Strona 13 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15162 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2007, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: ze wsząd

Cytuj:
Witam dawno mnie tu nie było ale ja robie tak ze po wykozystaniu 9 h jazdy wyciagam tacho i wkałdam dopiero nowe po wykreceniu pauzy 11h lub 9h, w trakcie pauzy moge podjechac pod rampe pod rozładunek załadunek
Do 1 km się uda. Jeżeli więcej to możliwe, ze przy kontroli będziesz musiał się gęsto tłumaczyć.

_________________
rodzynek


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Chwilę bo już się pogubiłem :( powoli...
czyli tak :
dobowy czas jazdy wynosi 9 godzin (2x4,5) i dwa razy w tygodniu 10h,
dobowy czas pracy wynosi 13 godzin
dobowy odpoczynek wynosi 11 godzin

czyli 4,5 h (jazda) + 45 min (przerwa) + 4,5 h (jazda) + 11 h (odpoczynek) + 3h 15 min (no właśnie na co ten czas???)= 24 h

Jeśli się pomyliłem to proszę żeby mi to ktoś poprawił i mnie uzupełnił...wiem że na pewno już x razy było to omawiane, ale dla mnie to jest skomplikowane :( ...

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Cytuj:
3h 15 min (no właśnie na co ten czas???)
Kolo same sie nie zmieni, tak samo jak i towar sam nie zejdzie z naczepy.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 17:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
Kolo same sie nie zmieni, tak samo jak i towar sam nie zejdzie z naczepy.
no tak, ale codziennie nie zmieniasz koła, ani się nie rozładowujesz... no więc co wtedy czas pracy trwa 9 h i 45 min???, a doba kierowcy zamyka się w 20 h i 45 min???

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Codziennie jest cos nowego.
jednego dnia bedziesz stal na granicy co chwile podjezdzajac wiec do przerwy nie idzie tego zaliczyc. Na nastpeny dzien bedziesz jechal 10 godzin i i szukal miejsca na zrobienie przerwy.
Jeszcze indziej moze pomozesz komus zmienic kolo w zestawie, juz sam nie wiem; na umycie samochodu :D
Sytuacji na zagospodarowanie tych 3 godzin moze byc miliony.

[ Dodano: Sro, 18.07.2007, 17:22 ]
Dokladnie po zrobieniu przerwy i wlozeniu nowej tarczki zaczynasz nowa dobe i od nowa.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 22:20
Posty: 88
GG: 6134783
Lokalizacja: Kraków

Bo to są dwie osobne sprawy doba zwykła a doba kierowcy. Doba zwykła trwa 24h a kierowcy tak jak napisałeś może trwać około 21h i po tym czasie zaczyna się nowa doba kierowcy czyli kolejne 9h (czasami 10h) jazdy i 11h (czasami 9h) przerwy :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Czyli startujemy np. o godzinie 0:00, przerwa zaczyna się o godzinie 4:30 i trwa do godziny 5:15, potem jazda do godziny 9:45 i odpoczynek do godziny 20:45... i wtedy kończymy dzionek i wkładamy nową tarczę i kręcimy 4,5 h i tak dalej ??? Jeśli gdzieś jest błąd to proszę poprawić...

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2007, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: ze wsząd

Cytuj:
Czyli startujemy np. o godzinie 0:00, przerwa zaczyna się o godzinie 4:30 i trwa do godziny 5:15, potem jazda do godziny 9:45 i odpoczynek do godziny 20:45... i wtedy kończymy dzionek i wkładamy nową tarczę i kręcimy 4,5 h i tak dalej ??? Jeśli gdzieś jest błąd to proszę poprawić...

Nie ma błedu 8)

_________________
rodzynek


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 22:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Dzięki za cierpliwe wyjaśnienie :wink: :wink: :!:

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lip 2007, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2007, 23:09
Posty: 2

Witam dawno mnie tu nie było ale ja robie tak ze po wykozystaniu 9 h jazdy wyciagam tacho i wkałdam dopiero nowe po wykreceniu pauzy 11h lub 9h, w trakcie pauzy moge podjechac pod rampe pod rozładunek załadunek


w ten sposób nikt sie do nas nie przyczepi. pauze trtzeba jakoś puzniej wyrysować słyszałem ze na odwrocie mozna. moze to ktos wyjasnić


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 9:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lip 2007, 9:14
Posty: 16

A kiedy zaczyna się czas pracy kierowcy w następującej sytuacji?

Powiedzmy,
posiadam swoją ciężarówkę. Współpracuję z jakąś firmą.
Samochód parkuję na parkingu koło domu.
\Do bazy mam ok 5 kilometrów.
Wsiadam do auta i oczywiście najpierw do bazy po naczepę i potrzebne dokumenty.

Czy czas pracy w tym przypadku liczy się od momentu wyjazdu z domu, czy od momentu wyjazdu z bazy?
Jeśli z bazy to jak w takiej sytuacji ustawić tachometr?

_________________
WITAM WSZYSTKICH. JESTEM TU NOWY. CHCĘ ROZPOCZĄĆ MOJĄ PRACĘ W ZAWODZIE KIEROWCA. JEST TO MOJĄ PASJĄ.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 9:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Od włożenia tarczki do tacho liczy się czas pracy.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 wrz 2006, 7:22
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa

Fafal czemu mącisz w głowach? Jak stoisz na pauzie dobowej, po niej wymieniasz tarczkę i czekasz dalej aż szef każe jechać (choćby śpiąc), to pracujesz? Czas pracy liczy się od momentu zaznaczenia tego selektorem (przełączasz na inna praca, oczekiwanie) lub po prostu ruszasz. Tak jak ty mówisz to robią w większości kierowcy jeżdżący np. z dostawami.
Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sie 2007, 10:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom

Cytuj:
Witam dawno mnie tu nie było ale ja robie tak ze po wykozystaniu 9 h jazdy wyciagam tacho i wkałdam dopiero nowe po wykreceniu pauzy 11h lub 9h, w trakcie pauzy moge podjechac pod rampe pod rozładunek załadunek


w ten sposób nikt sie do nas nie przyczepi. pauze trtzeba jakoś puzniej wyrysować słyszałem ze na odwrocie mozna. moze to ktos wyjasnić
dolaczam sie do tego pytania bo mnie zawsze uczono ze tarczka za tarczka a teraz w firmie mam taka sytuacje : kierowcy wyjmują tarczki po przyjezdzie na baze i wkladaja je nastepnego dnia rano efekt jest taki ze czas pracy ladnie udokumentowany a odpoczynek wogole

sa oni zatrudnieni w panstwowej firmie i mowią ze oni mogą pracowac tylko po 8 godzin dziennie i nie potrzebują tego dokumentowac

mi chodzi o to ze jakby byla jakas kontrola w firmie zebym za to nie beknol

ja jak jezdzilem to zawsze mialem udokumentowane pauzy czy to dzienne czy likendowe wiadomo zagranica a oni smigaja po kraju

nie chce wmawiac im glupot stad pytanie


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sie 2007, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2006, 12:59
Posty: 18

Witam jak pisalem wyzej robie tak i narazie nie wiem jak to bedzie przy kontroli, ale coraz czesciej widze na parkingach ze niemcy na pauze wyciagaj tarczke i kreca na otwartym tacho pauze, po drogie na stronie tachospid wyczytałęm jakies tam pytanie koles sie pytał inspektora ze itd ukarała go za to ze nie miał wyrysowanej pauzy a głowny inspektor odpowiedział ze nie powinien dostac kary i powinien sie odwołac i ze nie ma przepisu ktory mowi ze pałza musi byc wyrysowana, jutro jak znajde to zacytuje.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2007, 18:05
Posty: 3

Koledzy, chcialem sie Was poradzic co myslicie, bo moge nie do konca rozumiec tematu:

kierowca wyjechal w czwartek po poludniu i jechal do polnocy 6h
w piatek 9h
w sobote 9h
czyli w pierwszym tygodniu 24h

w niedziele zrobil pauze skrocona do 24h

w drugim tygodniu jechal
pon 9h
wtorek 9h
sroda 9h
czwartek 9h
piatek 10h i stanal z piatku na sob o 2 w nocy
czyli w drugim tygodniu 2 46h

czyli w tych 2 tyg 70 h

i mowi ze:

(1) koniecznie musi zrobic teraz 45h pauzy i nie moze zrobic drugiej pauzy 24h
(2) jak zrobi 45h a stanal o 2 w nocy z piatku na sobote to to oznacza ze ruszy nie o 23 w niedz tylko o 3 w nocy w poniedz

uzywa tacho cyfrowe

licze i licze zgodnie z rozporzadzeniem nr 561/2006 Unii Europejskiej nt. czasu jazdy kierowcow i wychodzi mi ze:

(1) w takim przypadku jak powyzej jak najbardziej mozna zrobic pierwsza pauze 24h i druga tez 24h
(2) no a jak juz chce robic 45 h i stanal o 2 w nocy z pt/ sob to 45 h oznacza 23 w niedz a 3 w nocy w poniedzialek

prosze o Wasze uwagi, bo moge nie miec racji.
Z drugiej strony 4 inne osoby z firmy zgadzaja sie ze mna.
Ale z firmy to z firmy, a Panstwo macie wieksze doswiadczenie.

Prosze o Wasz komentarz.

Dzieki,

Pozdrawiam,
Konrad


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

według mnie zasada jest taka, jeżeli skracasz pauzę tygodniową, to w musi być poprzedzona pauzą 45h i po niej musi być 45h.
inaczej: nie mogą być po sobie dwie pauzy skrócone.
natomiast skrócenie pauzy tygodniowej musi być wyrównane w ciągu 3 tygodni.
i w tym przypadku jeżeli kierowca stanął o 02:00 sobotę to może ruszyć w poniedziałek 03:00.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2006, 7:58
Posty: 67
Lokalizacja: Katowice

jezeli stanął o 2.00 w sobotę czyli sobota 22 godziny + 23 godziny niedzieli to może ruszyć o 23.00 w niedzielę jak dobrze liczę 45 godzin i odpoczynki tygodniowe nie mogą być 2 skrócone pod rząd jak napisał Cyryl :idea:
od poprzedniego odpoczynku miał 144 godziny na jazdę (bo 6 okresów po 24 godziny) czyli mógł jeszcze pojechać :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sie 2007, 5:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

zgadza się niedziela 23:00, pomyliłem się w rachunkach.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 13 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: