Cytuj:
witam
ja mam jeszcze takie pytanie bo nigdzie nie znalazłem takiej informacji..
mianowicie: Wyrabiam sobie karte kierowcy w Polsce, następnie wyprowadzam sie do UK i tam chcem jeździć to moja karta jest tam ważna czy musze ją zmienić (wyrabiać u nich nową)? I jeszcze jeśli mam prawko wydane w Polsce (ostatnie po zmianie kategorii na C+E z 09.2007) i pojade do UK to musze wymieniać to prawko na Ichne czy jest ważne całej eurpie?
Sorki jeśli drugie pytanie nie w tym temacie ale to tak przy okazji
z góry dziękuję za informacje
Z przyjemnoscia odpowiadam, wprowadzając w życie Drugą Dyrektywę UE w sprawie praw jazdy (91/439/EEC) dnia 1 stycznia 1997 roku, wynikające z tego harmonizacj. egzamin.w na prawo jazdy i odnoszących się do nich norm medycznych we wszystkich krajach członkowskich, Wielka Brytania rozpoczęła honorowanie praw jazdy innych krajwów członkowskich.
Dla tych, którzy osiedlają się w innym kraju członkowskim UE niż tym, które wydało prawo jazdy, oznacza to, że nie muszą oni wymieniać prawa jazdy, lecz mogą się nim posługiwać do 70-ego roku życia (do 45-ego w przypadku kierowców ciężarówek i autobusów), kiedy to według prawa brytyjskiego muszą prawo jazdy odnowić
Polska jest członkiem Unii Europejskiej od 1 maja 2004 roku. Oznacza to, że posiadacze ważnego polskiego prawa jazdy są uprawnieni do prowadzenia pojazdów wszystkich kategorii w nim zaznaczonych do czasu, aż dokument utraci swoją ważność lub kiedy zgodnie z prawem brytyjskim posiadacz prawa jazdy osiągnie wiek, w którym obligatoryjnie musi go odnowić. Którakolwiek z tych dat jest pierwsza, wtedy należy wymienić prawo jazdy.
Polskie prawo jazdy można też wymienić na brytyjskie. Tak wyglada teoria a praktyka? Czesto jest tak, że pracodawca nie chce z Toba nawet rozmawiac dopoki nie wymienisz prawa jazdy na angielskie chociaz nie jest to zadna regułą. Cześć z nich jest nieswiadoma angielskiego prawa a czesc zasłania sie wymogami firm ubezpieczeniowych. Tak czy inaczej prawo jazdy jest lepiej wymienic na angielskie koszt ok. 50 funtow i ok. 2 tyg czekaniai miec swiety spokoj i niezaleznosc. Jeżeli ktos jednak dostał prace i nie zdecydował sie na wymiane to prosze pamietac o prawnym obowiazdku zarejestrowania sie w najblizszym DVLA (wydzial komunikacji) i poinformowaniu ich, ze pracujecie zawodowo jako kierowca w ang. Prawie nikt tego nie robi ale tak trzeba
chodzi o to, ze kiedy dostajecie np. jakies punkty na swoje konto to oni wiedze gdzie was szukac. Co do karty kierowcy to tak jak juz wczesniej napisał moj poprzednik z jednym ale Karta kierowcy jest przypisana do prawa jazdy tak wiec jezeli wyjezdzamy do angli z polskim prawem jazdy i polska karta kierowcy, to po wymianie prawa jazdy na agielskie musimy wyrobic nowa karte kierowcy tym razem angielska
stara mozemy odeslac DVLA w angli zniszczyc lub zachowac na pamiatke
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Odpowiedź jest prosta, możesz, ale nie musisz. Wielu kierowców jednak wyciąga karty, głównie dla bezpieczeństwa. Są one dokumentami samych kierowców, a nie pracodawców. Możesz sobie ją nawet wyciągnąć podczas krótkiej pauzy kiedy na przykład idziesz do toalety. Auto może zostać w każdym miejscu skradzione, tak więc dla bezpieczeństwa, gdy pojazd jest w "bezruchu", lepiej jest mieć kartę przy sobie.
A jak to jest gdy wjeżdżam za granicą na rozładunek i załadunek i auto przekazuje komuś kto się tym zajmuje a ja ide do pokoju kierowców na np. 2 godziny jak jest wtedy z pauzą ? czy jak wyciągne kartę to pauza liczy mi się od tego momentu czy dopiero jak mi oddadzą auto i czy na ten czas mogę wyciągnąć karte ?
Najbezpieczniej jest kolego zawsze wyciagać karte jeśli nie ma Cię dłuższą chwile przy aucie, karta jest Twoim osobistym dokumentem i nikt nie moze jej uzywać. Pomyśl co by było gdyby np. 2 godz. nie było Cie przy aucie, a Panowie z obsługi (załadunku) jeździli na Twojej karcie i na palcu załadukowym doszłoby do nieszczęścia (potrącenia kogoś), kto wtedy odpowida? TY. Bo to Twoja karta była w środku.
Kiedyś już o tym pisalem, ale powtórze się. Przy takim załaduknku, dłużyszm jak tu mówisz 2 godz. wyciągnij karte (jeśli nie chcesz ryzykować), w tachografie cyfrowym jest opcja OUT - jazda bez kary ( dopuszczalna przez ITD) ustaw taką fukncje i niech Cie wtedy ładują. Potem włóż swoją karte, zrób wydruk (żedy nikt się nie doczepił) i opisz go. Na wydruku bedzie np. OUT 2 h. Na odwrocie opisz go że byłeś w dyspozycji. Jesteś wtedy bezpieczny.
Ps. No chyba że się nie boisz i ufasz w 100% ludziom od załadunku.
Pozdrawiam
Arek z tego co czytam to widze, ze masz dosyc duza wiedzę, jeżeli chodzi o karte kierowcy i tachograf. Moze to twoje hobby, moze jestes kierowca albo czlowiekiem zwiazanym z branza- nie wiem, ale wiem za to, ze to co piszesz nie ma sie w zaden sposob do prawdziwego zycia. Po piersze sytuacja kiedy ktos oddaje kluczyki do swojego zestawu abyktos inny dokonał załadunku kiedy Ty siedzisz w pokoju kierowcow to jakis absurd i juz naprawde nie bede sie zagłebiał dlaczego. Sytuacja taka czasami ma miejsce jezeli jakas firma ładuje swoje auta to wszystko. Po drugie jezeli juz nawet by doszło do jakiegos nieszczesliwego wypadku to napewno nie czyniłby kogos winnym lub niewinnym fakt czyja karta siedzi w tachografie a juz szybciej za powiezenie sprzetu niewykfalifikowanej osobie. I po trzecie sytuacja kiedy kierowca wyjmuje swoja karte, robi wydruk i go opisuje przed i po kazdym wyjsciu do przyslowiowej toalety to juz zupelna paranoja i naprawde nikt tego nie robi bo to kloptliwe i zajmuje duzo czasu. Co do samej karty to nie nazwał bym jej osobistym dokumentem tylko osobista karta. Z karta kierowcy nie wezmiesz kredytu w banku ani nie wylebitymujesz sie na ulicy. Jest ona integralna czescia tachografu a nie WIELKIM DOKUMENTEM Z OGROMNA MOCA PRAWNA.