Strona 1 z 11 [ Posty: 219 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł: Jelcz serii 300
Post Wysłano: 21 maja 2005, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 kwie 2005, 15:00
Posty: 79
GG: 2314600
Lokalizacja: Łódź

Jelcz 315 Jelczańskie Zakłady Samochodowe przekazały do użytku pierwszą partię nowych samochodówciężarowych — Jelcz-315". Pozostawiając identyczny układ konstrukcyjny jak w samochodzie„Żubr A 80", w „Jelczu 315" zastosowano wiele nowych zespołów, jak: 200-konny wysokoprężnysilnik WSK Mielec, produkowany wg licencji Leylanda, tylny most i mechanizm kierowniczyprodukcji węgierskiej oraz dwu-obwodowy układ hamulcowy typu Westinghouse. Całkowiciezmienione zostało wnętrze kabiny kierowcy. Zapewnia ono wygodniejszą jazdę niż w „Żubrze".„Jelcz 315" ma nośność 8000kG, rozwija maksymalną prędkość 85 km/h, zużywa ok. 24 1/100 kmpaliwa. W 1968 r. J.Z.S. zamierzają wyprodukować, ok. 500 nowych samochodów.
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 21 maja 2005, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Jeszcze dość często je widuję na trasach. Krótka charakterystyka :wink: : Słabe silniki, kiepskie skrzynie biegów, niewygodne wsiadanie do kabiny, zła widoczność z powodu małych szyb, no i przede wszystkim brak możliwości odchylenia kabiny... :!:


Tytuł:
Post Wysłano: 11 paź 2005, 11:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 187
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

wersja podstawowa i wersja pożarnicza(znaczek pocztowy)
zabudowa pożarnicza-KZWM , Rosenbauer
Obrazek
Obrazek

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł:
Post Wysłano: 18 paź 2005, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Mój tato, kiedy zrobił prawo jazdy na ciężarówki (1972 rok) został zatrudniony w dziale transportu Jelczańskich Zakładów Samochodowych i dostał swoją pierwszą ciężarówkę... Jelcza 315T. Literka "T" oznaczała, że wóz wyposazony był w 6 biegową (!) skrzynię zamontowaną przy silniku(!!!), a nie w 5 biegową zamontowaną przy tylnym moście, tak jak w zwykłym 315. Wersja ta była w Polsce równie radka jak trzeźwy żul, gdyż oferta nie obejmowała sprzedaży modelu T w kraju ;) Model mojego taty był "odrzutem" z Jugosławii, gdyż miał problemy z uszczelnieniem tylnego mostu :) Motor (Mielec) miał ok. 200KM. Bardzo często tato ciągał nim przyczepy i wykonywał trasy do NRD czy Czechosłowacji... Głównie dzięki temu 8 lat później (1980) dostał się do Pekaesu ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 14 gru 2005, 10:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

A wiecie że te pojazdy były wykorzystywane przez NRD inna nazwa państwa DDR jako pojazdy do transportu międzynarodowego, większość to były ciągniki siodłowe - C317 niały zmienione skrzynie biegów na jakie nie wiem. Nasze Jelonki z tymi na eksport nie mogły konkurować.
Obrazek
Obrazek
zdjęcia pochodą z http://www.lkw-infos.net


Ostatnio zmieniony 24 maja 2006, 15:43 przez ciezarowka, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 22 sty 2006, 13:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2006, 16:10
Posty: 407
GG: 0
Samochód: duży z naczepą
Lokalizacja: Opolskie

Zobacznie jakie ciekawe ostatnio znalazłem zdjęcie w internecie. Ten JELCZ 316 niestety już nie przetrwał upływu czasu co bardzo wyraźnie po nim widać.

Obrazek

Źródło : http://www.chrishodgephotos.co.uk/funpi ... ageww2.htm

_________________
Jezus też palił !!! wszyscy palili !!! to prawda, tym wszystkich których "uzdrowił"? dał poprostu pare gramow ze swojej plantacji!! ot cała prawda!


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sty 2006, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2005, 17:30
Posty: 43

Cytuj:
Zobacznie jakie ciekawe ostatnio znalazłem zdjęcie w internecie. Ten JELCZ 316 niestety już nie przetrwał upływu czasu co bardzo wyraźnie po nim widać.

Obrazek

Źródło : http://www.chrishodgephotos.co.uk/funpi ... ageww2.htm
Kolego to nie jest jelcz 316 tylko 317c
316-wersja 3 osiowa
315-skrzyniowy
317c-ciagnik
317-wywrotka
326-wersja 3 osiowa produkowana od 1982r
325-wersja skrzyniowa
416-wersja 3 osiowa z nowa kabina
417c-ciagnik z nowa kabina

_________________
Man 10-223 Pomoc Drogowa


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sty 2006, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2006, 16:10
Posty: 407
GG: 0
Samochód: duży z naczepą
Lokalizacja: Opolskie

Cytuj:
Kolego to nie jest jelcz 316 tylko 317c
316-wersja 3 osiowa
315-skrzyniowy
317c-ciagnik
317-wywrotka
326-wersja 3 osiowa produkowana od 1982r
325-wersja skrzyniowa
416-wersja 3 osiowa z nowa kabina
417c-ciagnik z nowa kabina
Czaku1802 dziękuje za informacje, właśnie nie byłem pewny bo nie jestem znawcą modeli starszych aut.

_________________
Jezus też palił !!! wszyscy palili !!! to prawda, tym wszystkich których "uzdrowił"? dał poprostu pare gramow ze swojej plantacji!! ot cała prawda!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sty 2006, 12:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 187
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Dla zainteresowanych!!
Bardzo łatwo idzie pomylić się widząc Jelcza z rodziny 300 a mianowicie
Jelcz 315 ma przednie kierunkowskazy w ksztalcie podluznego prostokąta i silnik typu SW 680 mielec , zaś Jelcz 325 już ma kierunkowskazy okrągłe i silnik Sw 680/1 mielec o nieco zwiększonych parametrach
Obrazek
Jelcz 325
Źródło zdjęć:
http://www.kolno.straz.bialystok.pl oraz http://www.chrishodgephotos.co.uk

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lut 2006, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2006, 18:46
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Literka "T" oznaczała, że wóz wyposazony był w 6 biegową (!) skrzynię zamontowaną przy silniku(!!!), a nie w 5 biegową zamontowaną przy tylnym moście, tak jak w zwykłym 315.
Chcialbym wprowadzic drobne sprostowanie :wink: Nie byly produkowane Jelcze315T tylko 315. Pierwszy Jelcz ze 6-biegowa skrzynia biegow byl montowany w odmianie pozarniczej gdzie wystepowal pod oznaczeniem 315M, natomiast normalne wersje byly ze skrzyniami 6-biegowymi ZF montowane pod oznaczeniami 325DH. Byly to konstrukcje oparte na tzw. szerokiej ramie. Wszystkie skrzynie 6-biegowe byly zblokowane z obudowa sprzegla i mialy boczne mocowanie silnika. Jezeli wystepowaly skrzynie 6-biegowe w innych Jelczach to byly to adaptacje z tzw. Jelczo-Steyra wywrotki, ktory od poczatku mial montowana skrzynie 6-biegowa i silnik doladowany, czyli 240-konny. Odnosi sie to do konstrukcji seryjnych bo modyfikacje w fabryce w pojedynczych sztukach byly dopuszczalne ale zamykaly sie jedynie na konstrukcjach prototypowych i pojedynczych egzemplarzach.

P.S. Jelcz 315 w tej najpopularniejszej wersji nosil oznaczenie 315M, natomiast 315 to de facto konstrukcja oparta na modyfikacji Zubra A80, a glowna cecha wizualna byl odmienny przod kabiny z szyba dzielona i atrapa o innym ksztalcie. Konstrukcje pozarnicze nosily osobne oznaczenie i do Jelczy 315M bylo przypisane, o ile dobrze pamietam oznaczenie Jelcz 004, pomimo ze konstrukcyjnie obejmowaly samochody od wersji 315M do 325DH.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 kwie 2006, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Fotka zrobiona dzisiaj:

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 05 kwie 2006, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Jak takim Jelczem wjechałem w 1989 wjechałem na urząd celny w Wiedniu, to wszyscy Austriacy patrzyli na mnie jak na UFO.
Kiedy rozkaraczył mi się na podjeździe w Poysdorf złapany gość na stopa zawiózł mnie do wioski, gdzie policjanci wykazali zrozumienie, że to auto może stoczyć się w dół. Komendant powiózł mnie do auta, obejrzał osobiście, zostawił i kazał czekać. Po 20 min. przyjechała straż pożarna na sygnale. Wyciągnęli mnie na płaski teren i po zabezpieczeniu pojazdu chcieli wziąć do hotelu. Ponieważ wcześniej telefonicznie powiadomiłem firmę i wiedziałem, że pomoc nadciągnie rano, powiedziałem że zostaję.
Goście w osłupieni zobaczyli jak spokojnie wypijam puszkę piwa, obcinam górę, nalewam denaturat stawiam na tunelu i odpalam (była zima, a takimi zbytkami jak ogrzewanie nikt nie zawracał sobie głowy), po czym zagrzebuje się w śpiwór i przykrywam kołdrą.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 cze 2006, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2006, 18:26
Posty: 206
Samochód: Cytryna c4
Lokalizacja: EPJ

Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2006, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2006, 18:52
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź

A co myślicie o takim jelonku z wywrotem?

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Wto, 27.06.2006, 15:16 ]
foto z www.allegro.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2006, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Jelcz serii 300 nie miał podnoszonej kabiny, wyszła wersja wywrotki nie pamiętam oznaczenia z podnoszona krótka kabina, ale to była współpraca ze Steyrem. I po tej współpracy powstała kabina 415 i 620.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lut 2007, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Tą wywrotkę często widuje w sąsiedztwie

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

allegro


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lut 2007, 18:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jeśli chodzi o predkość to w dokumentach jest zaniżona i sam byłem tego świadkiem, jak Jelonek jechał więcej niż ma zapisane w papierach.

Obrazek Obrazek Obrazek


Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, 19:49 przez Kamil, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 25 lut 2007, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 14:01
Posty: 6
Lokalizacja: KAŹMIERZ WLKP.

Cytuj:
Już wyjaśniam, JELCZ 315 ma kierunkowskazy w kształcie podłużnego prostokąta i silnik SW 680 MIELEC Omocy 220 km, zaś JELCZ 325 ma już kierunkowskazy okrągłe i silnik SW 680 /1.
Podstawową różnicą pomiędzy 315 a 325 była szerokość (czytaj wysokość) tylnej części ramy oraz układ pneumatyczny. W 325 zastosowano podwójny układ hamulcowy. Prostymi słowy: W 315 jak Ci walnął wąż od powietrza i układ był pusty musiałeś hamować jak w "MIĘDZY NAMI JASKINIOWCAMI". W 325 w takim przypadku hamulce zblokowały. Hamulec ręczny w 315 - dźwignia na linkę która pociągała siłowniki hamulcowe(najczęściej niesprawne), w 325 zawór pneumatyczny na masce silnika. Arek, moc silnika była jednakowa, chyba że w wersji 325DH -silnik turbo 240kM i 6-biegowa skrzynia.
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie, 25.02.2007, 21:22 ]
Mam sentyment do Jelczy. Mój pierwszy własny samochód ciężarowy to właśnie Jelcz. To od tych pojazdów rozpoczęła się moja przygoda z transportem. Jeden szczególnie pamiętam. W 1991 roku kupiłem w byłym NRD ciągnik C-317D z 1985roku. Wersja eksportowa czyli pełen wypas. Kabina GLOB, wyciszona od spodu oraz wybita grubą ,piękną pikowaną welurową tapicerką, do tego szyberdach. To auto na pusto szło 110km/godz. a i z ciężarami radził sobie super. Przez kilka lat eksploatacji (rocznie ok.50tys.km) to auto nigdy mnie nie zawiodło. Żadnych poważnych awarii i remontów. Ale cóż przyszła moda na zachodnie i trzeba było sprzedać. Jeszcze długo kupujący go sobie chwalił...

_________________
NIE MA TO JAK DOBRA ZABAWA W TERENIE NA WIELU KOŁACH LUB GĄSIENICACH http://www.militaryclub.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lut 2007, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jeśli chodzi o ładowność, słyszałem i widziałem, jeszcze nawet większe ciężary, jakie Jelcze dźwigały. U mnie w mieście, jeżdżą stare Many jako śmieciarki i ledwo dają sobie rade. A Jelonki hasają :lol:

Obrazek Obrazek Obrazek
(C) Allegro
Obrazek

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł:
Post Wysłano: 02 mar 2007, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

A tu dowód że nie wszystkie jelcze to kupy złomu. a jeśli chodni o ścisłość to większość jelczy jakie widuje to całkiem zadbane fury.


Obrazek

(C) allegro

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 11 [ Posty: 219 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: