Czyli mniejsze koła w naczepie jak i w samochodzie.Firma Rico często stosuje takie specjalne siodła żeby wyrównać różnicę między naczępą , a ciągnikiem.
_________________ scania R-serie "Stronger than ever"
kontrukcja naczepy typu mega (dawniej zwana MegaJumbo) była rozwinięciem naczepy jumbo i odpowiedzią na potrzeby śródków transportu przystosowanych do przewozu częsci samochodowych w pojemnikach o nazwie gitterbox.
w normalnej naczepie wchodzą dwie warstwy, a ponieważ są to naogół lekkie rzeczy więc zrobiono naczepę, któa mogła przewozić trzy warstwy.
tutaj napotkano na małe trudności.
do przewozu trzech warst gitterboxów naczepa musi mieć wysokość wnętrza 2,95-3,0m natomiast pojazd ograniczony jest wysokością do 4m, więc postanowiono obniżyć zawieszenie, zastosować ogumienie niskoprofilowe, użyć ramy o bardzo niskim profilu, jak i niskiego siodła (są 3 wysokości siodeł).
wszystko to razem wzięte pozwoliło na osiągnięcie takiej wysokości skrzyni ładunkowej.
ale pozostał problem załadunku.
gitterboxy ładuje się bokiem, a konstrukcja naczepy posiada na górze po bokach listwy prowadzące otwierany dach oraz boczne kurtyny ograniczające prześwit boczny do 2,78m którędy nie przechodzą trzy gitterboxy.
skonstruowano takie coś jak podnoszony dach. po otwarciu bocznej kurtyny kierowca za pomocą sterowania mechnicznego, bądź hydraulicznego podnosi jedną stronę dachu o 25cm do góry, zostaje załadowany, opuszcza dach, zasuwa kurtyne i jest gotowy do drogi.
w rezultacie standardowy zestaw może przewiźć 160 kuchenek z Wrozametu, a mega 240, czyli duży zysk.
jednak zestawy typu mega mają również wady. w następstwie niskiego zawieszenia elementy pojazdu są około 7-8cm na powierzchnią drogi, co bywa uciążliwe w krajach starej UE natomiast w Polsce bardzo.
w ciągnikach przystosowanych do zestawów mega zastosowano przednie zawieszeni na poduszkach powietrznych i wewnątrz kabiny jest taki przycisk, który powoduje jednoczesne podniesienie o 15-20cm całego ciągnika podczas jazdy.
drugą wadą jest zastosowanie niskiego siodła o ograniczonym zakresie wychylenia, ma mniejszy kąt od standardowego. w rezultacie zestawy takie nie mogą przejeżdżać przez wypukłosci i zagłębienia w poprzek jezdni bo grozi to wyrwaniem sworznia sprzęgu (królewskiego).
Ostatnio zmieniony 31 mar 2007, 18:34 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi o to, że jeśli w jednym ogłoszeniu jest np. ciągnik MEGA a w drugim ciągnik Low Deck, to w praktyce są to takie same ciągniki na mniejszych oponach. Czasem można się również spotkać z określeniem: na małych kołach.
Chodzi o to, że jeśli w jednym ogłoszeniu jest np. ciągnik MEGA a w drugim ciągnik Low Deck, to w praktyce są to takie same ciągniki na mniejszych oponach. Czasem można się również spotkać z określeniem: na małych kołach.
To to wiem, taki urąg to nie jestem ale byłem tylko ciekaw czy LOW DECK a MEGA to różnica jakaś czy tylko w nazwie.
PS. Widzę że z Bochni jestes tak jak ja
_________________ ...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A
sama nazwa LOW DECK jest własną nazwą ciągnika siodłowego z obniżonym zawieszeniem przystosowanym do ciągnięcia naczep typu mega stosowaną przez Mercedesa.
np. Volvo dla takiego pojazdu ma kilka wysokości ram: X-Low, Low, Medium, High, X-High, oraz klika wysokości zawieszeń: Low, Medium, High i X-High.
w Iveco ciągnik do naczep Mega nazywa się LT Low Tracktor.
więc popularnie stosowane określenie powinno się odnosić tylko do ciągników i to marki Mercedes.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę