Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

Zęby są wszystkie! Czyli juz wiemy ze to nie od tego. Zapowietrzanie tez raczej nie wchodzi w grę bo po zgaszeniu silnika odrazu ją kręcę i robi tak samo co by stała dwa dni czy nawet tydzien. Ja jednak wnioskuje ze to wina pompy bedzie, albo potrzebuje kilku obrotów zeby wytwozyła odpowiednie cisnienie, albo tak jak tu kolega podsunął tą myśl z dawką rozruchową. Wiadomo ze w serwisie by ten problem rozwiązali ale oni wiedzą ile kosztuje ta nasza niewiedza. Więdz narazie szukam pomocy u was bo tym statkiem jeszcze idzie sie bujac. Troche jest to nie przyjemne jak inni robią "brrrym" i jada, a tu jednak trzeba rozrusznik postawic na baczność. No zobaczymy, a moze znajdzie sie ktoś kto jednak w tym serwisie pracuje. Pozdrawiam :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 0:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

A jak zapalasz ta Scanie ? (wciskasz gaz ?) - sorry za tak banalne pytanie

Czy po odpaleniu pojawia sie na chwile bialy dym z rury ?

Sproboj zrobic jeszcze cos takiego ze jeden niech caly czas pompuje reczna pompka (dosyc energicznie), a drugi zapala. Napisz czy cos sie zmienilo. (PS. Czy ten silnik ma swoja moc - Szczegolnie przy pelnym obciazeniu ?).


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 8:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

Czesc RoBeRTO! Rozumiem cię za to pytanie bo jak tu stwierdzic jakąś doległosc przez internet. (nie gniewam sie) Czy wcisnę gaz czy nie to do niej jest to bez roznicy, moze byc troche tego gazu i moze byc nawet do oporu a ona wogole na to nie reaguje, nie pusci nawet na chwilę dymu, ani białego ani czarnego, dopiero jak jest tak pożądnie obciążona to delikatnie sobie przykopci ale to juz na trasie(no tak jak kazde auto) Tak jak pisałem na początku jeszcze jej koniki nie po umierały więdz moim zdaniem wtryski nie leją bo pewnie to miałes na mysli. Mówie wam ze ona zachowuje sie całkiem normalnie jak juz odpali, pracuje tak jak kazda inna, chodzi tylko o ten rozruch. A moze byc wina rozrusznika??? moze jest jakiś przumulony i za wolno ją kręci??? Co wy o tym sądzicie???


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 9:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

no dobra, podczas pracy dymu nie widac, ale mi chodzi o to czy obserwowales wydech zaraz gdy silnik zaskoczy ?

No i sproboj zrobic ten manewr z pompka reczna o ktorym pisalem. (najlepiej to trzeba by sie podlaczyc pod filtr paliwa z miernikiem cisnienia i obserwowac co sie dzieje podczas rozruchu - jednak tu juz trzeba miec przyrzad).


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6313
Lokalizacja: Wrocław

aby wykluczyć pompę paliwową i filtry robi sie tak 5 litrowy baniak z ropą wiesza się gdzieś pól metra nad silnikiem i omijając pompę paliwową i filtry paliwo kieruje się od razu na pompę wtryskową.
paliwo grawitacyjnie spływa z baniaczka do pompy wtryskowej w wystarczającej ilości do odpalenia silnika i pracy na obrotach gdzieś do 1000 obr/min.

jeżeli silnik odpali dobrze, to wiesz gdzie szukać - układ paliwowy niskiego cisnienia, jeżeli zaś nic się nie zmieni to już wiesz, że te część zasilania jest dobra i szukamy wyżej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

To przy tych objawach, tzn.rozrusznik kręci a z rury wydechowej nie idzie dym, to faktycznie coś z zasilaniem, poprostu brak paliwa. Jakby pompa była rozregulowana albo były zużyte końcówki wtrysków to silnik łapał by stopniowo i z rury wydobywał by się dym podczas kręcenia rozrusznikiem. Najlepiej zrobić tak jak radzi Cyryl.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 14:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

RoBeRTO silnik nie dymi przy odpalaniu ani zaraz po jego zaskoczeniu. Z tym przyrządem to juz jest mały problem, ale mimo nawet to ja niewiem jakie tem powinno byc cisnienie podczas rozruchu, takze to narazie odpada. Z pompką reczną zobacze jutro bo scania stoi w okolicach Gdanska i w tej chwili nie mam takiej mozliwosci, ale napewno to sprawdze i odpisze ci na przyszły weekend jak wrócę. Cyryl tez tu podsunął bardzo dobry pomysł przez który metadą dedukcji mozna wykluczyć poszczególne czesci. Wszystko to sprawdzę w tym tygodniu i napewno odpiszę. Pozdrawiam. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Jezeli silnik nie dymi podczas rozruchu, ani chwile po to mozna zaryzykowac stwierdzenie z dawka rozruchowa jest wszystko OK.

Moze byc cos z zapowietrzaniem sie ukladu/cofaniem paliwa, badz zasilaniem pompy wtryskowej. Jak sie czlowiek postara to pompka reczna daje cisnienie rzedu 2 bary.
Jak pojedziesz do tego samochodu to sprawdz czy po tym dluzszym postoju pompka reczna stawia opor (zaworek brzeczy), czy tez chodzi lekko i trzeba dlugo pompowac (tylko pompuj przy wlaczonym zaplonie :!: ).


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 0:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Ego ma racje, niemasz przypadkiem gdzieś drobnych wycieków ropki, najprawdopodobnie przy dłuższym postoju poprostu się zapowietrza. Niezaszkodzi zobaczyć do filtrów, masz tam morze odstojnik zaraz za zbiornikiem bo jest morzliwe że na odpowietrzniku przepuszcza, albo uszczelka pod "bańkom" jest już leciwa i nietrzyma(miałem podobnie) niby niema wycieków a po kilkunastu godzinach postoju ciężko palił. Niesą to wielkie koszta w przeciwienstwie od wizyty w serwisie (kompletny odstojnik ok 40-60zł pod warunkiem zastosowania polskiego zamiennika)


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

Więc tak! Jezeli chodzi o filtry to własnie dzisiaj wszystko wymieniałem włącznie z olejem, osuszaczem itp: Jezeli chodziło by o ten kilkugodzinny postuj to rozumiem ze mógłby byc układ nieszczelny, ale jezeli ja ją zgasze i w momencie gdy motor stanie krecę ją ponownie to jest bez róznicy czy ona stoi dwie min. dwa dni czy nawet tydzien zawsze trzeba ją krecic około 7 do 10 sekund, a to jest stanowczo za duzo. A jeszcze powiedzcie mi gdzie jest miarka oleju w pompie wtryskowej, bo mi przychodzi na mysl ze moze byc mało oleju bądz wcale i dlatego moze pompa dostała sztycha, przypominam ze to jest scania 360-tka na zwykłej pompie bez EDC.


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
A jeszcze powiedzcie mi gdzie jest miarka oleju w pompie wtryskowej, bo mi przychodzi na mysl ze moze byc mało oleju bądz wcale i dlatego moze pompa dostała sztycha, przypominam ze to jest scania 360-tka na zwykłej pompie bez EDC.
hehe, Scania to nie Star :wink:
Zadnego oleju w pompie sie nie sprawdza - smarowanie z ukladu silnika. Jest tylko korek do zalewania gdy wkladamy zupelnie sucha, nowa pompe.

Jezeli chodzi o zimny rozruch to gaz trzeba wcisnac na maksa - wtedy pompa "wchodzi w ten tryb". Dawka wtedy jest maksymalna.

[ Dodano: Pią, 23.11.2007, 20:26 ]
Narazie nic nie wiadomo na temat pompki podajacej ? Jezeli masz mozliwosc to podmien z innego samochodu na probe.


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

No dzięki RoBeRtO, widzę ze jestes tu bardzo aktywny w tym temacie. Pytałem tylko dlatego bo odkręcałem ten korek dzisiaj z ciekawosci a z czoła tej pompy jest sruba na 12 klucz i pomyslałem ze to własnie jest miarka. Co do tej pompki! Mozliwosc to bym miał ale gorzej z czasem, a zresztą ta druga scania tez nie zapala rewelacyjnie aczkolwiek lepiej jak moja, z tym ze tamta jest 400-setka. Jutro jeszcze poswięce pare min. jak zdązę sie wyrobic, bo to nie jest tylko jeden temat którego trzeba przejzec na okres zimowy. Jeszcze raz wielkie dzięki, jakby co to napisze.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: