to jest w skali roku...
Zapewne tyle co zaoszczędzi, np na hiszpańskich górkach ...

Autor:  Jacek [ 17 kwie 2007, 19:47 ]
Tytuł: 

Jak patrzę tak na te ostatnie zdjęcie to nie mogę wytrzymać. Volvo 660 KM a podpięte pod zwykłą chłodnię i do tego dwuosiową no co prawda Volvo ma 3 osie, ale to i tak za lekko jak dla niego! Widać jak daleko jesteśmy za zachodem patrząc czasami na człapiącego się jelonka podpiętego pod niskopodwoziową trzyosiówkę...

Autor:  Adrian W-ek [ 17 kwie 2007, 21:02 ]
Tytuł: 

Podoba mi sie to vovlo zreszta jak prawie kazde.Te niby pioruny to moze sugeruja ze pod masa jest bardzo mocny silnik i te pioruny wskazuja potege tego silnika.Moze glupio mysle ale tak mi sie wydaje :mrgreen:

[ Dodano: Wto, 17.04.2007, 20:04 ]
Sorik za bledy jak nieraz napisz ale to jest spowodowane tym ze szybko pisze sorki :wink:

Autor:  Łukasz Trucker [ 25 kwie 2007, 12:46 ]
Tytuł: 

Hehe no jak bym takie Volvo dostal to bym rzadzil po pierwsze jak kazdemu podoba mi sie moc tego samochodu wyglad ma juz ladniejszy bardzo mi sie ta wersja Volva podoba pozdrawiam Łukasz Trucker

Autor:  Ramzes [ 04 maja 2007, 21:58 ]
Tytuł: 

Przeglądając dzisiaj allegro natrafiłem na to :shock: :shock: :shock:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T296587

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/