wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Man, TGA] Pytanie dotyczące jazdy na luzie
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9974
Strona 1 z 2

Autor:  DOHC [ 04 sie 2007, 14:18 ]
Tytuł:  [Man, TGA] Pytanie dotyczące jazdy na luzie

Witam !!! koledzy mam pytanie czy dopuszczalne jest zjezdzenie MANem TGA z automatyczną skrzynią biegów na luzie np. z gorki i przy okazji jak wygląda taka sprawa z skrzynią manualną, pytanie dotyczy tylko kwesti eksplatacji auta czy w ten sposób nie zaszkodze w jakiś sposób skrzyni biegów bądz silnikowi

Autor:  K92 [ 04 sie 2007, 14:36 ]
Tytuł: 

Nie rozumiem kolego dlaczego miałbyś to robić ze skrzynią automatyczną ?? W automacie MAN-a nawet jak byś wyrzucił na luz to dopiero jak byś się zatrzymał to wtedy by przerzuciło na luz, tak bynajmniej mówił mi kiedyś kierowca, sam użytkowuję TGA w automacie ale nigdy nikt w nim nie próbował robić czegoś takiego.
Radziłbym kolego przejrzeć kolego temat
viewtopic.php?t=9797&postdays=0&postorder=asc&start=0
co prawda nie jest dokładnie powiedziane o MAN-ie TGA ale właściwie wszystkie skrzynię działają podobnie więc na pewno dowiesz się więcej info.

Autor:  DOHC [ 04 sie 2007, 14:51 ]
Tytuł: 

wiem ze to niebezpieczne i nie powinno się w ten sposób jeździć w zadnej sytucaji ale czasami mam ochote wrzucic na luz by zaoszczędzić troche paliwa a jest taka możliwość by w czasie jazdy wrzucić na luz, czytałem kiedyś o skrzyni automatycznej Volvo która samodzielnie w czasie jazdy przezuca na luz przy niewielkich zjazdach czy małych górkach

Autor:  chichita [ 05 sie 2007, 17:40 ]
Tytuł: 

Ostatnio w telewizji ogladałem ciekawy program o motoryzacji. I tam mówili ze nowoczesne silniki osobówek przy zjeździe z górki nie spalaja kropli paliwa :) Az sam nie mogłem w to uwierzyc 8) Niestety mówili tylko o silnikach osobówek. Nie wiem jak to sie ma to do ciężarówek ale taki patent powinni zastosowac wszyscy producenci trucków. A moze tak jest :P

Autor:  benek86 [ 05 sie 2007, 17:47 ]
Tytuł: 

tak jest przy autach które chodzą na wtrysku. kiedy auto hamuje silnikiem wtedy komputer przestaje podawać paliwo poprzez wyłączenie wtryskiwaczy.
wtedy auto nic nie pali a przy jeździe na luzie bierze paliwo bo silnik cały czas pracuje.

Autor:  wojak [ 05 sie 2007, 19:58 ]
Tytuł: 

A mam takie pytanie. Czy we wszystkich Manach TGA przy automatycznej skrzyni biegow strasznie zrywa :?: Czy to juz bedzie probem z tarcza od sprzegła :?:

Autor:  DOHC [ 05 sie 2007, 20:14 ]
Tytuł: 

mnie w TGA przy pełnym załadunku np. na wstecznym biegu szarpie ciężko jest delikatnie podjechać pod rampe

Autor:  martin_1991 [ 05 sie 2007, 22:58 ]
Tytuł: 

Kolego jak puścisz gaz z górki to on odcina paliwo tak jest napewno w ciężarówkach sterowanych komputerowo , a czy szarpie to ci powiem że jak sie wciska gaz powoli to długo nic sie nie dzieje aż w końcu cię wyrwie .

Autor:  cas50 [ 05 sie 2007, 23:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
tak jest przy autach które chodzą na wtrysku. kiedy auto hamuje silnikiem wtedy komputer przestaje podawać paliwo poprzez wyłączenie wtryskiwaczy.
wtedy auto nic nie pali a przy jeździe na luzie bierze paliwo bo silnik cały czas pracuje.


[ Dodano: Nie, 05.08.2007, 21:53 ]
troche przeszadzasz ni moze ci wylaczyc calkowicie bo silnik zgasnie ogranicza ilosc dawkowanego paliwa przy exhaust brakes a przy engine brakes zawory sa zakniete a przy dojsciu tloka do TDC jest zawor wydechowy uchylony na moment i od nowato samo

Autor:  benek86 [ 06 sie 2007, 15:51 ]
Tytuł: 

nie wiem jak to dokładnie działa, ale mam w aucie komputerek pokazujący aktualne spalanie i w czasie hamowania silnikiem pokazuje zerowe zużycie paliwa a przy jeździe na luzie pokazuje 1l/h

Autor:  DIAKON10 [ 07 sie 2007, 19:50 ]
Tytuł: 

A poza tym jak jedziesz z gorki to ci auto trzyma obroty i jest bezpieczniej. Luz jest niedopuszczalny.
Jak jade osoboweczka to czesto tak robie z gory ze zapinam nizszy bieg. Przy ewentualnym zakrecie na koncu gory nie trzeba tyle hamowac tylko obroty auto trzymaja.

Autor:  pawelek [ 08 sie 2007, 13:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
troche przeszadzasz ni moze ci wylaczyc calkowicie bo silnik zgasnie

jak może silnik zgasnąć skoro auto jest na biegu i silnik cały czas sie obraca? w chwili wciśnięcia gazu paliwo podawane jest do silnika i wszystko smiga jak wczesniej

Autor:  zwoli [ 08 sie 2007, 19:58 ]
Tytuł: 

Ja mam przeplywomierz w xf zamontowany i tak jak wczesniej pisano przy zjezdzie na silniku nic auto nie spala pokazuje0.0 a co do wyrzucania na luz to chyba praktyka jescze z epoki starow i jelczow dla bezpieczenstwa twojego i twojej skrzyni biegow nie wyrzucaj na luz bo to sie nieoplaca :roll:

Autor:  Kmietek [ 09 sie 2007, 0:40 ]
Tytuł: 

Co wy gadacie kazdy samochod ma zerowe spalanie jak nie jest wcisniety gaz i oborty sa powyzej troche 1 tys/minute i to nawet pod gore 8)

Autor:  Sewex [ 10 sie 2007, 20:48 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o pytanie to niebardzo jest możliwośc wrzucenia w Manie TGA z automatem na luz podczas zjazdu z górki,choć i tak nie rozumiem po co to robić??a zrywanie podczas cofanie, na jakim biegu cofasz jeśli masz Mana z tym starszym automatem jest tam R1 i Rm, dużo lepiej cofa się na Rm to samo do manewrowania na Dm będzie wygodniej:):)
Pozdrawiam

Autor:  P_Adams [ 15 sie 2007, 12:36 ]
Tytuł: 

Na luz nie można wrzucać podczas jazdy, obojętnie z jaką skrzynią jest pojazd. Wtedy skrzynia nie ma smarowania i szybko się nagrzewa.

Autor:  robby [ 11 wrz 2007, 15:02 ]
Tytuł: 

jeżdże man-ami i na skrzyni zarówno manualnej jak i atomacie i wiem z doświadzczenia że na luz się nie opłaca a przy automacie to już wogule jest bez sensu, gdy się zdejmie noge z gazu i zaczyna zwalniać skrzynka sama dostosowuje bieg do prędkości i przy zmianie też nie spala ani kropli paliwa a więć mamy parę metrów przejechane bez zużycia paliwa. Przy manualnej sprawa jest podobna tylko sami musimy mieszać dźwignią. Co do samej jazdy na luzie skrzynia ma smarowanie bez względu czy ciągnie czy nie (pompa smarowania jest na głównym wałku skrzyni) nawet na postoju kiedy motor pracuje ma smarowanie oczywiście żaden producent nie zaleca jazdy na luzie ale tylko z przyczyn ekonomicznych

Autor:  Edler [ 11 wrz 2007, 19:20 ]
Tytuł: 

Jak dla mnie to kiedy puszcza się gaz w automacie to skrzynia zostanie rozzprzęglona więc to jak luz.

Autor:  robby [ 12 wrz 2007, 4:16 ]
Tytuł: 

więc kolego jesteś w błędzie żadna skrzynia z chwilą zdejmowania nogi z gazu nie rozsprzęgla, pozostaje na biegu dostosowując się do prędkości z jaką jedziemy.
co do cofania automatem przy pełnym ładunku zdaża się że potrafi zerwać z miejsca ale w większej mieże zależy od umiejętności kierowcy i czy ewentualnie przy wymienianie sprzęgła było odpowiednio wyregulowane. w moim aucie padło po 700 000 km. i na regulacji byłem trzy razy i to w autoryzowanym serwisie

Autor:  mihoo [ 14 wrz 2007, 21:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
więc kolego jesteś w błędzie żadna skrzynia z chwilą zdejmowania nogi z gazu nie rozsprzęgla, pozostaje na biegu dostosowując się do prędkości z jaką jedziemy.
Akurat mam w samochodzie Polskiego Trakera 1/2007. Jest w nim test nowego Volva FH z I-Shiftem i pozwolę sobie zacytować kawałek ze strony 20:
Cytuj:
[...] W pierwszych i-shiftach program sprawdzał się bardzo dobrze, a w drugiej ich generacji po zastosowaniu szybszego komputera skrzynię można posądzić o ludzkie skłonności do permanentnego wykorzystywania okazji do "jazdy za darmo". Automat, gdy wyczuje wystarczającą pochyłość, wrzuca luz, a gdy prędkość wzrośnie ponad zaprogramowaną na brensomacie - włącza bieg i rozpoczyna hamowanie. [...]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/