Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sty 2008, 0:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

witam kolegów, malutki problemik, renóweczka 385 temperatura około 50 stopni diagnoza zepsute termostaty . Kupiłem nowe , wymieniłem + nowy płyn i co? i nic dalej silnik zimny!!! co z tym zrobić ?


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 9:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdz wentylator czy się rozłancza czy cały czas sie kręci lub gówniane termostaty kupiłeś zobacz czy nie jest ciepła chłodnica przy 50 stopniach. Lub poszedł czujnik temperatury i oszukuje

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 9:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

termostaty przeznaczone do pojazdów ciężarowych mają 3 temperatury otwierania, więc kupując wybierz ten najwyższy. ponieważ podobny temat był na innym forum mogę dodać, że cena takiego termostatu to 28,90zł/sztuka, więc dość przystępna.
drugą przyczyną jest obracający się wentylator, który jest napędzany lepkościowym sprzęgłem wiskozowym.
trzecia przekłamiania czujnika-wskaźnika, jak wspomniał kolega MAN. tempratura 50 stopni jest o kilka wyższa od gorącej kapieli 42. więc jeżeli rzeczywiści jest tam tylko 50 stopni to wewnętrzną częścią dłoni powinieneś swobodnie dotknąć przewody wodne za termostatami. jeżeli nie jesteś w stanie dotknąć, to faktycznie wskaźnik przekłamuje.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 9:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

Weni może masz zapowietrzony układ chłodzenia


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 11:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pamietajcie ze jest zimno, włóż karton przed chłodnice, zobacz wtedy na temperature

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 11:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

termostaty kupiłem w Autosie termostaty 83 stopnie firmy WAHLER kosztowały ponad stówę.
wymieniłem też płyn chłodniczy , weszło około 43litrów, wisko mogę pokręcić ręką więc chyba jest sprawne. Cała chłodnica zasłonięta kartonem i dalej pokazuje temp około 50 stopni i bardzo słabo grzeje w kabinie. Dodam że wcześniej mi płynu nie ubywało. i co mam teraz zrobić?


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 13:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

weni Te 50 stopni masz w czsie jazdy czy na postoju?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

i w czasie jazdy i na postoju jest tak samo! czasami z ładunkiem 24 tony po górkach podskoczy o 5-7 stopni


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 16:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 gru 2007, 17:57
Posty: 15
GG: 8443765
Lokalizacja: Ruda Śląska

Koledzy podepne się do tematu mam następujący proglem w Manie F2000 26.414 rok 2000 samochód nie potrafi mi się dogrzać i jak jade to cały czas słysze jak leci wentylator(nawet gdy odrazu zapale samochód) i teperatura wynosi 60 C po 15 minutch jazdy co może być przyczyną jaki wyłącznik wętylatora??


Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 16:07 przez damianos8, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 16:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jesli masz zasłonietą chłodnice i to nie pomaga to coś jest z termostatem lub jakims zaworkiem odpowietrzającym. sprawdz jeszcze ra chłodnice i węże od niej czy nie są ciepłe

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 16:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

damianos8 podnieś kabinę i zobacz czy na nie dopalonym samochodzie możesz kręcić wentylatorem z niedużą siłą bez większych problemów i czy masz od strony pasażera tekelana podłączonego do osłony kanału wentylatora( tak z boku 10 cm od góry osłony do takiej złączki dochodzi) i napisz jak jest!!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2008, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2008, 16:04
Posty: 5
Lokalizacja: Przasnysz

A ile ci pali ta Renia? Jak dużo, to siadło wisko w wentylatorze.
Jak słabo grzeje, to może masz popsuty zawór przełączający płyn z chłodnicy na nagrzewnicę.


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2008, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

układ był zapowietrzony, odpowietrzyłem i teraz grzeje ładnie. Przed wymianą termostatów spalanie było 42 litry , a teraz zobaczymy.
Zapomniałem dodać że kopci delikatnie na biało?


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2008, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

42 L to sporo silnik był niedogrzany,myśle że termostaty były ok co?wina poduszki powietrznej w układzie chłodźenia.teraz spalanie powinno sporo spaść


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2008, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

też mam taką nadzieję. napiszę w przyszłym tygodniu o spalaniu.
a biały dym z rury wydechowej to co? płynu nie ubywa a oleju około 4 litrów na 12000km


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 15 sty 2008, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Cytuj:
a biały dym z rury wydechowej to

Paliwko zimowe(więcej domieszek), lub za bogata mieszanka w powietrze ale niema obaw. :D
Cytuj:
oleju około 4 litrów na 12000km
To lepiej żeby to gubił bokiem bo inaczej wymiana pierścieni za pasem, a swoją drogom to kiedy robiłeś tam wymianę oleju? I jakie masz ciśnienie na ciepłym silniczku? :D Robisz trasy czy bujasz się przy kominie?


Post Wysłano: 15 sty 2008, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

Bujam się koło komina , takie trasy po 200km z stalą , cały czas 24 tony.
Wymiana oleju była 12000km temu , wlałem 10W40.
Kierowca cały czas mi mówi że auto jest słabe, to na próbę poprosiłem kolesia który jeździ magnum 385 i stwierdził że nie ma czym jechać.
Więc zanim zacznę kasę wkładać w silnik to może faktycznie coś z otoczenia silnika nie działa?


Post Wysłano: 17 sty 2008, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2007, 17:24
Posty: 4
Lokalizacja: Bytom

Cześć a to dymienie na biało to albo za późny zapłon lub uszczelka pod głowicą.


Post Wysłano: 18 sty 2008, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Silnik niesamowicie dostaje po du.ie przy dobrym tonażu na małe odcinki i tak jak pisze weni prawdopodobnie ubytki w oleju wynikają z uszkodzenia uszczelki pod głowicą (gubi kompresję i pali olej) prawdopodobnie jest przedmuch między kanałem olejowym a cylindrem (odkręć wlew przytkaj go ręką nie jest to fachowy sposób, ale na początek :D normalnie nie powinno być tam dymu ani oleju na twojej witce).


Post Wysłano: 18 lut 2008, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2008, 21:44
Posty: 2
GG: 0

W silniku 420 Dci olej dostaje się do płynu chłodzącego, przy czym wymieniona była pompa wody.Co może być przyczyną??Czy może być przyczyną uszkodzony wymiennik ciepła??


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: