Cytuj:
były produkowane 14l silniki i to jest V8 np. 143 to jest 14 litrowy silnik albo nie produkowany juz 144L to tez 14 litrowy silnik tyle ze wyszedł juz z produkcji bo to jest nie udany silnik. Duzo pali... Znajomy ma taką scanie i narzeka na nią bo duzo pali. Pełny ładunek to nawet do 40 spali. A co do 164L to <spoko> mój tato ma taką i jest zadowolony
Nie prawda że silnik V8 to nieudana konstrukcja,wcale dużo nie pali 143-400 pali po kraju do 34litrów (pełny ładunek),144-460 również podobnie ,więcej pali np 143-420 do 36l.
Silnik w 144 nie wiele się różni pod względem aparatury wtryskowej do scanii 143.
W scanii 143 od 1988r występowały wersje 400KM(1700Nm),450KM(1900Nm) następnie w roku 1989 pojawiła się 470 z pompą EDC(1950Nm) ,w roku 1991 silnik 470 zastąpiono 500(prawie 2200Nm),później tj w roku 1993 pojawiła się 420(1930Nm).
Np. Scania 143-400 różni się od 143-450 innymi wtryskami i większą dawką paliwa i w polskich warunkach 400 mniej pali, a przy tym jest to silnik najbardziej żywotny ,podobnie jak 360 w rzędówkach 113-360 i 124-360.
W scanii 144 od 1996r występowały tylko 460(2000Nm) i 530(2300Nm) w 2001 zmieniono ze na 164-480 i 580.
Np. Scania 144-460 na pewno mniej pali od 530 ponieważ jest zastosowany ten sam zabieg co w 3 generacji.
Osobiście uważam że najlepsze to są słabsze wersję tych najmocniejszych silników np Volvo Fh16 470 a nie 520
Scania 460 nie 530
Daf Xf 380 nie 430
Magnum 385 nie 420
Wszyscy co mają słabsze motory mają większą trwałość a zużycie paliwa w "normalnych"warunkach(jazda po stole) jest prawie takie same jak w mocniejszych wersjach.
Natomiast jeśli ktoś jeździ po górach to rzeczywiście silniki mocniejsze mniej palą.
Temu koledze co dużo pali Scania radze sprawdzić wtryski mogę się założyć że leją ,jak jedzie pod górę to czarne chmury są za nim.
Pozdrowionka.