Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 cze 2007, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2007, 19:56
Posty: 67
GG: 0

Bizon – kombajn rolniczy służący do zbioru zbóż, rzepaku, kukurydzy i innych. Bizony (produkcji polskiej) wyposażone są w zespół żniwny, młocarnie (zespół młócący) oraz zbiornik nasion.

Maszyny te były produkowane w FMŻ - Fabryce Maszyn Zniwnych. Początkowo produkowane były modele ZO40 (w latach ok 1970-1974), ZO50 (1974-1978), ZO56 (Super) (lata 1978-89), oraz ZO58 (Bizon Rekord) (po 1985 roku), następnie inne: Bizon gigant (Z060,ZO-61,ZO-83), tak zwane BS-y oraz kombajny zbożowe ZO 20 zaczepiane do ciągników rolniczych Ursus C-360. Produkcja Bizonów została zaprzestana po roku 2000 po przejęciu producenta przez firmę New Holland, która zaczęła produkcję maszyn pod swoją marką. W roku 2006 firma Case New Holland znów zaczęła produkcje marki Bizon i planowana jest dalsza jego produkcja.

MODEL ZO56 PRZEZNACZENIE Kombajn Z056 jest przeznaczony do zbioru zbóż z pnia czterech podstawowych zbóż, rzepaku i niektórych roślin strączkowych. Kombajn jest przystosowany do montowania odpowiednich adapterów, co rozszerza zakres zastosowania kombajnu do zbioru innych kultur nasiennych, jak kukurydza, słonecznik, trawy i koniczyna. Kombajny Z056/5 mogą być wyposażone w rozdrabniacz słomy. Do tej pory jest bardzo popularny na wsiach w mniejszych gospodarstwach. Pojemność zbiornika ziarna: 2,5-3 m3 Liczba kół jezdnych 2+2 szt.

Ogumienie:

przód: 23,1/18 x 26(10PR)
tył: 10,0 x 15(8PR)
Silnik: Typ: wysokoprężny SW400 Moc silnika: 73,5 kW Wymiary:

długość: 1400 cm
szerokość: 320 cm
wysokość: 400 cm
Masa: 7700 kg

Kombajn Bizon BS Z110 przeznaczony jest głównie dla użytkowników posiadających duże areały upraw. Wersja podstawowa pozwala na zbiór podstawowych zbóż. Może być również wyposażony w 6-rzędowy adapter do zbioru kukurydzy oraz w zespół do jednofazowego zbioru rzepaku. Montowany na życzenie rozdrabniacz słomy pozwala na jej pocięcie i równomierne rozrzucenie na powierzchni pola.

Podstawowe cechy charakteryzujące kombajn BS Z110:

zespół żniwny o szerokości roboczej 5 m.
bębnowy system omłotu i separacji ziarna
elektrohydrauliczny układ sterowania zespołami roboczymi
hydrostatyczny napęd nagarniacza
mechanizm zwrotny napędu zespołu żniwnego
hydrostatyczny napęd przednich kół jezdnych
hydrauliczne sterowanie kołami tylnymi
samooczyszczająca się osłona wirująca chłodnicy silnika
zbiornik ziarna o pojemności 5 m3 z hydraulicznie sterowaną rurą opróżniającą
zbiornik silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 162 kW (220 KM) zbiornik paliwa o pojemności 300 l.
joystick ułatwiający sterowanie mechanizmami roboczymi
komputer pokładowy w standardzie
komfortowa kabina z klimatyzacją
wózek do transportu zespołu żniwnego
Kombajn Bizon BS Z110 – to gwarancja udanych żniw – wysoka wydajność, czystość ziarna, minimalne straty, optymalne koszty.
TC 59 to produkowany w Płocku kombajn z rodziny New Holland o szerokości roboczej zespołu żniwnego 6,1 m., wyposażany również w sześciorzędowy adapter do zbioru kukurydzy. Nowoczesny silnik wysokoprężny Genesis 675 o mocy 220 KM pozwala na pracę w najtrudniejszych warunkach. Zbiornik paliwa o pojemności 400 l. uwalnia od konieczności częstego tankowania, a duży zbiornik ziarna (6,7m3) z możliwością jego szybkiego rozładunku (2 min.) pozwala na ekonomiczne wykorzystanie czasu pracy.

Inne, istotne zalety kombajnu TC 59, to:

wyjątkowa łatwość obsługi dzięki sterowaniu za pomocą jednej wielofunkcyjnej dźwigni typu joystick
powiększenie powierzchni separacji i zwiększenie przepustowości młocarni dzięki zastosowaniu systemu MultiThreshing™ z dodatkowym bębnem separującym i dodatkowym klepiskiem
wyjątkowo duża, jak na wymiary młocarni powierzchnia separacji – 7,82 m2
informujący operatora w sposób ciągły wskaźnik ewentualnych strat na wytrząsaczach i sitach
pływające łożyskowanie dolnego wałka przenośnika pochyłego zabezpieczające przed zapchaniem
automatyczne wyłączenie silnika w przypadku jego przegrzania i spadku ciśnienia oleju
odśrodkowy filtr powietrza chłodzącego silnik, zapobiegający osadzaniu się pyłu na chłodnicy
rozdrabniacz słomy z automatycznym wyłączaniem napędu w przypadku nadmiernego spadku obrotów lub jego zablokowania
Silnik, charakteryzujący się niskim zużyciem paliwa na tonę zebranego ziarna, skuteczne i trwałe hamulce tarczowe, doskonała zwrotność oraz klimatyzowana kabina stwarzająca komfortowe warunki pracy – to pozostałe zalety czyniące kombajn TC 59 maszyną łatwą w obsłudze, ekonomiczną i wydajną w pracy.[/img]

_________________
Kolędujemy:

"Ciiiiicha nossssss..." :D


Ostatnio zmieniony 21 cze 2007, 21:47 przez starex, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 21 cze 2007, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 17:59
Posty: 10
Lokalizacja: Iłowa

Bizon bardzo dobry sprzęt ale przydaje się on tylko w okresie żniwowym :D Mój wujek ma takiego tylko kabina nie zadaszona, jezdzi niczym szogun a psuje się praktycznie na kazdym kroku. Stara maszyna wiec co tu sie duzo dziwic ... pozdrawiam

_________________
Świat bedzie o nas pisał w tomach!! nic nas nie pokona!!


Tytuł:
Post Wysłano: 22 cze 2007, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2007, 12:36
Posty: 27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Te nowe Bizony to już nie Bizony, to tylko New Holland z innym znaczkiem, jak Stary... :( :( :(


Tytuł:
Post Wysłano: 22 cze 2007, 12:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2006, 21:39
Posty: 26
Lokalizacja: Katowice

Powiem jedno:Daj zdjecia i zmien,bo jest bład:nie TC59 tylko TC 54 bo to jest kontynuacja bizona:)A wracajac to Bizon popisał się wersją:BS Z110:))


Tytuł:
Post Wysłano: 23 cze 2007, 0:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Pamietam jak byłem mały to zawsze mi się te kombajny bardzo podobały :D a zwłaszcza jeden z pobliskiego agrokompleksu, który już przeżył pożar, wywrotkę na polu i niewiadomo co jeszcze :mrgreen: nadal go używają co roku, ale w zeszłe żniwa coś się popsół i że nie było już czasu na naprawębo trzeba było żniwa zacząć to wszystkie pola obskoczył im nowiutki john deere z siąsiedniego gospodarstwa, który całą robotę odwali kilka razy szybciej niż poczciwy bizonek :wink: niewiem dlaczego ale mam pewien sentyment do tego modelu, i ciekaw jestem co będzie w te żniwa :?: :]
Co do fotek to macie tutaj fajnego bloga http://www.bizony.bloog.pl/ wklejać nie ma sensu bo jets tego trochę, ale Bizon Gigant z trzeciej strony rządzi :D


Tytuł:
Post Wysłano: 23 cze 2007, 11:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2006, 21:39
Posty: 26
Lokalizacja: Katowice

Ten Bizon Gigant jest w opłakanym stanie :( Jakis debil wogule go nei konserwuje przed rdzą:/Ale najlepsza jest ta najklejka z tyłu kombajnu:)
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 23 cze 2007, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

No cóż BIZON to taka sama Polska historia jak URSUS tylko że wtedy kombajnista gdy wracał z pola wyglądał jak górnik :mrgreen:
starex zapomniałeś napisać o VISTULi to był sprzęt, rozmawiałem kiedyś z kombajnistą który jeździł takim "mercem" podobno strasznie grzało od silnika
rumun19 ten gigant wcale nie wygląda tak źle jest troche przykużony i ma inny kolor :lol: :lol: :lol:
a poza tym lepszy jest ten super na 5-tej stronie :mrgreen:

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 23 cze 2007, 15:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Hehe no niezła jest samoobrona :mrgreen: Jakoś nigdy nie miałem okazji widzieć tego Bizona Giganta ani Z110, ale wydaje mi się że to chyba dobre maszyny, ma ktoś może jakieś dane giganta :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 23 cze 2007, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2006, 21:39
Posty: 26
Lokalizacja: Katowice

Mi tez nigdy nei udało sie zobaczyc giganta ani BS Z110,a szkoda bo to extra maszyny:(Jedynie co spotykam z ładnych bizonów to nowszy ZO-58 niebieski z klima,joystickiem:)


Tytuł:
Post Wysłano: 25 cze 2007, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

My mielismy 7-lat temu Rekorda , ale trafilismy na jakis zly egzemplarz bo wszystko caly czas silnik sie psuł raz byl nawet wyjmowany i zawozony gdzies do remontu. Sprzedalismy go i klopot z glowy. Teraz sie juz nie zajmujemy rolnictwem

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 9:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Mój znajomy miał bizona bs który jest zerzżnięty z claasa comandora i się psuje jak bizon, a nie jak claas

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 12:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2006, 21:39
Posty: 26
Lokalizacja: Katowice

mlodygniewny tylko jak bizon sie zepsuje to czesci wszedzie znajdziesz,a jak claas sie znajdzie to czesci znajdziesz ale 2 razy droższe niz do Bizona:)A wielka róznica w wydajnosci middzy BS-em a Commandorem nei ma:/


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

ale ta sama technologia... zamiast wytrząsaczy walce podbne do bębna młóconcego... różnica wydajności rozbija się o szerokość klepiska i całej młocarni

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2006, 21:39
Posty: 26
Lokalizacja: Katowice

No niby tak,ale ja i tak jak bym miał wybierac pomiedzy kilkunastoletnim Claas-em a Bizonem BS-em to wziął bym BS-a:)Prosta technologia,nawet duza wydajnosci i dostepnosc czesci,a to w czasie zniw bardzo istotna rzecz:)


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Dostępność części...ale jakich częsci :( ...
To był ostatni sezon BSajechał do nas na pole wjechał objechał je 3 razy i dup... zepsół się, poszły rolki trzymające te walce, zjechał na bazę pojechałem z nim bo chciałem się przyjżeć (mechanika to moje drugie zainteresowanie) naprawie, pół dnia trwało aż przyjechały orginalne rolki z Płocka ( ta rolka składa się z gumowego pierścienia uwmieszczonego między dwoma metalowymi tulejkami, coś jak łożysko) zmontowanie trwało krótko i w pole pojechał i... się zepsuł :( :shock: po pół godzinnym koszeniu guma z rolek znikła :!: :shock: Nie pomogło dotaczanie twardszych gum, w końcu właściciel pojechał do agromy i kupił rolki od innego, zachodniego kombajnu i na nich dojeździł do końca sezonu, a potem jeszcze sezon kukurydziany

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 cze 2007, 12:28
Posty: 261
Lokalizacja: Głogów

Ja mieszkam na wsi i bardzo dużo widzę bizonów i nawet nieraz nim jeżdże


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2006, 21:39
Posty: 26
Lokalizacja: Katowice

mlodygniewny to jednak troche awaryjne sa te BS-y:/patryczek1202 raczej kazduy tutaj piszacy widziął i jezdził polskim ursusem:)Ja miałem przyjemnośc jeżdzic ZO-40,ZO-56 i Czerwonym Bizonem rekordem:)najlepiej to sie jeżdziło Rekordem:P


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Jeszcze 2 lata temu mój wujek miał Bizona ZO56 ok 20-letniego w żółtej budzie i żniwa wyglądały tak:
Godzina koszenia
Godzina remontu
Godzina koszenia
Godzina remontu
Itd...
Na szczęście wuj sprzedał tego kombajna i teraz kosi wynajmowany claas.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2007, 10:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 cze 2006, 12:03
Posty: 73
GG: 2792260
Lokalizacja: Bytom

Fotki :arrow:

Obrazek


Wnętrze

Obrazek

(c)Google

_________________
..::Pezzaioli::...
..::Internationale Viehtransporte::..


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Nawet nieźle utrzymany ten BIZON, ale kabine na miejscu właściciela to bym posprzątał...brakuje mu tylko bocznych osłon hederu...

HYDROSTATIK-to rozkłada :mrgreen:

[ Dodano: Pią, 29.06.2007, 18:36 ]
historia BIZONa
Obrazek
BIZON Z040
Obrazek
BIZON Z050 SUPER
Obrazek
BIZON Z056 SUPER
Obrazek
BIZON Z058 REKORD
Obrazek
BIZON Z060 GIGANT (pierwszy wyprodukowany)
Obrazek
BIZON BS Z110
Obrazek
BIZON SAMPO 2020
I nowości NEW HOLLANDa z fabryki z Płocka
Obrazek
NEW HOLLAND TC 56
Obrazek
NEW HOLLAND TC 59 AL

http://www.newholland.com (c)
http://www.farmphoto.com (c)
http://www.google.pl (c)

_________________
Semper Fidelis


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: