wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

scania 124 problem z turbiną
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8008
Strona 1 z 1

Autor:  DOLEK [ 29 kwie 2007, 11:49 ]
Tytuł:  scania 124 problem z turbiną

Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Silnik wyrzuca olej przez odme. W serwisie scani stwierdzili że to wina turbiny. Turbina została zregenerowana dwukrotnie a potem wymieniona na inną też po naprawie. niestety po około ośmiu miesiącach problem powrócił. Zanim ktoś napisze że to nie ma związku z turbiną to opisze w jaki sposób serwis to zdiagnozował. Przewód który odprowadza olej z turbiny, przedłużyli i włożyli do wiaderka po czym uruchomili silnik i włączyli oddymiacz (górski hamulec). Wtedy w wiaderku zawrzało bo razem z olejem wylatywały spaliny.

Autor:  RoBeRtO [ 30 kwie 2007, 23:30 ]
Tytuł: 

Regenerowanie turbosprezarki to raczej kiepski pomysl. Kup gdzies nowa zdajac stara i bedziesz mial swiety spokoj. Problem ktory opisales zdarza sie.
Dobrze ze masz otwarty uklad odpowietrzajacy (odpowietrzenie w atmosfere) bo w zamknietym moglbys miec znacznie wieksze klopoty.

PS. A sprawdzales hamulec wydechowy czy jest w 100% sprawny, oraz jak stoi przyslona podczas normalnej pracy ?

Autor:  DOLEK [ 01 maja 2007, 12:24 ]
Tytuł: 

Pytałem w scani i dowiedziałem się, że ta nowa na wymianę to nie całkiem jest nowa tylko po regeneracji tzw fabrycznej. Podobno ze starej zostaje tylko obudowa. Hamulec silnikowy jest ok. Wiem że nie ma wyjścia i trzeba wymienić turbine w serwisie ale chciałem się zorientować czy to częsty przypadek. Ten samochód jeżdzi w górskim i gorącym klimacie a olej wyrzuca na długich zjazdach, kiedy używam hamulca silnikowego.

Autor:  RoBeRtO [ 02 maja 2007, 0:06 ]
Tytuł: 

No przy takich dlugich zjazdach z hamulcem wydechowym okolice turbiny nagrzewaja sie bardzo mocno.
Regeneracja fabryczna to jedyna regeneracja w ktora warto sie bawic.
PS. Ta Twoja scania ma retarder ?

Autor:  DOLEK [ 02 maja 2007, 18:38 ]
Tytuł: 

Moja scania ma retarder ale gdy w gre wchodzą kilkunasto kilometrowe zjazdy to muszę uważać na trmperature płynu chłodzącego. Dlatego muszę kombinować i hamować na zmianę tym co mam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/