Strona 9 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1145 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 20 kwie 2007, 4:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

pomyślę co z tym zrobić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 20 kwie 2007, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Wg mnie najprostszym sposobem jest przed załadunkiem blachy, ułożenie na całej podłodze palet i dopiero na nich ułożenie blachy, w ten sposób łatwo można zwiększyć kąt między podłogą a pasem.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 20 kwie 2007, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

ponieważ teraz mam urwanie głowy z przygotowaniem do imprezy w Obornikach, proponuję żeby zebrać grupę chętnych i zrobimy w jakąś sobotę po koniec czerwca.
korespodencyjnie to bardzo trudno, wręcz niemożliwe.


Ostatnio zmieniony 20 kwie 2007, 19:18 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 20 kwie 2007, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

"fabrycznie" spakowana paczka blachy 1x2m waży ok. 4,5t. Ja miałbym obawy co do wytrzymałości palety, ale przy mniejszej ilości to sposób raczej niezły

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lip 2007, 11:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Cytuj:
"fabrycznie" spakowana paczka blachy 1x2m waży ok. 4,5t. Ja miałbym obawy co do wytrzymałości palety, ale przy mniejszej ilości to sposób raczej niezły
Przy większym tonażu kładzie się 2 palety 1 odwrotnie a drugą normalnie tak aby się zazębiały.

A teraz coś z innej beczki, fachowo zabezpieczone auto na lawecie:

[img=http://img488.imageshack.us/img488/9250 ... sw3.th.jpg]

Jak widać jazda z lawetą z pozoru wydającą się łatwą do takich nie należy.
OT: ta "beczka" miała miejsce 6.06.2007 na BAB12 25km przed Świeckiem.

Wg mnie takie zdjecia powinny prezentowane na kursach nauki jazdy, zamiast wpajania schemacików skrzyżowań lub nauki gdzie jest zbiorniczek płynu do spryskiwaczy( nie mówie że to nie ważne)

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 14 sie 2007, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 mar 2007, 21:41
Posty: 2

Witam,a ja miałem ostanio taki przypadek że wiozłem 25 palet mąki (ofioliowanej) do odbiorcy,podczas rozładunku było lekko przesuniętych do przodu kilka palet zapewne podczas hamowania ale żadna nie była uszkodzona,lecz odbiorca nie przyjął ich ,i teraz firma obarcza mnie winą za te palety,chcą abym za to poniósł koszty...sam niewiem co mam robic


Tytuł:
Post Wysłano: 14 sie 2007, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Wiesz kolego, nie trzeba być specem żeby dojść do wniosku że naczepa z burtami jest dużo lepsza od firanki...
otóż jest kilka rodzajów "firanek" i te najmocniejsze nie ustępują wytrzymałości burtom.

więc tak:
za sposób załadunku i zabezpieczenia jest odpowiedzialny kierowca w myśl polskich przepisów, ale jeżeli ładnek zsunął się z palety dlatego, że był za słabo zafoliowany, a Ty przy załadunku nie byłeś w stanie ocenić czy zapakowanie palety jest wystarczające możesz się z powodzeniem bronić. warunkiem jest, że nie przesunęły się palety, ale ładunek zsunął z palet.

już od dłuższego czasu tłumaczę, że zawód kierowcy to duża odpowiedzialność, więc dlaczego to tak dziwi, jak przychodzi do ponoszenia konsekwencji?


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sie 2007, 10:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2006, 21:00
Posty: 12

hmm, a można mocowac pasy do ramy naczepy bądź burt :?: czy tego też się czepiają, no bo w sumie jak jest tak przymocowany to może się zsuwac...
no bo np. przy drewnianej podłodze, przy ładunku 20 ton ze wzoru wychodzi
ok 14-15 pasów, a w 6-ścio letnim koglu firance jest tylko 10 czy 11 haków(kąt między pasem, a podłogą mieści się między 60 a 90 stopni) .
Stąd moje pytanie, a pytam tak z ciekawości, bo wiadomo sędziwe naczepy na niemcy to nie najlepsze rozwiązanie,a nowe mają maty, więc wtedy problemów nie powinno byc.

pozdrawiam

_________________
:)


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sie 2007, 12:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

można do ramy, ale pod burtami.

jednak biorąc pod uwagę ładunek jednolity 20T, który będzie naciskał do przodu z siłą (masa x 0,8) 16T zastosowując pasy przez opasanie, czyli przypinając do podłogi trzeba będzie użyć 40 pasów, co jest absurdalne.
ale opierając ten ładunek o ścianę przednią, a między ładunek a ścianę wkładamy pionowo paletę, którą mocujemy jednym pasem do tyłu niwelujemy 5T (tyle wytrzymuje standardowa ściana) i 2,5T (tyle utrzymuje pas przy nałaożeniu czołowym - tak nazywa się ta metoda). więc zostaje nam do zniwelowania siła 10 T i to jest 23 pasy. jednak po podłożeniu gum przeciwpoślizgowych tych pasów wystarczy już 4.
więc wystarczy zastosować:
1 paletę,
2 5 pasów
3 trochę gum
i wszystko jest OK. tylko trzeba wiedzieć jak.
przypomnę, że kontrolujący na granicy niemieckiej jak zoboaczy zabezpieczenie tylko do podłogi (jeden pas 2,5T niweluje siłę poziomą 400kg) nie ma czasu na tłumaczenie, dodatkowo jest bariera językowa, więc stwierdza i słusznie, że ten kierowca nie potrafi w inny sposób zabezpieczać ładunku i nakazuje powielenie tych pasów do absurdalnych ilości czasem 50 - 60.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sie 2007, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2006, 21:00
Posty: 12

ok, dzięki za rozjaśnienie sprawy. :idea:

jak widac prawidłowe zabezpieczenie ładunku nie jest takie proste, jak to by mogło się wydawac. :]

pozdrawiam

_________________
:)


Post Wysłano: 11 sty 2008, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Zabezpieczenie ładunku / palet poprzez poduszkę powietrzna:

Obrazek Obrazek

Ostatnio ładowałem się w Francji alkoholem w kartonach ustawionym na paletach nie ma w tym nic dziwnego , ale dziwne było jak wózkowy ustawiał palety było to tak , że dwie wzdłuż jedna za drugą i trzy w poprzek co po środku robiło sporo lukę.I tak na przemian.Potem przynosił worki i wkładał je w te luki pompował pod ciśnieniem.Muszę przyznać , że ładunek przejechał lekko ponad 3000km i ani troszkę się nie przesunął.Metoda może troszkę dziwna ale skuteczna.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Post Wysłano: 11 sty 2008, 12:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Trochę dziwnie jeśli towar był na euro paletach które normalnie mieszczą się w chłodni. Taki sposób ładowania można spotkać w kontenerach ponieważ tam się nie mieszczą obok siebie dwie euro palety i dodatkowo zabezpiecza się je właśnie takimi nadmuchiwanymi workami

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 sty 2008, 14:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

A co z workiem po dowiezieniu towaru? Zostaje na magazynie razem z nim? To jest wielokrotnego użytku czy jednorazówka?

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 11 sty 2008, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
A co z workiem po dowiezieniu towaru? Zostaje na magazynie razem z nim? To jest wielokrotnego użytku czy jednorazówka?
Jednorazówka. Tną nożem i wyrzucają. Tak samo zabezpieczają telewizory.


Post Wysłano: 11 sty 2008, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Cytuj:
A co z workiem po dowiezieniu towaru? Zostaje na magazynie razem z nim? To jest wielokrotnego użytku czy jednorazówka?
Jest to jednorazówka , pierwszy raz wiozłem z takimi workami i w krajach nad Bałtyckich mogłem je zabrać to wziąłem se dwa może w lato przydadzą się.
Cytuj:
Tak samo zabezpieczają telewizory.
Dosyć często woziłem TV ale ustawiali normalnie palety obok siebie i na koniec trzy razem 33.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Post Wysłano: 12 sty 2008, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

W takim razie mam teoretyczne pytanie odnosnie niemieckich wzorow a przewozu ciagnika siodlowego na autotransporterze czy zastosowanie 4 pasow 5 tonowych opasujacych kola tak jak na zdjeciu :
Obrazek

oraz dodatkowo zamocowanie 4 klinow pod kola ( 2 do przodu i 2 do tylu pojazd jest oczywiscie zahamowany) - jest wystarczajace wg Niemcow czy trzeba dolozyc po to aby nie zaplacic mandatu?
koledze BAG powiedzialo ze musi miec lancuchy do tego, ale ta przyczepa nie jest do tego przeciez przystosowana.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Post Wysłano: 15 sty 2008, 15:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Tak samo zabezpieczają telewizory.
Cytuj:
Dosyć często woziłem TV ale ustawiali normalnie palety obok siebie i na koniec trzy razem 33.
Zależy ile wieziesz i skąd. Ja wożę z LG z Mławy i mam 20 kilka palet dlatego mi to kładą.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 0:56
Posty: 1
GG: 0

Witam, polecam lekturę:
http://uirr-live.karakasstaging.be/down ... nes_pl.pdf

Pozdrawiam
Blondi


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

rewelacja, miałem to kiedyś w angielskiej wersji, teraz mam już wydrukowane i porawione. podręcznika zabezpieczania ładunków dostępny dla spedytorów.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

TUTAJ można kupić pomocne przedmioty do mocowania ładunków :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 9 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1145 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: