Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Koledzy przyprowadzilismy Scanie 114 380 koni auto mało pali nie kopci a jest muł nie ma kopa nie ma siły uciagnac naczepy strsznie słabnie po górkach zapale sie na komputerze EDC co jest grane moze ktos cos podpowiedziec ??
Z góry dzieki
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

wlacz zaplon, nacisnij przycisk z napisem edc na tym panelu od diagnostyki i licz blysniecia. Nastepnie podaj wynik. Druga opcja to jedz gdzies na komputer.
Powodow moze byc wiele (np ktorys czujnik jest uszkodzony, badz tez cewka na pompowtrysku, badz tez cos jest ze smokiem paliwa). Komputer potrafi ograniczyc moment i stad ten mul.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2007, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Jakiś czas temu byłem z tatą na serwisie autobusem, i też był z niego mułek, jak się okazało, odłączył się czujnik temperatury powietrza na zewnątrz i turbina zamiast 3 dawała 1,5 atmosfery ... więc jedź do znajomego serwisu, jeśli takiego niema to do najbliższego, niech podłączą się z kompem i przejadą chwile, wszystkie błędy powinny wyskoczyć. pozdrawiam

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2007, 9:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Aha no ok ok dzieki koledzy pojade na serwis scani w sobote to sie okarze :)

Roberto to po ilosci błysniec mozna stwierdzic co jest grane ??


Tytuł:
Post Wysłano: 03 kwie 2007, 9:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

W kompie bedzie zapisane napewno wiecej bledow. Musialbys wszystkie sobie wynotowac i zapodac na forum. Z tych bledow trzeba wydobyc takie ktore moga miec wplyw na ta niska moc. Oczywiscie sa to tylko kody bledow i np zle funkcjonujacego czujnika (nie uszkodzonego w zupelnosci) to nie wykryje. Wtedy trzeba podlaczyc komputer. Chociaz jezeli zapala Ci sie EDC przy tym braku mocy to powinno byc wszystko jasne.
W czworkach wlasnie po to jest ten panel zeby sobie diagnozowac autko - trzeba miec tylko te kody rozszyfrowane.
W rkach juz nie ma liczenia blysniec, tylko pojawia sie numer kodu, oraz numer jednostki sterujacej (trzeba obydwa numery spisac, bo w roznych jednostkach moze co innego oznaczac).


Tytuł:
Post Wysłano: 03 kwie 2007, 10:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może być coś z układem paliwowym jeśli jest za niskie ciśnienie paliwa na pompie wtryskowej to też EDC się zapala. Co sie objawia spadkiem mocy. Czy czasem w tej scanie niema na pompie tryskowej takiego prostokątnego zaworu paliwa do którego dochodzi mnustwo rurek paliwowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 03 kwie 2007, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Kolego MAN ta Scania nie posiada pompy wtryskowej tylko pompowtryskiwacze napędzane wałkiem rozrządu. A to zupełnie coś innego niż pompa wtryskowa. Odczytaj wszystkie kody usterek z EDC, następnie wykasuj i zobacz co zostało, ewentualnie jazda próbna z najlepiej z obciążeniem. Jeżeli sobie nie poradzisz to będziesz musiał sie udać na serwis. Do mnie na komputer masz trochę za daleko. Podaj kody na forum


Tytuł:
Post Wysłano: 04 kwie 2007, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

No ale jakie ja mam pdac kody :D:D zapla mi sie EDC wiec na postoju właczyłem zapłon i mi Błysnoł napis EDC 5 razy wolno i 6 szybko i pózniej jescze raz zrobiłem i było 3 razy wolno i 3 razy szybko :) co to jest grane jak je mam skasowac błedy ??
pozdrawiam

[ Dodano: Sro, 04.04.2007, 17:08 ]
No i jak chłopaki da mi ktos jakas konkretna opowiedz ??


Tytuł:
Post Wysłano: 04 kwie 2007, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

A wiec tak:
1) aby zaczac odczytywac zapisane kody bledow nalezy wlaczyc zaplon i przytrzymac na okolo 2 sekundy dany przycisk. Zaczyna wtedy migac lampka, a Ty uwaznie wszystko liczysz. Aby odczytac nastepny kod bledu znowu naciskasz na przycisk i liczysz.

2) Kody bledow czesto maja numer dwucyfrowy (cyfra dziesiatek + cyfra jednosci). Dluzsze blysniecia oznaczaja cyfre dziesiatek, a krotkie cyfre jednosci danego kodu bledu (np dlugi+dlugi+dlugi+krotki+krotki= 32). Jezeli nie ma zarejestrowanych kodow bledow lampka zapali sie na okolo 4sekundy.

3) kasowanie kodow bledow odbywa sie w ten sposob, ze trzymasz nacisniety guzik od diagnostyki, wylaczasz zaplon trzymajac ten przycisk, po czym wlaczasz zaplon trzymajac nadal ten przycisk. Po tej kombinacji kod powinien byc wykasowany.

Powodzenia z liczeniem. Napisz co otrzymales.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 kwie 2007, 10:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

To nie wiem czy to sa te wyniki zrobiłem jak muwiłes i mam tak : wolno+wolno+wolno+wolno+wolno+szybko+szybko+szybko+szybko+szybko+szybko= 56 a drugi raz tak zrobiłem i mam wolno+wolno+wolno+szybko+szybko+szybko= 33
pozdrawiam

[ Dodano: Czw, 05.04.2007, 10:33 ]
I bedzie wiadomo juz cos z tych kodów co boli moja Scanie ??:) czy to dobrze odczytałem kody ??


Tytuł:
Post Wysłano: 05 kwie 2007, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Kod 33 onacza problem z napięciem elektrycznym dochodzącym do jednostki EDC. Napięcie na stykach jest zbyt niskie lub zbyt wysokie. Może to oznaczać spadek napięcia związany ze słabą wydajnością akumulatorów lub złym ładowaniem ze strony alternatora. Nie można oczywiście wykluczyć problemu wiązki czy styków elektrycznych. W momencie gdy ten błąd jest aktywny jednostka EDC ogranicza moment obrotowy silnika (prawdopodobnie stąd słaba moc). Dodatkowo kod 56 świadczy o złej pracy pompowtryskiwacza na 6 cylindrze. Świadczy o nieprawidłowym działaniu cewki elektrycznej (ale nie tylko). Ponieważ w momencie błędu jednostka EDC wyłącza jakby z użycia błędnie działający pompowtryskiwacz silnik może dość nierówno pracować ponieważ pracuje na pozostałych pięciu, które próbują nadrobić to co stracił ten wadliwy. Niewykluczone że te dwa błędy mogą znacząco wpływać na pracę silnika stąd problem, który pojawił się w tym przypadku. Pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 kwie 2007, 12:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

No wielkie dzieki kolego :) jestem bardzo wdzieczny auto zjeżdza do domu i zaraz robimy przeglad tych rzczy bardzo dziekuje :)
pozdrawiam

[ Dodano: Czw, 05.04.2007, 12:10 ]
To chyba u mnie ta usterka z EDC bedzie spowodowane uszkodzeniem któregos akumulatora bo teraz sie zdarzyło kierowcy ze auto nie chciało zapalic


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lip 2007, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

RoBeRtO ja u siebie (SCANIA 114L 380 2001r.)mam inaczej mianowicie
jak nacisnę przycisk to mam kody generowane sygnałami o stałej długości
tylko przerwy są różnej długości.

Rozumiem że u mnie to przerwy oddzielają cyfrę dziesiątek lub jedności,
dodatkowo u mnie wszystkie kody są generowane odrazu,
tylko przerwa między kodami jest jeszcze dłuższa niż między dziesiątkami a jednościami

I czy jest możliwe że kody są więcej niż dwucyfrowe?
bo u mnie po naciśnięciu przycisku na zdjęciu nr 1 (chyba retarder)
wygenerowało następujące błyśnięcia.
Podaję tak jak mi błyskało, liczba oznacza ilość błyśnięć,
np 15=15 błyśnięć bez przerwy lub 6=6 błyśnięć

4_6_8_2
czyli tylko jeden kod? 4682 i tu nie wiem co to może oznaczać


A po naciśnięciu przycisku na zdjęciu nr 2 (ABS)
wygenerowało następujące błyśnięcia:
podaję tak jak mi błyskało liczba oznacza ilość błyśnięć
np 15=15 błyśnięć bez przerwy

6_1__15_11__4_5__4_4__2_1

i nie wiem jak zinterpretować własnie te 11 i 15 błyśnięć

Na całej reszcie nic nie błyskało i te kasowanie które jest opisane wyżej
u mnie nie działa może u mnie jest inaczej?

Proszę o pomoc
Dodam że jestem w posiadaniu Schematu EDC i diagnozy EDC z kodami
w języku Angielskim jak ktoś chętny to wysyłam za free.


Obrazek

[ Dodano: Pią, 13.07.2007, 18:48 ]
co? nikt nic nie wie na ten temat
POMOCY!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lip 2007, 13:48
Posty: 15
Lokalizacja: Lębork - Słupsk

Bardzo mozliwe ze masz filtr elektrycznie sterowany i komputer przestawil go na jak namniejsza wydajnosc . Dlatego moze cie mulic ale istnieje tez inna opcja Zatankowales kibel .

_________________
Volvo FH 16 / 2005 Rok 600 koni 6 stopniowy retarder :P 3 osie :) / ! :D Yea


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: