Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: DAF 2.5 TD
Post Wysłano: 08 mar 2007, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 21:34
Posty: 26
Lokalizacja: KUJ POM

Witam mam maly problem mam cos z hamulcami ale mam twardy pedal zeby zachamowac musze mocno wciskac to sa wszystkie hamulce tarcze szczeki klocki są oki tylko sie czesto zapala czujnik co jest w pompie hamulcowym jak odlocze to sie nieswieci . vacopompa dobra serwo dobre


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Mógłbyś to jakoś zrozumialej napisać. A co do hamulców to będzie coś przytarte albo serwo coś niedomaga. Weź posprawdzaj wszystko (tłoczki rozpieraki cyliderki prowadnice zacisków) a i Ciekawi mnie jeszcze ta kontrolka może mały stan płynu ? zobacz co tam słychać w tym zbiorniczku i może warto by było wymienić płyn hamulcowy ?

(Przenoszę do działu mechanika)

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 21:34
Posty: 26
Lokalizacja: KUJ POM

no plynu hamulcowego jest na stanie maks no moze by trzeba bylo wymienic plyn zaciski i tloczki s a dobre sprawdzane a jak z ladunkiem jade ma gorsze hamulce na moscie jest jakis regulator


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 22:20
Posty: 88
GG: 6134783
Lokalizacja: Kraków

Może przewód od podciśnienia do serwa jest zerwany


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 21:34
Posty: 26
Lokalizacja: KUJ POM

przewód od vacopompy jest caly ale jutro wymienie plyn hamulcowy i zobaczymy czy to ma wine bo ten plyn w zbiorniku wydaje sie mi metny jaki jest najleprzy plyn hamulcowy :?: .... :roll:


Tytuł:
Post Wysłano: 10 mar 2007, 14:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

JARAS faktycznie o tym nie pomyślałem przecież tam masz regulatory ciśnienia do tylnych kół. Tam zacznij swoje działania bo jak on się przytarł w taki sposób że na tylne koła idzie bardzo małe ciśnienie to pedał może być twardy a i z ładunkiem będzie słabo hamował. A to jest takie dość delikatne urządzenie i często różną dziwną postać ma układ dźwigienek który nim steruje.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2007, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 21:34
Posty: 26
Lokalizacja: KUJ POM

wlasnie tam grzebalem tam jest taki regulator co reguluje sprezyna zdjąlem ją to bez ladunku byly gorsze hamulce naciąglem sprezyne tez gorsze to zostawilem tak jak bylo bo niebylo zadnej róznicy wlasnie pwoiem cos brat muwil ze bylo malo plynu hamulcowego a byl chyba zielony a on dolal zólty a jaki to nieiwem . bede musial wymienic plyn na nowy moze to cos pomoze manilem wczesneij zrobic to ale w poniedzilek wezne sie za to


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2007, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Ja się nie spotkałem z zielonym płynem hamulcowym (chyba że był jużbardzo stary i zanieczyszczony), każdy inny był żółty :) A te regulatory lubią się psuć a całkiem możliwe że są zatarte jak mówiłeś że wywaliłeś sprężynę i było to samo. Mogło się to stać przez ten płyn hamulcowy bo on posiada środki antykorozyjne i smarujące, ale jak on pracuje tam już kilka lat i jest mocno obciążony to wiadomo że traci swoje właściwości nie mówiąc już o tym że od temperatury robi się z niego woda :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2007, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 21:34
Posty: 26
Lokalizacja: KUJ POM

nio muwil ze zachodzil tak pod kolor niebieski . to tak bylo jak wyjąlem tą sprezyne to byly jescze gorsze hamulce. i wtedy taki mróz przyszedl i to sie stalomysle ze bedzie plyn a jakie są najleprze plyny co by wlac bym musial a czy plyny hamulcowe są pod jednym kolorem tylko

[ Dodano: Pon, 12.03.2007, 16:26 ]
wymienil nowy plyn zadnej poprawy tak samo jest jak bylo


Tytuł:
Post Wysłano: 13 mar 2007, 0:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

A rozbierałeś coś te zaciski ? bo może też któryś z przewodów giętych jest zatkany. Tylko to musiałbyś spróbować wciskać tłoczek i zobaczyć jak ciężko to idzie. A jeśli chodzi o płyn hamulcowy to naprawdę nie wiem jaki Ci poradzić a jeśli chodzi o kolor to chyba wszystkie są żółte (przynajmniej ja innego nie widziałem).

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 13 mar 2007, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego po prostu masz zapowietrzony układ hamulcowy trzeba go odpowietrzyć, wtedy wruci wszystko do normy samochody dostawcze do 3,5 tony zwykle maja układ hamulcowy hydrauliczny.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 mar 2007, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Ja się nie spotkałem z zielonym płynem hamulcowym (chyba że był jużbardzo stary i zanieczyszczony), każdy inny był żółty
Jak nie mogłeś widzieć zielonego płynu hamulcowego chyba że jesteś za młody na to kiedyś był płyn hamulcowy R3 który miał kolor zielony i nie mozna było go mieszać z płynami hamulcowymi z seri DOT1, 2, 3, 4

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 14 mar 2007, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Jak nie mogłeś widzieć zielonego płynu hamulcowego chyba że jesteś za młody na to kiedyś był płyn hamulcowy R3 który miał kolor zielony i nie mozna było go mieszać z płynami hamulcowymi z seri DOT1, 2, 3, 4
No widać mogłem się nie spotkać a nie wiem ile musiałbym mieć lat żeby pamiętać taki płyn jak R3, bo żyje już w erze DOT 3 i 4 :)

Pozdrawiam
Cytuj:
Kolego po prostu masz zapowietrzony układ hamulcowy trzeba go odpowietrzyć,
A nie jest czasem tak że jak jest zapowietrzony ukłąd to pedał jest miękki ? powietrze jest bardziej "ściśliwe" niż płyn jakikolwiek a co dopiero hydrauliczny.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 mar 2007, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No widać mogłem się nie spotkać a nie wiem ile musiałbym mieć lat żeby pamiętać taki płyn jak R3, bo żyje już w erze DOT 3 i 4
Jeszcze w latach 90 był powszechnie stosowany ten płyn zwłaszcza w polskich samochodach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 04 kwie 2007, 9:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 21:34
Posty: 26
Lokalizacja: KUJ POM

kolega muwil mo i tych plynach ja wlalem plyn dot 4 zólty a ja musialem mneic widocznie juz tak zabrudzony. jescze nie doszlem co to moze byc ale mysle ze pompa ale jak odpowietrzam to daje plyn to czyli chyba mzoe byc dobrze . ja mysle z emoze byc ten regulator z tylu


Tytuł:
Post Wysłano: 03 cze 2007, 1:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2007, 23:49
Posty: 32

Cytuj:
kolega muwil mo i tych plynach ja wlalem plyn dot 4 zólty a ja musialem mneic widocznie juz tak zabrudzony. jescze nie doszlem co to moze byc ale mysle ze pompa ale jak odpowietrzam to daje plyn to czyli chyba mzoe byc dobrze . ja mysle z emoze byc ten regulator z tylu


[ Dodano: Sob, 02.06.2007, 23:34 ]
jakzdjales sprezyne to powinies miec hamulce ztylu jak brzytwa a przod slaby a odwrotnie jak masz sprezyne ciezar ladunku dopiero dociska skrzynie do mostu i sprezyna traci tension sprawdz chyba load sensor masz padniety to ten ze sprezyna

_________________
cas


Tytuł:
Post Wysłano: 03 cze 2007, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 21:34
Posty: 26
Lokalizacja: KUJ POM

no ja wymienialem pompy hamulcowe i to samo bylo bo tego ze sprezyna niemoge nowej bo muwia ze tylko szukac uzywki tego nie produkuja ale mam sprawną noge od tego hamowania ale daje rade :mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: