Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 mar 2007, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2007, 22:42
Posty: 14

mam problem z odpaleniem man-a 19,403.Gdy go odpalę po wcześniejszym odpowietrzeniu praca jest bez zarzutów, ale gdy chcę odpalić po np. godzinie paliwo schodzi z układu.Problem zaczął się po wymianie filtrów paliwa u mechanika. We własnym zakresie wymieniłem pompę paliwową ręczną wraz z dwoma zaworkami znajdującymi się przed i za nią.Sprawdziłem zaworek kulkowy na klucz 19 średnica 14mm (niby trzyma), nie sprawdzałem pompki paliwowej mechanicznej.W odstojniku znajduje się około 1 cm powietrza .Raz udało mi się zlikwidować to powietrze przy odpowietrzaniu i po kilku min. znów był cm powietrza w odstojniku. Proszę o pomoc.

[ Dodano: Sob, 31.03.2007, 23:03 ]
zbyszek


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2007, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2005, 0:53
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa/Suwałki

A sprawdziłeś wszystkie przewody czy opaski zaciskowe są odpowiednio zaciśnięte, czy przewody te są odpowiedniej średnicy i są naciągnięte dosyć daleko. Sprawdź też uszczelkę z pod szkła od odstojnika. Może zasysać powietrze ale nie musi ciec

_________________
Witam po latach przerwy! ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 3:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 22:39
Posty: 49
Lokalizacja: Ślask

hej.


sprawdz jednak ten zaworek, na oko bedzie nie popekany a bedzie złom, wkreciłem nowy i odrazu złom bo wsklepie wcisli mi jakis turecki badziew. włacz zapłon popompuj pompka i odpal niech chodzi, jak zgasisz manika i z odstojnika paliwo zniknie to znaczy ze ten zaworek szmelc.


podzrowienia.

[ Dodano: Nie, 01.04.2007, 2:27 ]
a jeszcze zobacz czy filtry sa ok bo czasem jak sie dokreca np łascuchowym kluczem to mozna uszkodzic,albo te srubki 8 do odpowietrzania moga miec przekrecone gwinty.

pozd


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 7:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Sprawdź też uszczelkę z pod szkła od odstojnika. Może zasysać powietrze ale nie musi ciec
W tym MANie jest plastytkowy odstojnik wkręcany w obudowę na oring. Sprawdz jeśli są w filtrach korki pod spodem czy są one dokręcone. Jeśli nie widać żadnych wycieków z układu paliwowewgo to zacznij od wymiany tego zaworu zwrotnrgo na klucz 19

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2007, 22:42
Posty: 14

dzięki za odpowiedzi.filtry były sprawdzane, czyli uszczelki w filtrach oki. odstojnik dokręciłem srednią siłom, może trzeba bardzo mocno?:z niego nie zchodzi paliwo tylko w nim jest około 1cm. powietrza.A czy może być w odstojniku powietrze? Raz udało mi się zlikwidować to powietrze a gdy silnik chodził po kilku minutach momentalnie zaciągnoł właśnie około 1 cm.powietrza, gdy zgasiłem i po pewnym czasie nie zagadał.

[ Dodano: Nie, 01.04.2007, 10:47 ]
kolega pisze żeby wymienić zawór zwrotny z kulką na klucz 19. czy on może być przyczyną dostawania się powietrza do filtrów i odstojnika? aha i jeszcze jedno:w pompce paliwowej mechanicznej która jest poniżej ręcznej (u dołu pompy paliwowej)też są jakieś zaworki może to one broją?

[ Dodano: Nie, 01.04.2007, 10:50 ]
robi też się podciśnienie w zbiorniku ale przed tą wymianą filtrów taż tak było i gadał od dotytku. w chwili obecnej jest 7 cm. paliwa ale nawet przy 4 cm. było dobrze.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 12:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Generalnie za cofanie się paliwa w układzie paliwa odpowiada ten zaworek na klucz 19. Co do powietrza w odstojniku to się nie przejmuj nawet jak jest centymetr powietrza to i tak silnik prawidłowo zapala co do samych zaworków zwrotnych w pompie mechanicznej jak by te siedziały to podczas pracy silnika by ta pomka nie pompowała paliwa do pompy wtryskowej.
Co do podcisnienia przy małym stanie paliwa moze mieć znaczenie na prubę odkręć korek od baku no i wyczyść odpowietrznik w smoku który masz zapchany

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 14:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 12:47
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice

Układ paliwowy zaczyna się w baku - przewód ssący i w baku kończy - przewód przelewowy. Żeby się nie zapowietrzał to musi być po prostu szczelny. Jesli obydwa przewody smoka w baku są zanurzone w ropie to przy szczelnym układzie nie ma prawa się zapowietrzać. Zaworek przelewowy może zupełnie nie trzymać. Zaworki w pompce podającej mogą być wypracowane ale żeby pojawiło się powietrze to MUSI być nieszczelność. I ty musisz ją znaleźć. Czasami jest to niezła zabawa. Szukaj najpierw po stronie ssania. Między bakiem a pompą zasilającą .Nieszczelność po stronie ciśnienia najczęściej widać. I sprawdź jeszcze raz to co było ruszane- filtry i odpowietrzniki


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2007, 22:42
Posty: 14

znów dziękuję za pomoc.Jutro postaram się kupić ten zaworek z kulką na klucz 19(rozumiem że jest to ten przelewowy)będę też szukać nieszczelności na tekelanie pomiędzy smokiem a ręczną pompką. Kolega gucio mówi że ten przelewowy nie ma nic wspólnego ze schodzeniem paliwa -niby logicznie myśląc ma racje. koledzy jeszcze jedno:przy pompowaniu ręczną pompką z pod tego plastiku(którym się pompuje) poci się paliwo.wymieniłem ją na nową jak już wcześniej pisałem. i co?nowa też się poci czyli może tam się dostaje powietrze jeśli się wydostaje paliwo(to może tam ciągnie powietrze)
pozdrawiam wszystkich












:
;:MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Żeby się nie zapowietrzał to musi być po prostu szczelny. Jesli obydwa przewody smoka w baku są zanurzone w ropie to przy szczelnym układzie nie ma prawa się zapowietrzać. Zaworek przelewowy może zupełnie nie trzymać.
To nie wyglada tak rużowo w praktyce poniewarz powrut w smoku nigdy nie dochodzi do końca smoka tylko do wysokości 3/4 baku a czasem w baku jest tylko kawałek rurki o długości około 5-10 cm. Dlatego przy zalanych obu końcach przewodów sącego oraz powrotnego grawitacja nie pozwoli aby paliwo sie cofneło. Przy żle działającym zaworze przelewowym przy rezerwie paliwa zreguły dochodzi do zapowietrzenia układu paliwowego gdy jest pełny zbiornik wtedy nie występują takie objawy. Przy odłonczonym przewodzie powrotnym od przewodu paliwowego nie może dojśc do cofnięcia się paliwa do zbiornika poprzez przewód sący. Same zaworki w obu pomkach nie są wstanie utrzymać paliwa. Pozatym zawór przelewowy ma jeszcze jedną funkcje w układzie paliwowym reguluje on cisnienie paliwa w obwodzie niskiego cisnienia paliwa którym jest układ zasilania pompy wtryskowej. Obwód wysokiego ciśnienia to pompa wtryskowa przewody wtryskiwacze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2007, 22:42
Posty: 14

właśnie u mnie powrót i ssanie paliwa w zbiorniku dochodzi do samego spodu.nie ma tam smoka tylko rurka aluminiowa ucięta pod kątem 45 stopni.z tego wynika że układ jest nieszczelny.jutro zaczynam od złączki która jest na tekelanie na ssaniu 40cm. od pompki ręcznej w stronę zbiornika. a może to np.pompa palwowa czy coś w tym stylu jest niezbyt dobrze odpowietrzona i jak chodzi to chodzi a później gdy jest zgaszony motor to np. przez to powietrze schodzi paliwo, ale i tak zaczne od złączki na tekelanie.

[ Dodano: Pon, 02.04.2007, 23:09 ]
dziś zatankowałem do pełna i odpowietrzanie było zupełnie inne tzn. przez cały układ i pompę paliwo przechodziło z ciśnieniem które było słychać. Po około 1.5 godz. odgadał bez problemu .mam nadzieje że jutro będzie tak samo.dziękuję wszystkim za pomoc. pozdrawiam . wesołego alleluja. zbyszek


Post Wysłano: 01 kwie 2015, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Co moze być powodem zasysania korka z zbiornika paliwa?Man 15-232 96r.
Mając w zbiorniku połowe paliwa bądz mniej przy odkręcieniu korka wlewu słychać fukniecie powietrza .
Odpowietrznik na zbiorniku sprawdzony kompresorem ,działa w obydwie strony .Cały układ paliwowy(smok,przewody,filtry ,odstojnik)czysty i odpowietrzony.Jednak po zapaleniu jak silnik pracuje na wolnych obrotach w odstojniku wraz z paliwem pulsuje powietrze które znika przy przegazówce.
Korek wlewu standardowy z zamknięciem na kluczyk.
Zaworek pompki paliwa wnioskuje ze dobry przy długim postoju odpala bez problemu .


Post Wysłano: 01 kwie 2015, 14:15

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6015
Samochód: Volvo FH

Jeśli korka nie musisz odrywać dwoma rękami, ani podważać śrubokrętem to jest dobrze. Po prostu masz szczelny korek, tak ma być.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 0:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dolej więcej niż pół zbiornika i zobacz co się będzie działo. Miałem to samo w Tgx. Puściły szybkozłączki przy zbiorniku i cofało paliwo po nocy tylko plak inaczej nie odpalił :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Cytuj:
Dolej więcej niż pół zbiornika i zobacz co się będzie działo. Miałem to samo w Tgx. Puściły szybkozłączki przy zbiorniku i cofało paliwo po nocy tylko plak inaczej nie odpalił :wink:
Nic z tych rzeczy ,man-tek postoji tydzień góra półtoratygodnia i zapala od pierwszego strzału :D
Widocznie tak jak Kierownikpisze ten korek tak ma.
Tylko te bombelki w odstojniku, nie ma okazji podejrzeć jak to w podobnej maszynie jest.Może ktoś sie wypowie na ten temat :?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: