Cytuj:
Witam wszystkich użytkowników forum,
moje pytanie jest dość nietypowe ale kto pyta nie błądzi...
a więc mam w rodzinie możliwość odkupienia za niewielkie pieniążki Stara 200 tzw. "wanne" z 3stronnym wywrotem lub 742 z skrzynia xl, w związku z tym, że zaczynam budowe domu jednorodzinnego rozważałem propozycje kupna jednego z tych pojazdów do celów oczywistych. Tu jednak pojawiają się pytania, czy to mi sie opłaci, kupując i użytkując auto prywatnie jakie muszę ponosić opłaty, z tego co wyczytałem licencja jest nie potrzebna ale czy potrzebuje jakieś zaświadczenie o przeznaczeniu auta do celów prywatnych nie zarobkowych??
Jak wygląda sprawa winet i podatku drogowego??
Czy jeszcze są jakieś koszta ukryte??
Teraz co do uprawnień wojsko pozostawiło mi wspomnienie w postaci kat . I wiec tu wszystko jasne ale czy potrzebuje do prywatnych celów kurs przewozu rzeczy lub świadectwo kwalifikacji, rozumiem, że tacho nie musze stosować
Wiem, że troszke za dużo pytań i może nie te forum bo napiszecie, zostaw stary to w spokoju i nie zabieraj "NAM" pracy ale każdy szuka kosztów. Będe wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam, życze szerokości i przyczepności.
Witam. Co do licencji to musisz miec, ale na przewozy wlasne. Musisz wykupic wineta bedzie Ciebie kosztowa 2500zl rocznie, ale tylko jezeli bedziesz jezdzil drogami krajowymi. Nastepny koszt to OC, okolo 1500zl rocznie-ze znizkami (tak mi sie wydaje). Swiadectwa kwalifikacji juz nie ma, tylk kurs na przewoz rzeczy, ale nie musisz miec, bo na potrzeby wlasne nie trzeba miec. Co do tacha to oczywiscie, ze musisz uzywac.
Czy sie oplaca czy nie to sam musisz wiedziec, zalezy ile bedziesz uzywal ta wywrotke, jezeli nie duzo to radzilbym wynajac wywrotke (okolo 80zl/h), bo po co placic OC, biegac po licencje, inwestowac na naprawy, jezeli bedzie pozniej tylko stal? a z tego co pisales, ze budujesz domek jednorodzinny to watpie, abys przez dlugi czas uzywal takiej wywrotki.