wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7447
Strona 1 z 2

Autor:  maniek2000 [ 28 mar 2007, 17:39 ]
Tytuł:  [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Czy może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić,ustawić zapłon w Man F2000?

Autor:  gucio [ 29 mar 2007, 20:29 ]
Tytuł: 

Pompa mechaniczna czy EDC ?

Autor:  Artur29 [ 29 mar 2007, 22:38 ]
Tytuł: 

Podaj typ silnika z tabliczki znamionowej

Autor:  maniek2000 [ 30 mar 2007, 9:09 ]
Tytuł: 

Silnik D2866, Man f2000 19.403 , EDC ma.

Autor:  Artur29 [ 30 mar 2007, 22:10 ]
Tytuł: 

kąt wyprzedzenia zapłonu to 0 stopni

Autor:  leszczfish [ 21 lut 2011, 0:17 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

wie ktoś może jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu w Manie 26-402, 95r, pompa EDC, silnik D2866 LF16??? Nigdzie nie mogę tego się dowiedzieć. Z góry wielkie dzięki za pomoc

Autor:  svavec [ 22 lut 2011, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

d2866 lf16 .... poczatek wtrysku 0´ tdc

Autor:  leszczfish [ 23 lut 2011, 1:32 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

kolego jesteś pewien że na 0 ma być?
mam go teraz na 19 stopniach ustawionego, miałem na 16 stopniach, na 13 stopniach zapalił ale kopcił białym dymem mocno jak wchodził na obroty. Najlepiej póki co na 16 stopniach chodził. Podejrzewam że na 0 wcale nie zapali. czy nie mam racji?? nie jestem specjalistą ale nie mogę dojść do ładu z tym zapłonem. A nie mogłem się nigdzie dowiedzieć na ile ma być dlatego na czuja ustawiam. taki jeden pseudo fachowiec mówił mi że na 17 stopniach powinien być. Tak wydawało mi się że to za wczesny będzie trochę. Zakładałem drugą pompę, nic nie przestawiałem, ale auto słabe i dużo pali. od tego czasu tak kombinuję z tym zapłonem. Czy jeżeli ustawie na 0 to będzie silnik pracował? będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Autor:  loudero [ 23 lut 2011, 3:05 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dane nie kłamią:) Chyba ,że jest pomyłka w rodzaju silnika.

Autor:  svavec [ 23 lut 2011, 11:53 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

Tez wzialem dane z tabelki MAN-owskiej a nie z glowy ..... wiec chyba poprawnie .

Autor:  leszczfish [ 23 lut 2011, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

2 razy sprawdzałem tabliczkę. sprawdzę jeszcze raz. pseudo mechanicy robili mi sprzęgło i wymieniali koło zamachowe. zdejmę głowice i sprawdzę czy znak OT jest w górnym martwym położeniu tłoka ( po naprawie tych mechaników nie zdziwię się jeżeli nie będzie). Jeżeli się okaże że jest ok ustawie na 0. Mam nadzieję że dojdę w końcu do jakiegoś ładu. Dziękuję koledzy za pomoc. Napisze co z tego wyjdzie

Autor:  svavec [ 23 lut 2011, 14:51 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

( zdarzylo sie raz ,ze mechanik zalozyl kolo zamachowe przekrecajac je o 1 srube,pomimo pinu naprowadzajacego....... przylozyl zabil pistoletem pneumatycznym sruby prasujac pin naprowadzajacy ,kolo smigalo jak nalezy tylko oznaczenia zaplonu byly trzasniete o ,chyba ,~30´ ) :D

Autor:  leszczfish [ 23 lut 2011, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

no mi tam właśnie nie pasuje coś mi tam z tym kołem zamachowym. Coś mi się wydaje że jest tak jak było w Twoim przypadku kolego. Sprawdzę niebawem to i napisze co wyszło

Autor:  MAN [ 26 lut 2011, 10:13 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu-sprawdzenie MAN

Nie szukaj winny w pompie wtryskowej :D
Szukaj przyczyny w kole zamachowym, czy na pewno założyli takie samo koło zamachowe do silnika z EDC.
Jak dobrze pamiętam to koło zamachowe do EDC ma 6 rowków na obwodzie. Te rowki są na żeliwnym rancie który można często uszkodzić i odpada kawałek żeliwa od koła zamachowego. Tego koła zamachowego nie wolno stawiać na sztorc na ziemi bo pęka ten rant lub został uszkodzony rant podczas montażu docisku z tarczą przy wkładaniu na miejsce.
Więc wchodzimy pod auto bierzemy śrubokręt i kręcimy kołem zamachowym i patrzymy przez wizjer na dole czy jest 6 rowków na kole zamachowym i nie brakuje kawałka koła zamachowego. Te rowki są obok wieńca zębatego

Przerabiałem to u siebie pseudo fachowcy wyciągali drugi raz skrzynie biegów silnik ciężko palił i kopcił na biało.
Sprawdź też czujniki na kole zamachowym czy nie są uszkodzone, bo u mnie przy okazji uszkodził się czujnik jak kawał żeliwa odpadł od koła zamachowego. Silnik zapala na jednym czujniku ale zapala się EDC

EDIT

Jest jeszcze jedna możliwość zamienili miejscami czujniki na kole zamachowym. To zależy jaką masz wersje EDC z dwoma czujnikami i czy jednym na kole zamachowym. Jak masz jeden czujnik to drugi sygnał bierze EDC z obrotomierza. Ale zacznij od sprawdzenia koła zamachowego jeśli sprzęgło robili :wink:

Autor:  leszczfish [ 01 mar 2011, 7:55 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

koło zamachowe jest ok. Ma rowki i nie jest uszkodzone. Pod koniec tygodnia zdejmuje głowice, bo i tak muszę wymienić uszczelkę jedną i sprawdzę czy jest dobrze przykręcone. Zobaczymy

Autor:  MAN [ 01 mar 2011, 12:45 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Chodzi mi o tą krawędź czy nie jest szczerbiona nawet jak brakuje 1cm to EDC głupieje i gubi początek wtrysku. Jak czujniki są zamienione miejscami
to można uszkodzić pompę wtryskową
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL

Autor:  leszczfish [ 06 mar 2011, 22:50 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

sprawdziłem. koło zamachowe jest w porządku. czujniki na kole nie były dotykane. ustawiłem na 0. nawet nie jęknął. tylko biały dym z rury wydechowej jak chwilę kręciłem rozrusznikiem. zapłon na 100 % ustawiłem dobrze. na 16 stopniach silnik pracuje ale pali dużo i jest słaby. słychać że jest za wczesny. jakiś miesiąc temu wymieniłem wtrysk sterujący bo pokazywało mi jego błąd. edc dalej się zapala i pokazuje ten błąd ale to wina chyba tego że zapłon jest źle. ale czemu na 0 stopni w ogóle nie zapalił? gdzie jeszcze może być coś nie tak?

Autor:  svavec [ 07 mar 2011, 9:38 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Masz spory problem i wiele juz Ci nie mozna doradzic.
Nastepny element ,ktory jest odpowiedzialny za moment zaplonu to mechanizm w pompie wtryskowej ,ktorego usterka ,wcale nie musi byc potwierdzona bledem w edc.
Lecz wymiana pompy jest raczej kosztowna i takie decyzje lepiej samemu rozwazyc.

Autor:  leszczfish [ 08 mar 2011, 1:32 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

no problem jest faktycznie trudny. mam taką drugą pompę w częściach. tylko właśnie nie wiem co może być uszkodzone. prędzej wymienię cały silnik niż pompę. a w jakim zakresie pompa wtryskowa struje kątem wyprzedzenia zapłonu?

Autor:  MAN [ 10 mar 2011, 10:00 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Odczytaj kody EDC jeśli się pali EDC

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/