Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 maja 2007, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Interesuje mnie jakie rzeczy i z jaka temperaturką moge jechać chłodnią np. na zakazie weekendowym w Niemczech lub Francji?
Ostatnio miałem taki przypadek , że na Swiecku wiezliśmy wyroby czekoladowe w CMR temperatura transportu +7 i legalnie na zakazie (zakaz w niemczech u nas kolejka od początku dwupasmówki)pojechaliśmy.Jechało za nami drugie auto z tym samym ale na zaladunku mu wpisali w CMR+11 i zawrucili go w kolejke.Wiem że mogę jeżdzić ze świeżym mięsem , owocami , warzywami , jajkami.Może ma ktoś taki wykaz jak celnicy na granicy mile widziany.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 01 maja 2007, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

http://www.psm.pl/ograniczenia/zestawienia/niemcy.html
Cytuj:
Wyjątki (wyłączenie z zakazu ruchu):

1. Przeznaczone są dla transportu kombinowanego kolejowo - drogowego gdzie transport ładunków od spedytora do najbliższej kolejowej stacji załadunkowej lub też od najbliższej kolejowej stacji rozładunkowej do odbiorcy - na odległość do 200 km; a także kombinowany morsko - drogowy transport ładunków pomiędzy miejscem załadunku lub rozładunku a portem znajdującym się w promieniu maksymalnie 150 km (dostawa lub rozładunek).

2. Dostawy świeżego mleka i produktów mlecznych, świeżego mięsa oraz jego przetworów świeżych ryb, żywych ryb i ich świeżych pochodnych, produktów łatwo psujących się (owoce i warzywa).

3. Pojazdy puste związane z przewozami wymienionymi w pkt. 2.

4. Przejazdy wykorzystywane w transporcie prowadzonym w ramach Prawa Federalnego z tytułu wypełniania obowiązków; w takim wypadku pojazd powinien posiadać stosowne upoważnienie, które należy okazać na żądanie.
Niema nigdzie nic o temp. wydaje mi się, że zależy od tego co jest w CMRze, znam przypadek, że wieźli na +3 i polska kontrola wysłała na parking, bo w CMRze czegoś brakowało, właśnie dot. jazdy w zakazach.

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 01 maja 2007, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

To jest tak możesz wieżć np na +3 i tak jest w CMR ale np na opakowanich data przydatnośi jest np rok i już musisz stać.ak własnie jest z serem.Woziliśmy na Włochy i w Austri zapłaciliśmy 130euro i skierowali nas na parking.Niby świeże i na niskiej temp. ale miała na opakowaniach datę przydatności i trzeba bylo stać.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 01 maja 2007, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Ogólnie to zakaz nie obowiązuje przy temp. od +2 do +6. A co do opisanej przez Ciebie sytuacji, nigdy takowa mi się nie przydarzyła. Nonstop robimy D,F,ESP,B,NL i nigdy nie sprawdzano nam daty przydatności towaru.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Z góry sorry za off-topic'a, ale nie widziałem nigdzie tematu dotyczącego nurtującej mnie kwestii - a nie chcę zakładać nowego tematu.
Zastanawia mnie taka kwestia:
"Czy jeżdżąc z chłodniami trzeba mieć wyrobioną książeczkę zdrowia ?"

Wiem że, sprawa może się wydawać głupia, ale nigdzie nie mogłem znaleźć przepisów które coś o tym mówią ... Może ktoś wie jak to jest w teorii, albo w praktyce :) Z góry dzięki za odpowiedź :)

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2007, 11:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Cytuj:
Z góry sorry za off-topic'a, ale nie widziałem nigdzie tematu dotyczącego nurtującej mnie kwestii - a nie chcę zakładać nowego tematu.
Zastanawia mnie taka kwestia:
"Czy jeżdżąc z chłodniami trzeba mieć wyrobioną książeczkę zdrowia ?"

Wiem że, sprawa może się wydawać głupia, ale nigdzie nie mogłem znaleźć przepisów które coś o tym mówią ... Może ktoś wie jak to jest w teorii, albo w praktyce :) Z góry dzięki za odpowiedź :)
Tak, musisz miec ksiazeczke zdrowia...


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2007, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

może inaczej.
przewożąc artykuły spożywcze niekonfekcjonowane musisz mieć książeczkę zdrowia z Sanepidu i to czy przewożone są chłodnią czy na zwykłej zabudowie plandekowej nie ma znaczenia.
w zimę przewozi się np. farby na izotermach utrzymując stałą temperaturę i do tego nie potrzeba żadnych książeczek.
podsumowując: książeczki potrzebne są w zależności od tego co przewozisz, a nie w zależności od tego czym jeździsz.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2007, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Cytuj:
artykuły spożywcze niekonfekcjonowane
ciekawie to brzmi, tylko nie bardzo wiem co przez to rozumieć - a dokładniej co rozumieć przez NIEKONFEKCJONOWANE :) ... dzięki za wyczepującą odpowiedź ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 5:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

o dokładną definicję co traktujemy jako zwykły - "neutralny" ładunek, a co za artykuły spożywcze trzeba spytać w SANEPID-zie.
różnica mniej więcej wygląda tak: ciastka zapakowane w kartownach to chyba towar neutralny, ale bułki i chleb jaki rozwozi gość w piekarni w koszach to jest towar wymagający książeczki zdrowia.

nie mam z tym na codzień do czynienia więc moja wiedza na ten temat jest powierzchowna.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: