Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 cze 2007, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Mam takie nurtujące mnie pytanie.

Powiedzmy że 2 auta jadą w to samo miejsce. Pierwsze z pojedynczą obsadą a drugie z podwójną. Czy jest możliwe takie rozwiązanie?

1 auto - 4,5h jazdy 1 kierowca
2 auto - 4,5h jazdy 2 kierowca

następnie pierwszy kierowca robi obowiązkową pauze a kierowcy z 2 auta czekają na niego także 45 minut

Następnie:

1 auto - 4,5h jazdy 1 kierowca
2 auto - 4,5h jazdy 3 kierowca

W tym momencie kierowca 1 wykożystał dzienny czs prowadzenia pojazdu a kierowca 2 i 3 mają jeszcze po 4,5h jazdy.
Więc czy możliwe jest takie rozwiązanie że:

kierowca 3 przesiada się do auta 1 i prowadzi dalej 4,5h natomiast kierowca 2 jako normalny zmiennik jedzie 4,5h 2 zestwaem. Następnie wszyscy robią pauze

Czy jest taka możliwość?[/b]


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 15:10

W świetle przepisów "podwójna obsada" jest możliwa wówczas, gdy do samochodu, który prowadzi jeden kierowca wsiądzie drugi najpóźniej godzinę od momentu rozpoczęcia pracy przez tego pierwszego. A więc jeśli się nie mylę takie rozwiązanie, jak podałeś jest niemożliwe z prawnego punktu widzenia.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Jest taka opcja jazdy w 3 na 2 auta, z tego co pamiętam wszyscy mają mieć max 9h jazdy i pauzy kręcą normalnie 11

pozdrawiam

później jak będzie więcej czasu postaram się to jakoś rozrysować

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Cytuj:
W świetle przepisów "podwójna obsada" jest możliwa wówczas, gdy do samochodu, który prowadzi jeden kierowca wsiądzie drugi najpóźniej godzinę od momentu rozpoczęcia pracy przez tego pierwszego.
szczerze mówiąc o tym to nie wiedziałem....
Cytuj:
Jest taka opcja jazdy w 3 na 2 auta, z tego co pamiętam wszyscy mają mieć max 9h jazdy i pauzy kręcą normalnie 11
właśnie o taki przykład mi chodziło żeby było 9 jazdy i 11 pauzy. Jak ktoś ma jakieś konkrety na ten temat to byłbym wdzięczny. Pojawia się tu problem tarczek, gdyż jeden z kierowców musiałby mieć na niej wpisane 2 różne numery rejestracyjne aut które prowadzi, bądź 2 różne tarczki.

Kurcze jest problem....


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 16:51

Cytuj:
Pojawia się tu problem tarczek, gdyż jeden z kierowców musiałby mieć na niej wpisane 2 różne numery rejestracyjne aut które prowadzi, bądź 2 różne tarczki.
Nie ma tu żadnego problemu. Ustawa przewiduje sytuację, gdy kierowca zmienia pojazd w czasie trwania pracy i kierowca na rewersie tarczki wypisuje numer pojazdu, datę, godzinę, miejsce zakończenia i rozpoczęcia. Jedna tarczka wędruje za kierowcą przez 24h. Jedynym odstępstwem może być sytuacja, gdy tarczka z jednego pojazdu nie pasuje do drugiego (znak zatwierdzenia typu). Ale to jest przykład z pojedynczej obsady.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 7:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom

To ja Wam powiem z własnego doświadczenia ze takie coś jesr możliwe a nawet legalne.
Miałem kiedys taka sytuacje i akurat mieliśmy kontrole tych przyjemnych panów z BAG (bundes autobanen gestapo) i wielkie bylo ich zdziwienie ale stwierdzili ze nie ma sie do czego przyczepic w tarczkach choc ostro krecili głowami.
Dostalismy jakis tam mandacik za łyse zapasy na naczepach i dalej w droge.

Takie rozwiązanie ma swoje plusy jesli chcesz gdzies szybciej dojechac np podczas zjazdu do kraju, ale przyznam sie ze nie polecam.

Pozdro mobilki


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 8:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Witam
morti: kiedy miałeś taką sytuację?, bo chyba nie od wejścia 561.
Pobieżnie przeanalizowałem dane które dał kol. misiekianiolek.
Rozwiązanie, żeby na dwóch zestawach jechało 3 kierowców jest przy dobrym zaplanowaniu możliwe tylko na przepisach AETR.
Pozdrawiam
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 17 sie 2007, 8:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom

DraKoN

jakoś jesienią 2006 cos kolo pazdziernika

_________________
Zakład Transportu i Spedycji Lasów Państwowych


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: