Witam!
Z tego co piszesz może być to uszczelka pod głowicą ale nie koniecznie.
Niewiem czy dobrze zrozumiałem że masz wode w układzie chłodzenia ale chyba nie nawet jeśli to gdyby zamarzła to powinno wypchnąc korki bezpieczeństwa z bloku silnika i co najwyżej rozsadzić chłodnice do czego chyba nie doszło bo o tym nie wspomniałeś więc zakładam że masz płyn.
Możliwych jest wiele opcji jedną z nich jest osiadająca wilgoć np. na bagnecie i robi się nalot, natomiast woda dostająca się do oleju powoduje że olej ma zabarwienie podchodzące pod biel i konsystencje majonezu.
Jeśli jest to uszczelka pod głowicą olej powinien również przedostawać się do układu chłodzenia z takiego powodu że ciśnienie oleju jest wyższe od ciśnienia panującego w układzie chłodzenia oczywiście przy pracującym silniku, natomiast po jego zgaszeniu ciśnienie oleju ustaje a w układzie chłodzenia nadal jest obecne wtedy płyn może swobodnie przedostawać się do oleju.
Musisz zaobserwować czy:
1.W zbiorniczku wyrównawczym jest tłusty osad
2.Ubywa Ci płynu z układu chłodzenia
3.Odkręć korek wlewu oleju lub najlepiej ściągnij pokrywe zaworów i zobacz czy znajduje się na niej biały tłusty osad
Co do pęknięcia głowicy to są to żadkie przypadki, aby do tego doszło silnik przedewszystkim musiał by zostać przegrzany.
Więc jesli nie zaobserwujesz objawów z punktów 1, 2, 3 to pewnie wilgoć osiadająca w silniku i na bagnecie
i nie ma się czym przejmować bo to normalne o tej porze roku.
Jednak jeśli któryś z objawów Cię zaniepokoi i dojdzie do ściągania głowicy należało by ją sprawdzić na szczelność i splanować.
Powadzonka i życze tylko wilgoci