wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zastanawisliscie się czasami po co zderzak w naczepie... http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7766 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pciuch [ 15 kwie 2007, 15:41 ] |
Tytuł: | Zastanawisliscie się czasami po co zderzak w naczepie... |
dzisiaj dostałem link z małą prezentacją. Nie wiem ile z Was już to widziało, ale dla utrwalenia... Zerknijcie na pasażera czerwonego auta, co się z nim dzieje. |
Autor: | DamLen [ 15 kwie 2007, 15:49 ] |
Tytuł: | |
No a gdzie ten link? |
Autor: | pciuch [ 15 kwie 2007, 16:13 ] |
Tytuł: | |
Cholera nie wkleiłem go Albo cos się spi... http://www.youtube.com/watch?v=HAWpE2ZggsY Ale chyba "my mistake" |
Autor: | ajw [ 15 kwie 2007, 16:39 ] |
Tytuł: | |
Zderzak z tyłu naczepy jest tak samo ważny jak "zderzak" z boku naczepy (tzn. taka barierka po bokach naczepy przed jej kołami). Z tego co wiem to nawet z przodu (na ciągniku) tuż za zderzakiem są specjalne wzmocnienia i "bariery" by podczas czołowego zderzenia samochodu osobowego z ciężarowy,m samochód osobowy nie "wślizgiwał" sie pod ciągnik - na pewno te wszystkie "zabezpieczenia" znacznie zwiększają szanse na przeżycie os. w osobówce. |
Autor: | pciuch [ 15 kwie 2007, 18:23 ] |
Tytuł: | |
wiesz ja to wiem. dobrze, że nad takimi rzeczami ciągle pracują. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, takie crash-testy są bardzo potrzebne, bo nie jeden raz ratują ludzkie życie. |
Autor: | Cyryl [ 15 kwie 2007, 19:26 ] |
Tytuł: | |
tytuł tematu jest jakby z forum dla piekarzy lub szewców. aby pojazd został zarejestrowany musi spełniać określone warunki. wiekszość z nich lub te podstawowe ludzie którzy zetknęłi sie z transportem znają. przypomnę również, że pojazdy użytkowe nie są rzeźbami - realizacjami artystycznych wizji i nie ma w nich rzeczy zbędnych. więc jezeli jest coś, to coś musi do czegoś służyć. |
Autor: | pciuch [ 15 kwie 2007, 22:51 ] |
Tytuł: | |
Temat dałem tak po prostu. Ja o tym wiem, zrobiłem to celowo, ja sie nad tym nie zastanawiam! Chciałem podzielić się z innymi, bo ja do końca nie zdawałem sobie z tego sprawy, że aż tak to wygląda. Może i faktycznie postawiłem niefortunnie tytuł tematu, jak cos to proszę moderatorów o zmianę, tyle. Poza tym "wszystko w przyrodzie" ma jakies znaczenie |
Autor: | Cyryl [ 16 kwie 2007, 5:32 ] |
Tytuł: | |
jeszcze jak byś napisał jakie dodatkowe wymogi bezpieczeństwa musi spełniać naczepa posiadająca naklepkę "S" i do czego to uprawnia, to byłoby fajnie. odetchnąłem bo już myślałem, że następny temat będzie miał tytuł: "Czy zastanawialiście się czasami po co w ciągniki siodlowym kierownica..." |
Autor: | pciuch [ 16 kwie 2007, 11:29 ] |
Tytuł: | |
Znak "S" informuje o spełnieniu wymagań rezolucji konferencji Ministrów transportu (CEMT) z roku 1995 dotyczących czystości spalin, poziomu hałasu oraz bezpieczeństwa eksploatacji kompletnego pojazdu z naczepą lub przyczepą (safe and green lorry) zgodnie z dyrektywą CEMT/CM(94)4/Final/Anex1. Dodatkowe wymagania techn. oraz wyposażenie niezbędne do uzyskania certyfikatu "S": - Głębokość bieżnika co najmniej 2 mm na wszystkich oponach - Odpowiedni tylny zderzak lub urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd dla samochodów ciężarowych i przyczep / naczep (nie dotyczy ciągników siodłowych - Homologowane boczne osłony zabezpieczające przed dostaniem się pod pojazd dla samochodów ciężarowych i naczep / przyczep (nie dotyczy ciągników siodłowych) - Światła awaryjne i homologowany trójkąt ostrzegawczy - Tachograf zgodny z umową AETR - Ogranicznik prędkości zgodny z Regulaminem 89 lub Dyrektywą 92/94 - Tylne tablice odblaskowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 16 ton i długości ponad 12 m - Układ ABS - Odpowiedni układ kierowniczy - Spełnienie wymagań dotyczących "przydatności na drodze", w szczególności zadymienie spalin poniżej określonej wartości oraz wyposażenie pojazdu w odpowiedni układ hamulcowy |
Autor: | Cyryl [ 16 kwie 2007, 11:57 ] |
Tytuł: | |
no jak przycisnąć to nawet można się czegoś dowiedzieć. napisz jeszcze do czego taki certyfikat "S" jest potrzebny? |
Autor: | pciuch [ 16 kwie 2007, 20:10 ] |
Tytuł: | |
Szczerze to chyba ma to jakis związek z wyjazdami poza Unię, chyba. Ale nie jestem pewien |
Autor: | Cyryl [ 17 kwie 2007, 5:53 ] |
Tytuł: | |
certyfikat "S" jest między innymi wymogiem koniecznym do przewozów na karnet CEMT. karnet ten upoważniał przewoźników z poza UE do dokonywania przewozów wewnątrz unijnych pomiędzy krajami UE, oraz zastępował zezwolenie. w tej chwili jesteśmy w UE, ale dawniej aby wjechać np. do Niemiec trzeba było mieć zezwolenie, czy to jednorazowe, czy to stałe. a można było jechać na karnecie CEMT. przewoźnikom z poza UE można dokonywać transport w relacjach import - UE lub eksport - UE, natomiast na karnecie CEMT można było przewozić towary pomiędzy krajami wewnątrz UE. do tego myśmy używali karnetu CEMT. jeżeli można go wykorzystywać do innych przewozów, dowiem sie i napiszę. |
Autor: | Jacek [ 25 kwie 2007, 12:50 ] |
Tytuł: | |
Już chyba wiadomo po co... P.S proponuję zajrzeć do tematu "Wypadki ciężarówek" |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |