Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 lis 2007, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

Witam mam Scania 124l 360
mam 2 problemy
1 ostatnio dwa razy zdarzylo mi sie ze nie dzialal przelacznik skrzyni gora dol . Czyli to ten elekto zawor na skrzyni czy ktos wie jak mozna to naprawic , czy trzeba to wymienic na nowe czy wystarczy jakis zestaw naprawczy , jakie sa ceny itd. na co zwrocic uwage

2. mam prtoblemy z czyjnikiem temperatury i chyba z sama temperatura ayto sie nie grzeje pokazuje ze jest caly czas na 60 stopni ? termostat czy czujnik?
gdzie mam szukac termostatu a gdzie czyjnika czujnik to ten na samym dole zbiorniczka wyrownawczego?

Bardzo prosze o dopowiedzi ludzi ktorzy mieli z tym docynienia i cos moga mi podpowiedziec na tet temat a nie w stylko chlodica jest z przudu popatrz ;)
Pozdrawiam


Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Ja zacząłbym od rozebrania gałki dźwigni zmiany biegów. Tam jest pierścień, który przy przesuwaniu przesuwki łączy styki,a one lubią się wycierać.Czasem na jakiś czas pomaga ich pocynowanie nawet. Drugie, to wtyczka na elektrozaworze na skrzyni biegów.Może być też na czujniku "luzu".Mi się kiedyś ten czujnik nieco wykręcił,a przełącznik góra-dół działa tylko gdy dźwignia zmiany jest w pozycji neutralnej. Mozna sprobować zamienić cewki elektrozaworów góra-dół z połówkami.Są takie same.Ale jeśli padnie to raczej "na amen".Więc to raczej wykluczam

[ Dodano: Pon, 12.11.2007, 21:16 ]
Oczywiście to dotyczy skrzyni GRS 900.Trzy górne+trzy dolne i połówki.
Termostat w serii 3 jest na dole,w kolanku chłodnicy wody.Stojąc przodem do auta po lewo.Nie jestem pewien czy w "4" także.Ale przypuszczam ,że tak.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

dzieki kolego za odpowiedz galke rozebralem i wyglada dobrze przelacznik zadzialal jak rozkrecilem ten elektozawor tam jest taka okragla wkrecana wtyczka ! a skrzynia jest bez polowek 8 zwykla


Tytuł: Przełącznik
Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Za późno zauważyłem że to 360. Tam była inna skrzynia montowana.Tylko góra-dół.. Czujnik pozycji neutralnej dźwigni zm. biegów nadal warto przejrzeć.Jak wspomnialem,u mnie się trochę wykręcił i za mało go wciskało. On "czuwa" by nie przełączyć zakresów przy włączonym biegu.Jeśli go przesuwka w skrzyni biegów nie wciśnie-złączy , to przełącznik na dźwigni nie zadziała.Tak samo będzie, gdy nie będzie styku na wtyczce/przewodach. Powodzenia.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

a gdzie mam go szukac ?


Tytuł: przełącznik
Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Na górze skrzyni.Nie podejmę się tłumaczyć. Jeśli mi się uda zrobić zdjęcie to prześlę.Nie mam, niestety pod ręką Scanii w tej chwili.. Ale może ktoś z kolegow pomoże?

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2007, 23:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Jezeli chodzi o ten "czujnik" luzu to jest on z przodu skrzyni - za obudowa sprzegla, przednia czesc obudowy wybieraka - na samym srodku. Dochodza do niego dwa przewody pneumatyczne. Ciezko go nie znalezc.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 0:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

W Volvo miałem podobnie brakowało małej skrzyni przy niskich temperaturach. Po kilku kilometrach wracało wszystko do normy. Odkręcasz dwie śrubki z góry zaworu, wyciągasz sprężyne i tłoczek (są na nim trzy oringi) po wymianię biegów nie brakuje.
p.s zawór biegów jest z tyłu po poprawej stronie na skrzyni wchodzom doniego dwa przewody z powietrzem, jeżeli pstrykniesz małą skrzynie i niebędzie załanczał to ucieka z podniego powietrze, opis tyczy się fh-cza ale skania ma podobnie więc do dzieła


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

A to z ta tmepratura to ciagle pozkauje Ci 60 stopni? Bo u nas pokazywala ze mamy 130 i to nie termostat był, tylko wskaznik temp. Termostat jest po prawej stronie silnika, nad intercoolerem, jest taka duzaa rura, aluminiowa....

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

Kolego wlasnie niekiedy pokazuje ze ma 130 a wcale nie jest zagrzany wystarczy ze troche pochodzi i pokazuje 130 stopni co to bylo u was jaka przyczyna ?


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2007, 10:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

baniak u mnie też pokazywało czsami 130, wystarczyło rozebrać dechę i poprawić wszystkie lutowania no i trochę poczyścić wszystkie złącza u mnie pomogło i wszystko działa OK
ale tez mam temp na 65 stopni,
to mówicie że wina termostatu?


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2007, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

no raczej


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lis 2007, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

spoko wymiana termostatu chyba pomogła
bo dziś silnik jak pracował na wolnych obrotach to temp. doszła do 70 stopni
a wcześniej to podczas jazdy z ładunkiem to tyle miałem

[ Dodano: Sob, 01.12.2007, 10:36 ]
no i teraz wiem że napewno pomogła wymiana termostatu bo podczas jazdy jest na 80 stopni
!!!SCANIA 114L 380 2001r. z RETARDEREM!!!
Jak by ktoś nie wiedział gdzie jest termostat:
Obrazek

W celu wyjęcia go należy odkręcić dwie nakrętki na ramie które trzymają termostat oraz przewód ten od góry (można też te dwa od dołu ale jakoś niechciało mi się):
Obrazek

Po odkręceniu tych sześciu nakrętek zdejmujemy "pokrywę" i wymieniamy uszkodzony termostat:
Obrazek

Jeżeli komuś pomogłem to bardzo mi miło:D jeśli komuś zaszkodziłem to przepraszam :(


Ostatnio zmieniony 02 gru 2007, 12:14 przez crook, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 01 gru 2007, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Tylko wspomnij jeszcze ze masz wersje z retarderem, bo ktos kto nie posiada takiego urzedzenia bedzie go tam szukal na prozno :roll:
No chyba ze ma jeszcze stara 9 na pompie...


Tytuł:
Post Wysłano: 07 gru 2007, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

Jesli chodzi o biegi gora doł wymienilem caly elektro-zawór na nowy i po problemie natomiast dalej mam problemy z teperatura auto sie grzeje tylko zle pokazuje sprawa jest tego typu ze wskaznik paliwa tez nie pokazuje prawidlowej wartosci tylko wisi sobie na pierwszej kresce, a woada jak pisalem na postoju 130 a podczas jazdy 50 stopni ??!!


Tytuł:
Post Wysłano: 08 gru 2007, 9:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Proponuje sprawdzić zaśilanie na zegarach, i ftyczki przy czujnikach czy niesą aby zaśniedziałe, po odłonczeniu czujniki powinny być "martwe" jeżeloi wtedy zegary szaleją to zostaje ci tylko kontakt z elektrykiem, co do temp. to prawdopodobnie czujnik jest padnięty.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: