Możliwości lekkiego pojazdu dostawczego oraz zwrotność i wygoda samochodu osobowego.
* 3 klasy (L, S i C) według masy całkowitej
* 8 modeli z 8 rozstawami osi
* 5 klas mocy i 2 rodzaje skrzyń biegów
* 2,500 konfiguracji
Silniki
Iveco Daily wyposażany jest w pięć silników turbo-diesla o różnych mocach, wyposażonych w system wtrysku bezpośredniego common-rail oraz ze specjalnym systemem schładzania spalin sprężarki.
Silniki o pojemności 2,3 l, idealne do celów dystrybucji miejskiej i podmiejskiej, o mocach 96, 116 i 136 KM, łączą w sobie wszechstronność, moc i niskie zużycie paliwa.
W celu zapewnienia bardziej wszechstronnego wyboru pod względem mocy silnika, Iveco wprowadza nowy silnik 3.0 HPI o mocy 146 KM, pojemności 3 litrów, 4-cylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy (z zaworami regulacji ciśnienia doładowania waste-gate), oraz o mocy 176 HP wytwarzający 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, z turbosprężarką o zmiennej geometrii i wtryskiem wysokociśnieniowym. Silnik 3 000 cm3 zapewnia niezawodność, dobre osiągi, wydajność i trwałość. Dzięki równomiernemu przebiegowi momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów zapewnia on wysokie osiągi i elastyczność, poprawiające komfort jazdy przy redukcji biegów.
Bezpieczeństwo
W przypadku Daily, bezustannie zwracamy uwagę na bezpieczeństwo: obecnie jest ona wyposażona w najnowsze systemy bezpieczeństwa zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera na przednim fotelu, poduszka przy szybie bocznej oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z mechanizmem napinania wstępnego.
Bezpieczeństwo czynne: cała seria wyposażona jest w wentylowane tarcze hamulcowe R16. Dużą uwagę poświęcono również bezpieczeństwu z punktu widzenia kierowcy – zmniejszeniu zmęczenia, stresu i umożliwieniu maksymalnej koncentracji na prowadzeniu samochodu. Doskonała jest na przykład widoczność z wnętrza, samochód jest łatwy w użytkowaniu, zaś jego zmniejszony promień skrętu umożliwia łatwe parkowanie. Szeroka gama silników pozwala zmniejszyć ilość zmian biegów i stres.
Bezpieczeństwo w kabinie, zarówno dla kierowców, jak i dla pasażerów zwiększają automatycznie zwijające się pasy i regulowana wysokość ich mocowania.
Na zamówienie dostępne są przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów, w pakiecie z pasami bezpieczeństwa z napinaniem wstępnym.
Jednym z podstawowych aspektów przyczyniających się do bezpieczeństwa na drodze jest dobra widoczność z kabiny. W Iveco Daily klient znajdzie doskonale ustawiony fotel kierowcy, brak martwych pól widoku, odpowiednio ukształtowane okna boczne i dużą powierzchnię szyb.
Obrazu tego dopełniają szerokokątne lusterka wsteczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami; przednie światła połączone ze światłami przeciwmgielnymi, dające silny snop światła.
Układ hamulcowy
Iveco Daily, zawsze wyprzedzający konkurencję pod względem bezpieczeństwa czynnego, posiada wentylowane tarcze hamulcowe. Na zamówienie samochód wyposażyć można w: system antypoślizgowy ABS, wyczuwający zablokowanie kół przy hamowaniu i zmniejszający nacisk hamulca do momentu, gdy koło zacznie znowu się kręci i złapie przyczepność.
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP*: zaawansowany system bezpieczeństwa aktywnego, użyteczny we wszelkich warunkach klimatycznych. Zapewnia zwiększone bezpieczeństwo w krytycznych sytuacjach spowodowanych pojawieniem się nagłych przeszkód na drodze lub śliską nawierzchnią. System ASR.
Wszystkie te elementy instalowane są we wszystkich pojazdach powyżej 3,51 ton.
*Dostępny we wszystkich modelach począwszy od września 2006.
DAILY CAB
Daily jako podwozie do zabudowy oferuje w swoim segmencie najszerszą gamę. Dostępne jest z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami osi tylnej, wybrać można jeden spośród 6 rozstawów osi oraz dobrać długość nadwozia. Do dyspozycji jest szeroka oferta silników, osi i układów zawieszeń. Daily jako podwozie do zabudowy jest rzeczywiście produktem „szytym na miarę”, przystosowującym się do każdego zadania.
Daily Cab dostępny jest w następujących wersjach: 29 L, 35 S, 35 C, 50 C, 60 C, 65 C oraz w sześciu różnych wariantach pod względem rozstawu osi (od 3.000 do 4.750 mm), całkowita masa własna mieści się w zakresie od 3.300 to 6.500 kg.
Szczegółowe informacje dotyczące cech każdego modelu pod względem masy własnej, rozstawu osi, nośności, maksymalnego obciążenia osi przedniej i tylnej, znaleźć można klikając na poniższe łącze.
- asortyment
Najszerszy obecnie na rynku wybór wersji, dzięki któremu znaleźć można najbardziej praktyczną dla klienta długość pojazdu i rodzaj nadwozia najlepiej dostosowany do jego potrzeb.
Oferujemy sześć różnych rozstawów osi, od 3 000 mm do 4 750 mm, na kołach pojedynczych lub bliźniakach, w połączeniu z wyborem wielu dostępnych silników, osi i układów zawieszenia.
Co więcej, dostępna jest nowa wersja z podwójną kabiną, mieszczącą sześciu pasażerów plus kierowca i zapewniającą łatwy dostęp do kabiny poprzez czworo drzwi z centralnym zamkiem.
- mocowania
Mocna, półeliptyczna rama pochodząca od ciężarówki, wykonana z nitowanej blachy stalowej o wysokiej odporności na rozciąganie, z pozbawionymi przeszkadzających elementów półkami o gładkiej powierzchni, daje możliwość łatwego dostosowywania pojazdu do potrzeb klientów.
Poza tym, profil o strukturze otwartej, bez spawów, gwarantuje dużą odporność na rdzę.
DAILY VAN
Samochody te oferują własności jezdne zbliżone do samochodu osobowego i są najbardziej wytrzymałymi i komfortowymi pojazdami w swojej kategorii. Łatwy jest na przykład dostęp do przestrzeni ładunkowej. Drzwi tylne na podwójnych zawiasach oraz przesuwne drzwi boczne, dostępne z obu stron, pozwalają na łatwe ładowanie palet.
Iveco Daily oferuje trzy rozstawy osi i trzy różne wysokości, co daje w sumie osiem wersji o różnych pojemnościach ładunkowych, od 7 do 17 m3, co czyni go pod tym względem jednym z najlepszych furgonów na rynku.
Daily Van dostępny jest w następujących wersjach: 29 L, 35 S, 35 C, 50 C, 60 C, 65 C oraz w czterech różnych wariantach pod względem rozstawu osi (od 3.000 do 4.750 mm), całkowita masa własna mieści się w zakresie od 3.300 to 6.500 kg.
Szczegółowe informacje dotyczące cech każdego modelu pod względem masy własnej, rozstawu osi, nośności, maksymalnego obciążenia osi przedniej i tylnej, znaleźć można klikając na poniższe łącze.
Pojemność przestrzeni ładunkowej Daily waha się od 7 do 17 m3, w zależności od rozstawu osi, wysokości wewnętrznej oraz długości całkowitej
Aby dowiedzieć się więcej o wszystkich możliwych kombinacjach przestrzeni ładunkowej, prosimy nacisnąć poniższe łącze.
Dzięki podwójnym drzwiom nic nie utrudnia dostępu do przestrzeni ładunkowej, co ułatwia ładunek i rozładunek.
Szerokie drzwi przesuwne pozwalają na łatwy załadunek palet. Na zamówienie mogą one być zainstalowane po obu stronach.
Wysokość i szerokość drzwi ukazują specjalne animacje komputerowe.
DAILY CAMPER
Iveco oferuje rozwiązanie spełniające potrzeby podróżników, którym jest jeszcze lżejsza wersja modelu Daily. Jak zawsze, zapewnia on dużą wytrzymałość, przy jednoczesnym zmniejszeniu całkowitej masy pojazdu dzięki zmianom w pewnych elementach takich jak rama, zawieszenie przednich i tylnych kół, układ wydechowy i tylny most.
Uzyskaną dzięki temu lekkość wykorzystać można do zwiększenia dopuszczalnej liczby pasażerów i wzbogacenia wyposażenia.Wóz kempingowy Iveco Daily można wyposażyć w silniki o dużej mocy, sięgającej 176 KM (2,3 l HPT 136 KM i 3,0 l HPT 176 KM). Masa własna samochodu może wynieść maksymalnie 6.500 kg.
Podobnie jak w innych modelach, technologia Iveco służy tu spełnieniu potrzeb różnych zastosowań samochodów, dążąc do zapewnienia wyższego komfortu i oferując sieci dystrybutorów i odbiorcom końcowym niespotykane dotychczas zalety.
za:
http://www.iveco.pl, zdjęcia:
http://www.iveco.pl /
http://www.lkw-infos.eu