Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lut 2007, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2007, 12:05
Posty: 15
Lokalizacja: Rzeszów

Witam mam takie ptyanie : czy jest jakaś kolejność podłączania instalacji pneumatycznych i elektrycznej również absu

_________________
Le transit international routier (TIR)


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2006, 10:56
Posty: 84
Lokalizacja: Koszalin

Nie ma zasady który pierwszy a który drugi tylko musisz wszystkie podłaczyc dobrze.

_________________
Warstat:
Iveco TurboStar II- 5%
Tank Trailer-0%
Scania 14G 580 V8 8x4 "Finn Hansen"-1%


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Szczerze mówiąc to pierwszy powinien być przewód doprowadzający powietrze do układu, ale do jest jeszcze ze starych podręczników dla kierowców i mżę na odwrót i nic się też nie powinno stać.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Zalecenia są takie aby ABS podłączyć przy wyłączonym zapłonie.Reszta nie ma znaczenia,pomyłka też wykluczona.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 19:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2006, 10:56
Posty: 84
Lokalizacja: Koszalin

DRIVER1965 pomyłka jest możliwa jeżeli ma zaczepy w takim samym kolorze w co wątpię

_________________
Warstat:
Iveco TurboStar II- 5%
Tank Trailer-0%
Scania 14G 580 V8 8x4 "Finn Hansen"-1%


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Mnie uczyli ze przy podlaczaniu najpierw zolty, potem czerwony a na koncu elektryczny. Przy odpinaniu w odwrotnej kolejnosci. Nawet w Polskim Trakerze w artykule o prawidlowym podpinaniu naczepy napisali ze prawidlowa kolejnosc jest taka jak ja napisalem.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 2:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Na egzaminie najpierw podpiąłem elektryczny potem pneumatyczny żółty i na końcu czerwony - i nic egzaminator nie mówił.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

to miałeś kolego szczęście ... w sumie to każda szkoła jazdy uczy w kolejności podawanej przez kolegów - pneumatyki żółty/czerwony ... potem ABSy i ewentualnie na koniec dwie instalacje prądowe ...

a co do egzaminów - to kwestia egzaminatorka ... w Szczecinie za niepoprawne kable od razu jest "papa" ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2007, 2:01
Posty: 63
Lokalizacja: Skierniewice

Cytuj:
to miałeś kolego szczęście ... w sumie to każda szkoła jazdy uczy w kolejności podawanej przez kolegów - pneumatyki żółty/czerwony ... potem ABSy i ewentualnie na koniec dwie instalacje prądowe ...

a co do egzaminów - to kwestia egzaminatorka ... w Szczecinie za niepoprawne kable od razu jest "papa" ...
Zależy od egzaminatora ogólnie to czy najpierw podepniemy elektryke czy pneumatyke to nie robi różnicy. W nocy czy przy słąbej widocznosci nawet lepjej jest zapinać najpierw elektrykę. Ale już co do kolejności podpinania pneumatyki to tak jak kolega wyżej pisał, bo teoretycznie nic nie powinno sie stać ale ponoć były przypadki ze hamulce się rozblokowały ( tak przynajmniej u mnie instruktor mówił)

_________________
Kierowca-Konwojent
latam autami marki IVECO o DMC 3,5-7,5T


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

na drodze, jak już sam będziesz zapinał ... to będzie obojętne czy zapniesz najpierw całą elektrykę czy powietrze ... ale egzaminki państwowe, to jest casting ... nie podoba się coś i idziesz znów za mięsiąc ... co z tego że umiesz najlepiej jeździć ... ?? co do rozblokowania hamulców to ważna chyba jest kolejność zapinania kabli ... zawsze żółty pierwszy idzie ... było coś na ten temat w którymś "Polskim Trakerze" ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 15:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przewód żółty jest od sterowania hamulcami w naczepie kiedy się hamuje lub zaciąga hamulec postojowy pojawia się w nim ciśnienie nie dotyczy np volva FH gdyż po zaciągnięciu hamulca ręcznego nie ma wnim ciśnienia które pojawia się gdy spadnie ciśnienie w koniu i wyskoczy taki bezpiecznik przy dzwigni hamulca ręcznego
Przewód czerwony jest od zasilania powietrzem naczepę i cały czas w nim jest ciśnienie i występuje w naczepie zawór bezpieczeństwa jak podłanczamy przewód czerwony a nie mamy podłonczonego przewodu żółtego następuje automatyczne odblokowanie hamulców w naczepie i anologicznie przy odłanczaniu czerwonego przewodu następuje automatyczne zablokowanie hamulców.
A więc kolejność podłanczania przewodów jest ważna zwłascza podczas szczepiania i rozłanczania zestawu na wzniesieniu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2007, 1:45
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław,PL/Naas,IE

DOHC, odpowiedź znajdziesz w artykule z Polskiego Trakera. Linki do skanów, które już ktoś zamieszczał na tym forum, ale powtórzę:
http://i40.photobucket.com/albums/e248/MaTi_D/str1.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e248/MaTi_D/str2.jpg

_________________
Jedź i daj jechać innym


Tytuł: Dziękuje
Post Wysłano: 04 lut 2007, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2007, 12:05
Posty: 15
Lokalizacja: Rzeszów

ostatnio podchodziłem do egzaminu o tych sprawach dowiedziałem się dopiero w kolejce kiedy przed rozpoczęciem manewrów na placu, każdy z kursantów mowił co innego :? dzisiaj dopiero dowiedziałem się jak mam podchodzić do podpinania kabli za co dziękuje

_________________
Le transit international routier (TIR)


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Macie racje z tym egzaminem. Dla mojego egzaminatora nie mialo znaczenia ktory pierwszy kabel. Znow dla egzaminatora kolegi mialo to znaczenie. Wiec przyszli kierowcy radze przed rozpoczeciem egzaminu wypytac egzaminatora o takie rzeczy bo jak widac dla jednego nie ma to znaczenia a dla drugiego ma. A oblac i stracic 200zl za kable sie nie oplaca.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Cytuj:
A oblac i stracic 200zl za kable sie nie oplaca
jeszcze te 200zł to się JAKOŚ przeżyje ... ale kolejny miesiąc czekania to już jest całkiem dobijające :( z tym pytaniem egzaminatora, to też zależy na kogo się trafi ... "To Pan nie wie ?? To po co Pan na egzamin przychodzi ??" i już na start masz minusa ... ech ... egzaminki ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lut 2007, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Kolega MAN napisał w/g mnie dokładnie tak jak to powinno być. Dlatego, że na egzaminie jeden egzaminator zwróci na to uwagę drugi nie, a wpraktyce staniesz na lekkim podjeździe rozepniesz zestaw nie zachowująć prawidłowej kolejności i może ci naczepa troszkę uciec.
Jaki się cżłowiek nauczy prawidłowo na samym początku, to w nocy o północy, z zamkniętymi oczami będzie to robił prawidłowo i z bezpieczeństwem dla całego zestawu.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: